Head Kore 93 of Blizzard rustler 9?

Hey,

Ik wil morgen een 'black friday' skisetje scoren en twijfel tussen deze twee. (prijs is ongeveer gelijk)

  • Head Kore 93 (modeljaar 2020), deze zijn met tyrolia attack 11
  • Blizard Rustler 9 (modeljaar 18/19), deze zijn met atomic warden mnc 13

Is er een verschil tussen de rustlers van modeljaar 18/19 of 19/20 ? Ikzelf ben 1m74 en weeg 74 kg, ski 50/50 on/off piste, bij echte diepe omstandigheden zal ik wel een ander setje huren. De duurzaamheid van de ski is voor mij ook belangrijk.
Ik denk dat de ski's wel gelijkwaardig zullen zijn maar ik twijfel omdat de Kore met slechts een attack 11 binding is en twijfel aan de Rustler omdat het een overjaars model is.
Heeft iemand advies voor mij aub?

*bericht bewerkt door keonies op 28 nov 2019 20:20

Overjarig betekent niet dat ze ineens een verrotte kern hebben ofzo.
De Kore heeft iets meer pistekwaliteiten, de Rustler een ultieme smeermachine.

Beide binding-combinaties vind ik bijzonder. Een Attack 11 op de vrij stevige Kore 93 en de vrij zware Warden op de speelse Rustler… Persoonlijk zou ik geen van beide combinaties kopen.

Zijn er geen mooie setjes ski + binding zelf samen te stellen op sites die Black Friday-korting hebben?

Rustler 9 is toch niet veranderd dit jaar? Ik dacht alleen de 10?

Rustler 9 is toch niet veranderd dit jaar? Ik dacht alleen de 10?

Slim op 28 nov 2019 20:44

Klopt.

@GiGi het betreft de nieuwe AAA serie (Attack²) 11 GW.
Is deze dan te licht voor mij? (ben 1m74 en 74 kg, skischoen 327mm) Ik sta slechts 2 weken per jaar op de latten en kan het setje voor 450 Euro scoren.
Andere setjes zijn toch al vlug minstens 100 euro extra.

Qua DIN kan het allemaal prima. Alleen de 11 is veel lichter van constructie dan de 13.
Ligt er ook aan hoe agressief je skiet, of je sprongen maakt etc.

Bedankt voor de reacties!

@GiGi het betreft de nieuwe AAA serie (Attack²) 11 GW.
Is deze dan te licht voor mij? (ben 1m74 en 74 kg, skischoen 327mm) Ik sta slechts 2 weken per jaar op de latten en kan het setje voor 450 Euro scoren.
Andere setjes zijn toch al vlug minstens 100 euro extra.

keonies op 28 nov 2019 21:07

Als je even belt of mailt naar die winkel, kun je vaak ook wel een andere binding (bijvoorbeeld de Attack 13) krijgen met vergelijkbare pakket-korting.

Ze zetten die goedkopere bindingen er op als lokkertje, maar dat wil niet zeggen dat ze geen deal willen doen op een iets higher end binding.

*bericht bewerkt door Slim op 29 nov 2019 15:59

Klopt Slim! Het is de Kore met Attack 13 geworden :-)

Klopt Slim! Het is de Kore met Attack 13 geworden :-)

keonies op 30 nov 2019 16:11

Waar gekocht?

Zijn de Head Kore 93 en de Rustler 9 goede kandidaten als allmountain ski voor poeder of slush dagen op de piste? En hoe gedragen ze zich op de geribbelde pistes bij kaiserwetter dagen? En wat is nou het grootste verschil tussen beide?

Ben opzoek naar een ski die de pure piste ski kan vervangen op de ‘mindere’ dagen. Wellicht tzt ook voorzichtig aan het off-piste skiën ruiken.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik vind de Rustler 9 voor sterkere skiers wat ondermaats. De ski vouwt zich door de slushbuckels ipv er overheen.

Ik vind de Rustler 9 voor sterkere skiers wat ondermaats. De ski vouwt zich door de slushbuckels ipv er overheen.

Bennie op 24 jan 2020 21:29

@Bennie Thx, heeft de Head hier geen/minder last van?

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Niet onder gehad, maar naar verluid zijn ze wel wat stijver.

Ik vind de Rustler 9 voor sterkere skiers wat ondermaats. De ski vouwt zich door de slushbuckels ipv er overheen.

Bennie op 24 jan 2020 21:29

Dat klopt wel. Bennie skiet hard en agressief, daar zijn betere keuzes voor in dit segment. Ikzelf daarentegen heb veel plezier van het speelse karakter van de Rustler. Qua niveau ontlopen de Head en Rustler elkaar niet heell veel.

Ok bedankt, dan is de Kore wellicht de iets betere keuze voor mij ivm stijfheid. Zou de ski een mooie aanvulling zijn voor de sneeuw/slush dagen op de piste of is daar een andere allmountain beter voor aan te raden?

Hoe gebruik jij je Rustlers qua piste/offpiste verhouding @elisabeth101?

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ok bedankt, dan is de Kore wellicht de iets betere keuze voor mij ivm stijfheid. Zou de ski een mooie aanvulling zijn voor de sneeuw/slush dagen op de piste of is daar een andere allmountain beter voor aan te raden?

Hoe gebruik jij je Rustlers qua piste/offpiste verhouding @elisabeth101?

Jeffvdv op 24 jan 2020 22:10

Juist hiervoor geschikt. Ik ski helemaal niet off piste, pak de Rustler op dagen dat het gesneeuwd heeft of in april als ik weet dat er veel slush gaat zijn. Gewoon, omdat het leuk is :D

Overigens kan ik er ook prima mee uit de voeten op harde pistes als dat nodig is.

Ok bedankt, dan is de Kore wellicht de iets betere keuze voor mij ivm stijfheid. Zou de ski een mooie aanvulling zijn voor de sneeuw/slush dagen op de piste of is daar een andere allmountain beter voor aan te raden?

Hoe gebruik jij je Rustlers qua piste/offpiste verhouding @elisabeth101?

Jeffvdv op 24 jan 2020 22:10

Juist hiervoor geschikt. Ik ski helemaal niet off piste, pak de Rustler op dagen dat het gesneeuwd heeft of in april als ik weet dat er veel slush gaat zijn. Gewoon, omdat het leuk is :D

Overigens kan ik er ook prima mee uit de voeten op harde pistes als dat nodig is.

elisabeth101 op 24 jan 2020 22:17

Thx, precies dit is waarom ik er een setje naast wil 😃

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Plaats een reactie