Goggle: Oakley flight deck Prizm (snow) Jade Iridium??

Beste forumleden,

Het is bijna black friday en er zijn nu al diverse kortingen.
Ik zou graag een oakley flight deck prizm (snow) jade iridium op de kop tikken, alleen uiteraard wel zo goedkoop mogelijk.
Nu zit ik met 1 vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden en ik heb er weinig verstand van, dus hopelijk heeft hier iemand er meer verstand van.
Volgens de meeste sites heeft oakley 3 varianten met een VLT 11 - 20%, waarvan de prizm jade iridium er 1 is.

Ga ik op andere sites kijken dan kom ik soms prizm jade iridium Cat 2 en soms Cat 3 tegen, waarbij Cat 3 meestal duurder is en voor helderder weer als ik het goed heb. Echter op de site van Oakley zie ik niks terug van deze varianten, alleen die met een VLT van 11-20%. Verder is de Cat 3 lens wat feller groen en de Cat 2 lens donkerder groen. Nu vind ik echter weer op andere sites een lens die donkerder groen is (Ekosport bv) dus waarvan ik Cat 2 verwacht, alleen hier staat Cat 3 lens bij?? Het verschil tussen beide lenzen is goed zichtbaar in de onderstaande fotos.

https://www.ekosport.nl/oakley-flight-deck-factory-pilot-bla…
https://www.ekosport.nl/oakley-flight-deck-green-prizm-snow-…

En Ekosport gebruikt voor de feller groene lens de naam 'prizm snow jade iridium' en voor de donkerdere lens 'prizm jade iridium', maar deze namen worden op diverse sites door elkaar gebruikt, dus ik snap niet echt meer waar ik op moet letten eigenlijk. Zijn dit nu wel dezelfde lenzen of niet?

Als iemand hier iets vanaf weet dan alvast dank voor de hulp!

Ik ski zelf ook met de Oakley flight deck prizm jade iridium.
Destijds tijdens mijn zoektocht dezelfde onduidelijkheden tegengekomen. De verschillende varianten in benaming worden door elkaar gebruikt maar duiden allemaal op het zelfde product.
Ik heb er voor alle “duidelijkheid” het verpakkingsdoosje van mijn bril effe bijgehaald en daar staan volgende benamingen op:
Flight deck xm snow
prizm snow
Flight deck xm fp blackout w/prizm jade irid
flight deck xm factory/blackout

Afgezien van de zeer verwarrende benamingen ben ik zeer tevreden over de kwaliteiten van deze skibril. Ikzelf gebruik deze skibril als enige zonder andere lensen in alle omstandigheden.

Ik ben nog even aan het kijken maar het lijkt toch echt dat er wel een verschil inzit.
Naast dat er bij de ene Cat 2 staat en bij een andere Cat 3 is, zijn de kleuren van de lens ook best wel anders. De ene lens is in het midden donkergroen en wordt blauw naar de zijkant. De andere lens is lichtgroen in het midden en wordt paars naar de zijkant. Of zou dit gewoon de lichtinval zijn die dit een andere lens laat lijken?
Best verwarrend allemaal inderdaad

De helft van wat er bij webshops staat, klopt niet. De specificaties kloppen niet, de foto klopt niet of nog erger, allebei.

null

Duidelijker kan ik het niet maken.
😂😂
Heb zelf alle lenzen. Op de bovenste en onderste na dan.
React is besteld maar (nog)niet geproduceerd vanwege problemen met de fabriek . Komt nu in volgend seizoen uit.

*bericht bewerkt door Patrick076 op 29 nov 2019 10:38

Duidelijker kan ik het niet maken.
😂😂
Heb zelf alle lenzen. Op de bovenste en onderste na dan.
React is besteld maar (nog)niet geproduceerd vanwege problemen met de fabriek . Komt nu in volgend seizoen uit.

Patrick076 op 29 nov 2019 10:37

Als jij ze alle 3 hebt: wat is volgens jou het functioneel verschil tussen de jade, saphire en de torch? Merk je verschil bij goed/slecht weer?

Er zou geen verschil moeten zijn. Maar ik vind de jade rustiger voor mijn ogen dan de torch. Als zon doorkomt moet ik iets knijpen met mijn ogen. Met de Jade niet.
De blauwe heb ik ook niet. (foutje🙈)

Rode is wel de mooiste vind ik

null

Patrick076 op 29 nov 2019 10:34

Hé, zijn er twee nieuwe kleuren bijgekomen? Die bovenste en onderste kende ik nog niet.

@patrick076 heb jij ook altijd een tweede lens bij je? Voor als de condities gedurende de dag veranderen. Zo ja, waar bewaar je die dan? Het lijkt me te groot voor in een jaszak en bovendien loop je dan ook het risico dat hij breekt als je er een keer op valt. Of valt dat wel mee?

Annoying skiers since 2003

Heb er altijd 1 extra bij ja.In binnenzak van snowboardjas. (In snwb jas zit bijna altijd een grote binnenzak)
Zo’n lens breekt niet snel hoor. Als dat zou gebeuren is de lens echt niet je grootste zorg denk ik.

@Patrick076, dat plaatje had ik al lang gezien hahaha. Maar mijn punt was dat er op andere sites (dus niet oakley official) verschillende benamingen worden gebruikt waardoor ik twijfelde of t wel dezelfde lens was. Maar ik heb de gok toch genomen (ofjah weet vrij zeker dat t dezelfde is) dus aankomende week komt de prizm jade iridium binnen, dus ik ben heel benieuwd 😍

Om even in te haken, ik heb een Line Miner met Prizm Torch Iridium. Ik zit te kijken naar nog een extra lens voor bewolkt weer ipv een oude goggle met oranje lens te gebruiken.
Dan lijken me de Persimmon of de Hi Pink Iridium logische keuzes, welke vind je daarvan het prettigst @Patrick076?

Om even in te haken, ik heb een Line Miner met Prizm Torch Iridium. Ik zit te kijken naar nog een extra lens voor bewolkt weer ipv een oude goggle met oranje lens te gebruiken.
Dan lijken me de Persimmon of de Hi Pink Iridium logische keuzes, welke vind je daarvan het prettigst @Patrick076?

BerendB op 1 dec 2019 20:30

ik heb vorig jaar de sapphire en de prizm roze aangeschaft. Bij meer bewolkte en sneeuwdagen vond ik de roze perfect, deze is wat veelzijdiger dan de pink imo. Ik kom van een simpele Sinner bril af en stap niet meer van de Oakley lenzen af, wat een wereld van verschil. Ook reisgenoten waren lovend over beide lenzen! Hopelijk kun je hier wat mee, idem voor topic starter.

Ik heb de persimmon zelf niet. Ik heb liever de rose tov de pink

Ok bedankt! De rose wordt aangegeven als iets minder lichtdoorlatend dan de pink/persimmon maar dus toch beter met weinig/vlak licht? Ik zet hem op m’n lijstje!

Plaats een reactie