Mag je 8 dagen parkeren (busreizen Sunweb)?

Hi Sneeuwliefhebbers,

Ik ben van plan om een busreis te boeken via Sunweb / Bizztravel. Weet iemand toevallig of parkeren van 8 dagen mag bij de opstapplaatsen Bruchem (De Lucht West) & Utrecht (Reactorweg 1)?

See you on the mountain.

Je kan bij De Lucht gewoon parkeren, maar je auto staat dan wel een week op een parkeerplaats bij de snelweg. Aan de andere kant er is daar zoveel bedrijvigheid, zal niet zo'n probleem zijn. Terug kom je aan de andere kant van de snelweg, maar daar kan je met tunneltje onder de snelweg door.

Utrecht weet ik niet, wij stappen er dit jaar ook op, maar nemen OV ernaar toe.

Edit: Trouwens groot voordeel van De Lucht is dat daar doorgaans de overstappen zijn, dus als je daar opstapt is de kans kleiner dat je nog van bus moet wisselen later.

*bericht bewerkt door FrankW op 27 nov 2019 13:19

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Is het een idee om je af te laten zetten op het vertrekpunt? Ik zou mijn auto daar geen 8 dagen willen laten staan…

Is het een idee om je af te laten zetten op het vertrekpunt? Ik zou mijn auto daar geen 8 dagen willen laten staan…

Harm op 27 nov 2019 13:18

Helaas voor mij niet mogelijk. Ik heb zelf een lease auto, dus ik maak mij wat minder zorgen om wat daarmee kan gebeuren :)

See you on the mountain.

Ik weet niet precies wat de spelregels zijn bij De Lucht, dat zal de wegbeheerder Rijkswaterstaat wel weten, maar vaak mag je als vrachtwagenchauffeur ook niet langer dan 24 uur ergens “overnachten”. Buiten het feit dat ik mijn auto er niet 8 dagen onbeheerd zou willen laten staan i.v.m. vandalisme/diefstal.

Voor vrachtwagens heeft RWS speciale borden geplaatst, die langer dan 24h parkeren verbieden. Voor personenauto’s geldt zo’n parkeerverbod bij mijn weten langs de snelweg nergens.

*bericht bewerkt door DrPhil op 27 nov 2019 15:06

Kleine internetzoektocht leert dat de paar ervaringen die ik kan vinden redelijk positief zijn.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ligt een beetje aan de vertrek- en aankomsttijden maar er is toch echt wel iemand die je kan wegbrengen/ophalen? Ik krijg dat altijd wel geregeld als ik met de vlieger weg ga. En als je toch een leasebak hebt kun je gewoon er mee op wintersport gaan. Ff dakdragers regelen bij een collega en dakkoffer in de familie. Gaat heel goed (in mijn geval).

Zo veel betere oplossingen.

Ligt een beetje aan de vertrek- en aankomsttijden maar er is toch echt wel iemand die je kan wegbrengen/ophalen? Ik krijg dat altijd wel geregeld als ik met de vlieger weg ga. En als je toch een leasebak hebt kun je gewoon er mee op wintersport gaan. Ff dakdragers regelen bij een collega en dakkoffer in de familie. Gaat heel goed (in mijn geval).

Zo veel betere oplossingen.

Geraertshoven op 27 nov 2019 15:14

Ligt ook aan de afstanden. Maar wij gaan bijv. ook met de bus en dichtstbijzijnde opstaplocatie is een kleine 2u rijden. Dus iemand die ons dan moet brengen moet 4u rijden om ons af te zetten en dan ook weer 4u om ons op te halen. Zijn ook nog met vier incl. materiaal, dus zal ik in twee wagens moeten.

Wij doen het derhalve met OV, maar lang niet alle opstapplekken zijn even goed bereikbaar.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ligt een beetje aan de vertrek- en aankomsttijden maar er is toch echt wel iemand die je kan wegbrengen/ophalen? Ik krijg dat altijd wel geregeld als ik met de vlieger weg ga. En als je toch een leasebak hebt kun je gewoon er mee op wintersport gaan. Ff dakdragers regelen bij een collega en dakkoffer in de familie. Gaat heel goed (in mijn geval).

Zo veel betere oplossingen.

Geraertshoven op 27 nov 2019 15:14

Ligt ook aan de afstanden. Maar wij gaan bijv. ook met de bus en dichtstbijzijnde opstaplocatie is een kleine 2u rijden. Dus iemand die ons dan moet brengen moet 4u rijden om ons af te zetten en dan ook weer 4u om ons op te halen. Zijn ook nog met vier incl. materiaal, dus zal ik in twee wagens moeten.

Wij doen het derhalve met OV, maar lang niet alle opstapplekken zijn even goed bereikbaar.

FrankW op 27 nov 2019 15:35

Haha De Lucht is in ieder geval totaal niet te bereiken met OV nee.

Reactorweg kan je gewoon je auto parkeren . Al is het geen woonwijk , maar industrie terrein . Volgens mij gratis parkeren. Maar check parkeerbeleid Utrecht . Staat een plattegrond waar betaald parkeren is .

Op vrijdag stopt vlak voor opstap lokatie een stadsbus. Deze bus gaat vanaf Utrecht centraal.

Of de trein . Station leidschenrijn.

*bericht bewerkt door miepmiep op 27 nov 2019 15:44

Reactorweg kan je gewoon je auto parkeren . Al is het geen woonwijk , maar industrie terrein . Volgens mij gratis parkeren. Maar check parkeerbeleid Utrecht . Staat een plattegrond waar betaald parkeren is .

Op vrijdag stopt vlak voor opstap lokatie een stadsbus. Deze bus gaat vanaf Utrecht centraal.

Of de trein . Station leidschenrijn.

miepmiep op 27 nov 2019 15:43

Nu hijack ik het topic, maar als je er toch over begint. Beter die bus vanaf CS of de trein naar Leidsche-Rijn? Ga daar in maart heen en gezeul met spullen is sowieso niet optimaal, maar dan wel de beste keuze maken.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Voor de vrijdag kan je beter de bus nemen. Spullen en loop technisch . Hoef je het minst te sjouwen .
Al moet je van cs naar bus station lopen . Dus ook wel beetje afhankelijk welk spoor je aankomt .

En zondag de trein. Want de bus stopt , niet op de reactorweg op de zondag .
Er stoppen wel bussen op station Leidschenrijn maar dat is aan de andere kant . Maar kijk hiervoor ook naar de bus en treintijden.

Maar kijk vooral hoe overstap technisch het snelste is .
Kijk voor bustijden ( U-OV ) .

Voor de trein : vanaf Utrecht cs :
Loop op station leidschenrijn weer op het perron richting in Utrecht . En aan de achterkant heb je een trappetje . En dan een pad naar beneden .
Stap dus achterin de trein in op Utrecht CS.
Of neem de lift 1 etage naar beneden en loop daarna ook zelfde richting ( kan ook niet anders) en dan kom je zelfde pad uit .

*bericht bewerkt door miepmiep op 27 nov 2019 16:19

En kijk op de sunweb site . Daar staat precies aangegeven per opstapplaats van hoe en wat .

En kijk op de sunweb site . Daar staat precies aangegeven per opstapplaats van hoe en wat .

miepmiep op 27 nov 2019 22:32

Helaas niet… er staat wel wat informatie op de website maar niet voldoende over hoe lang je mag parkeren op de opstapplaatsen waar parkeerplekken zijn.

See you on the mountain.

En kijk op de sunweb site . Daar staat precies aangegeven per opstapplaats van hoe en wat .

miepmiep op 27 nov 2019 22:32

Helaas niet… er staat wel wat informatie op de website maar niet voldoende over hoe lang je mag parkeren op de opstapplaatsen waar parkeerplekken zijn.

Pow! op 27 nov 2019 22:34

Maar als je op de openbare weg staat mag je zolang staat als je wilt . En Utrecht zie ik altijd meerdere auto’s op op P van eat en Meat staan .

Je auto 8 dagen op een industrieterrein zetten is wel het laatste wat ik doen.

Als je het niet erg vind om nog een stukje verder te rijden dan kan ik P+R Meerhoven (in Eindhoven) aanraden.
https://www.p1.nl/parkeren/eindhoven/p-r-meerhoven-eindhoven…

Hier ben ik al vaker opgestapt als ik met Sunweb/Bizztravel naar de wintersport ging. Je betaald wel parkeerkosten maar dan staat je auto wel achter de slagboom. Hier komen zo ver ik weet in principe alle bussen langs, dus overstappen is daarna niet meer nodig.

Als je het niet erg vind om nog een stukje verder te rijden dan kan ik P+R Meerhoven (in Eindhoven) aanraden.
https://www.p1.nl/parkeren/eindhoven/p-r-meerhoven-eindhoven…

Hier ben ik al vaker opgestapt als ik met Sunweb/Bizztravel naar de wintersport ging. Je betaald wel parkeerkosten maar dan staat je auto wel achter de slagboom. Hier komen zo ver ik weet in principe alle bussen langs, dus overstappen is daarna niet meer nodig.

Dvb op 28 nov 2019 13:29

Ja dat is ook mooie opstapplaats . Voor sunweb is dat na de dinerstop( de lucht ) .

*bericht bewerkt door miepmiep op 28 nov 2019 13:36

Allereerst mijn dank aan iedereen die heeft gereageerd, ik stel het zeer op prijs!

Uiteindelijk toch besloten om naar Utrecht (Reactorweg 1) te gaan.
Ten zuid-westen hiervan ligt een mooie nieuwbouwwijk; genoeg toezicht dus in deze wijk (compleet omringt door woningen) en daarnaast maar een minuut of 15 lopen v.a. de touringcarhalte.

See you on the mountain.

'T is alweer een tijd geleden maar ben daar wel vaker op de bus naar F gestapt
En heb dat altijd met ov gedaan , moest beslist niet ver lopen met m’n ski’s, skischoenen, grote rugzak en dagrugzakje
Was goed te doen
OV9292 ofzo … (En Google maps erbij)

'T is alweer een tijd geleden maar ben daar wel vaker op de bus naar F gestapt
En heb dat altijd met ov gedaan , moest beslist niet ver lopen met m’n ski’s, skischoenen, grote rugzak en dagrugzakje
Was goed te doen
OV9292 ofzo … (En Google maps erbij)

Vollca op 3 dec 2019 10:46

Dus bus vertrekt toch nog niet zo lang vanaf daar. Was eerst juist daar waar ze nu die woonwijk bouwen/gebouwd hebben.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Plaats een reactie