Gopro anti fog inserts

Hallo allemaal,
Ik heb zojuist een gopro hero 7 black gekocht o.a. voor op wintersport. Ik heb ook van die 'anti-fog inserts' gekocht omdat ik heb gelezen dat je lens in koude temperaturen kan beslaan. Mijn vraag is of je er elke dag dan zo'n nieuw doekje in moet doen of dat ze wel een weekje meegaan.

Groetjes Ard Jan

Noem mij dom, maar ik heb zelf nog een 5, de eerste generatie zonder de behuizing eromheen.
Ik heb hier nog nooit van gehoord en zelf na 3 seizoenen ook nog nooit iets van gemerkt!? :)

Hallo allemaal,
Ik heb zojuist een gopro hero 7 black gekocht o.a. voor op wintersport. Ik heb ook van die 'anti-fog inserts' gekocht omdat ik heb gelezen dat je lens in koude temperaturen kan beslaan. Mijn vraag is of je er elke dag dan zo'n nieuw doekje in moet doen of dat ze wel een weekje meegaan.

Groetjes Ard Jan

ardjanvanbreugel op 28 nov 2019 13:09

Ik gebruik dat soort inserts wel in andere omstandigheden. Meestal even een uurtje of 2 in warme lucht bv oven op lage stand en ze kunnen er wel weer even tegen.

Edwin van Riel

Fog inserts hoef je alleen te gebruiken als je ook een extra waterdichte casing om je GP7 heen doet. Maar ik vraag me af: waarom zou je dat doen? Extra glas komt niet ten goede van je beeld kwaliteit en je GP7 is van zichzelf genoeg waterdicht voor wintersport.

Fog inserts hoef je alleen te gebruiken als je ook een extra waterdichte casing om je GP7 heen doet. Maar ik vraag me af: waarom zou je dat doen? Extra glas komt niet ten goede van je beeld kwaliteit en je GP7 is van zichzelf genoeg waterdicht voor wintersport.

Rene op 28 nov 2019 14:07

oh okee, bedankt voor de snelle reacties! ik had dus van sommige mensen gelezen dat toen ze de beelden terugkeken dat het beeld dus helemaal mistig was als het ware. En dit kan blijkbaar gebeuren als er een hoge luchtvochtigheid is of als het heel koud is. Maar als jullie dit niet bekend voorkomt dan gebruik ik ze gewoon niet ;)

Fog inserts hoef je alleen te gebruiken als je ook een extra waterdichte casing om je GP7 heen doet. Maar ik vraag me af: waarom zou je dat doen? Extra glas komt niet ten goede van je beeld kwaliteit en je GP7 is van zichzelf genoeg waterdicht voor wintersport.

Rene op 28 nov 2019 14:07

oh okee, bedankt voor de snelle reacties! ik had dus van sommige mensen gelezen dat toen ze de beelden terugkeken dat het beeld dus helemaal mistig was als het ware. En dit kan blijkbaar gebeuren als er een hoge luchtvochtigheid is of als het heel koud is. Maar als jullie dit niet bekend voorkomt dan gebruik ik ze gewoon niet ;)

ardjanvanbreugel op 28 nov 2019 14:13

En 9 van de 10 keer gewoon omdat mensen niet opletten of hun lens wel schoon is. Een beetje sneeuw erop, natte vingers erop en alles is mistig. Ik begrijp mijn gopros in alle mogelijke situaties en af en toe met een ‘flets’ sneeuw erop is het zicht inderdaad slecht. Maar daar doet zo’n doekje niets tegen ;-) Gewoon regelmatig schoonmaken en controleren.

En over die waterdichtheid. Ik heb er dit jaar een Canyon mee gedaan met veel onderwater en flinke sprongen etc, geen centje pijn! en dat zonder ook maar een extra bescherming :-)

Click. Click. Peace

Klopt helemaal, alleen was dat meer met de oudere modellen waar je de camera “verplicht” in een case moest stoppen om hem waterdicht te maken. Met de nieuwe modellen dus niet meer nodig. Mocht de lens nat worden of beslaan, gewoon even je lensdoekje er overheen halen en klaar!

En dus tussen de regels van @Rene en mijzelf… controleer dus regelmatig of je lens nog schoon is. Niets zo zonde als er 's avonds achterkomen dat je de hele dag met een grote druppel op je camera hebt geskied… (ik ken het gevoel… ;-) )

Click. Click. Peace

En dus tussen de regels van @Rene en mijzelf… controleer dus regelmatig of je lens nog schoon is. Niets zo zonde als er 's avonds achterkomen dat je de hele dag met een grote druppel op je camera hebt geskied… (ik ken het gevoel… ;-) )

Rogier op 28 nov 2019 15:07

Okee top, bedankt voor de tips! En dan even schoonmaken met zo’n microfiber lensdoekje neem ik aan?

Officiele antwoord: ja. Maar ik doe het ook regelmatig met m’n fleecetrui of een buff ofzo. Die gopro’s kunnen wel wat hebben! ;-)

Click. Click. Peace

Okee, goed om te weten! Is een screenprotector voor de lens wel een goed idee, of zijn ze dusdanig sterk dat dat eigenlijk ook niet nodig is?

Het kan, maar de Hero 7 heeft het grote voordeel dat je de lens voorop kan wisselen. Dus mocht het echt mis zijn gegaan is er niets aan de hand :)

Plaats een reactie