ziektekosten en repatriering naar Nederland

Mijn dochter gaat in Fiss als skilerares werken voor 4 maanden, heeft iemand tips wat te doen mbt verzekering? reis-ziektekosten-repatriëring?

Ik heb al jaren een doorlopende reisverzekering. Wintersport zit daar standaard in de dekking. Ook repatriëring. Maar hoe het met de normale ziektekosten zit als je daar 4 maanden gaat wonen weet ik niet. Ook kan ik me voorstellen dat bij een langere periode in het buitenland verblijven aanvullende voorwaarden gelden. Daar heb ik nooit naar geïnformeerd.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Deel is reguliere zorgverzekering (dekking Max 100% van wat het in NL mag kosten), ander deel is reisverzekering.
Let wel op, de meeste reisverzekeringen dekken geen wintersport. Dus wel dingen die in het hotel of op straat gebeuren, maar niet op de piste.

Check ook het maximaal aantal dagen dat je in het buitenland verblijft. De mijne dekt maximaal 90 dagen per jaar.

*bericht bewerkt door Ferdinand op 27 nov 2019 19:17

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Laat je dochter even deze pagina bekijken! Met onze doorlopende reisverzekering ben je standaard maximaal 90 dagen achter elkaar verzekerd. En dat is bij vele verzekeraars zeker niet het geval, ook niet omdat je al werkende aanwezig bent. Met de clausule kan je kiezen voor die standaard 90 dagen, of voor een verlenging tot 120, 150 of 180 dagen. https://www.wintersport.nl/vereniging/clausule-voor-seizoens…

Laat je dochter even deze pagina bekijken! Met onze doorlopende reisverzekering ben je standaard maximaal 90 dagen achter elkaar verzekerd. En dat is bij vele verzekeraars zeker niet het geval, ook niet omdat je al werkende aanwezig bent. Met de clausule kan je kiezen voor die standaard 90 dagen, of voor een verlenging tot 120, 150 of 180 dagen. https://www.wintersport.nl/vereniging/clausule-voor-seizoens…

Rene op 27 nov 2019 19:37

Jep, deze helaas afgelopen seizoen moeten gebruiken en blij dat ik deze verzekering had. Goed en snel geholpen!
Via Snowsports Academy (Unigarant) was er ook een verzekering voor leraren, ik weet niet of deze nog steeds bestaat.

Wij zitten de nskv . En daar zit volgens mij alles in . Maar weet niet hoe het zit als je meer dan 90 dagen gaat . Gewoon even bellen.

Unigarant vind ik persoonlijk minder .
Nskv is alles net iets beter geregeld .

Ze een keer ski ongeluk gehad en iemand anders uit de groep ook .
Bij mij werd alles netjes geregeld .
Zij moest alles voor schieten en gedoe bij skies laten ophalen en bij mij ging alles automatisch via de verzekeraar .

*bericht bewerkt door miepmiep op 28 nov 2019 22:00

Bij de NSKIV is de lerarenclausule niet standaard, dit moet/kun je als optie nemen.

Even checken dus van te voren.

Is ze niet via de skischool fatsoenlijk verzekerd? Misschien het uitzoeken waard!

Toen ik een heel seizoen in Zwitserland zat, ik kon een week niet werken omdat er een scheurtje mijn middenhadsbeentje zat. (in prive tijd 's avonds op straat gevallen).
Mijn loon werd doorbetaald, ik was via mijn werk goed verzekerd voor arts bezoek, gips en verband etc. geen reis of andere Nederlandse verzekering aan te pas moeten komen.

Als zij daar werkzaam gaat zijn als skileraar dan betalen ze daar haar zorgverzekering. (ideaal die drie maanden zijn ze van de ZV in Nederland ook verplicht het geld terug te storten). Wat wel belangrijk daarbij is om een extra ZV af te sluiten speciaal voor leraren, dit voor het skieen buiten werktijd en de aansprakelijkheid.

Regel in Oostenrijk: als zij gediplomeerd leraar is en ze skied met jou off piste en er gebeurt iets, dan is zij aansprakelijk aangezien zij de beter opgeleide is.

Bij Nationale Nederlanden geldt een standaard reisverzekering niet voor repatriëring van skileraren. In de algemene voorwaarden staat dat de polis alleen bedoeld is voor recreatieve doeleinden. Heb het nu helaas zelf aan den lijve moeten ondervinden. Ondanks vooraf controleren bij Nationale Nederlanden (waarbij toen dit niet werd medegedeeld) blijkt nu bij repatriëring geen dekking. Weet niet hoe het bij andere maatschappijen is, maar alleen telefonisch controleren is niet voldoende! Wees gewaarschuwd. Heb nog steeds het gevoel misleid te zijn.

Ook de kosten voor ziektekosten vallen niet onder de reisverzekering. Hoewel wordt verkocht dat bij het niet vergoeden van de kosten door de ziektekostenverzekering, dit door de reisverzekering wordt gedekt, blijkt dit in de praktijk nogal fake. Vergoeding gebeurd alleen bij medische noodzaak. En dan vergoed de ziektekostenverzekering ook altijd!

Plaats een reactie