Ervaringen DJI Osmo Pocket

Hoi iedereen,

Naar aanleiding van het moeten weggooien van veel van mijn geschoten videocontent op de piste heb ik mij verdiept in de Gimbal markt en dan met name in de DJI Osmo Pocket. Een compacte een gimbal met camera. Heeft een van jullie misschien ervaring met de Osmo Pocket op de piste? Zijn er belangrijke zaken, behalve het ontbreken van waterdichtheid, waar ik rekening mee moet houden?

Ik heb hiervoor een gopro hero 5 gehad, deze heeft het helaas begeven. Ik zie dat de stabilisatie van de nieuwe Hero 8 black heel goed is, maar haalt deze het bij de stabilisatie van de Osmo Pocket? Ik wil de camera behalve wintersport ook voor andere vakanties inzetten, maar niet om bijvoorbeeld mee te zwemmen (waterdichtheid is niet nodig).

Als jullie adviezen, tips of gebruikerservaring heb hoor ik dit graag.

Alvast dank!

Je bent al de derde waarop ik deze week ga zeggen: ja koop dat ding! Had hem zelf gekocht voor m’n zomervakantie om eens niet continu met een grote camera rond te lopen maar toch kwaliteit terug te willen zien. Het ding past perfect in je broekzak (goh, hoe komen ze toch bij die naam) en de kwaliteit en stabiliteit is echt dik in orde. En door de vorm is hij ook wat fijner vast te houden dan bv een gopro, waar je toch weer snel op een pole o.i.d. uitkomt wat de compactheid weer weghaalt.

En doordat hij zo compact is, heb ik hem zo goed als altijd bij en ben ik weer meer en meer gaan filmen. Met dat als resultaat lever ik liever iets in op de kwaliteit van het beeld (al is dat totaal niet slecht hoor!) zodat ik meer heb om iets mee te doen. Ik gebruik overigens zo goed als geen accessoires, enkel de wireless module omdat deze ook handig is om de camera neer te zetten voor b.v. een timelapse. Ik ben enorm fan in ieder geval!

@rogier heeft de laatste dagen met de pocket in de sneeuw gestaan, dus die kan je daar meer over vertellen. Maar iets zegt me dat er volgende week nog een gear review van gaat komen ;-)

Als je een paar dagen hebt, ik ben bezig met een review… ;-)

Click. Click. Peace

Je bent al de derde waarop ik deze week ga zeggen: ja koop dat ding! Had hem zelf gekocht voor m’n zomervakantie om eens niet continu met een grote camera rond te lopen maar toch kwaliteit terug te willen zien. Het ding past perfect in je broekzak (goh, hoe komen ze toch bij die naam) en de kwaliteit en stabiliteit is echt dik in orde. En door de vorm is hij ook wat fijner vast te houden dan bv een gopro, waar je toch weer snel op een pole o.i.d. uitkomt wat de compactheid weer weghaalt.

En doordat hij zo compact is, heb ik hem zo goed als altijd bij en ben ik weer meer en meer gaan filmen. Met dat als resultaat lever ik liever iets in op de kwaliteit van het beeld (al is dat totaal niet slecht hoor!) zodat ik meer heb om iets mee te doen. Ik gebruik overigens zo goed als geen accessoires, enkel de wireless module omdat deze ook handig is om de camera neer te zetten voor b.v. een timelapse. Ik ben enorm fan in ieder geval!

@rogier heeft de laatste dagen met de pocket in de sneeuw gestaan, dus die kan je daar meer over vertellen. Maar iets zegt me dat er volgende week nog een gear review van gaat komen ;-)

Rene op 29 nov 2019 13:27

Gaaf, dat klinkt super. De compactheid van de camera en gimbal in 1 heeft mijn aandacht getrokken, en vooral dat hij in je zak past. Ik heb nog wel een paar dagen dus wacht zeker nog even de review van Rogier af!

Thanks alvast voor jullie reacties :-)

Plaats een reactie