De rest van je leven in 1 gebied: welk?

Am fuss Der Hochkönig :D

null

*bericht bewerkt door Elly3 op 02 dec 2019 15:38

Dienten Die Alte schule

Ik denk dat ik dan voor Val d’ Isere zou gaan.

Allemaal mooie voorbeelden hier.

Ik zou zelf voor iets exotischer gaan:
Treble Cone in Queenstown NZ. Schitterend land, aardige mensen en veel, heel veel te doen zowel in de zomer als in de winter.

If you snooze, you loose!

Puy saint vincent. 😁😁

Xx10

Verbaasde me al dat niemand Nieuw Zeeland noemde.

Tignes

Ik volg @Lein en @GiGi, al wil ik ook even denken waar in de Dolomieten precies, want alleen een dorp noemen zal wel niet mogen, het moet echt een gebied zijn natuurlijk…en dan zou Alta Badia of Val di Fassa wel een kanshebber zijn, ook ivm de zomers.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Niet te diep in de bergen, in de buurt van de zee, een aantal grote steden je heen, een mooi afwisselend skigebied, fijne cultuur en mensen: Madonna di Campiglio

*bericht bewerkt door Thomas op 02 dec 2019 17:15

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Lastige keuze.

Whistler is een goede optie. Lang seizoen, ook een prima vlieggebied. Relatief dichtbij Vancouver en zee.
Dichter bij huis voldoen niet veel gebieden daaraan. Sölden heeft een lang seizoen maar is minder vliegbaar in de zomer (wel genoeg gebieden op relatief korte afstand). Wel relatief dichtbij een grote stad. Hintertux heeft ook een lang seizoen en het Zillertal is beter vliegbaar, maar ik heb niet zoveel met het Zilllertal.
Zermatt dan? Voldoet bijna volledig, alleen zomers ver van zee. Maar goed, als Zermatt financieel haalbaar is dan pak ik wel de heli naar het strand. Zermatt it is…

Ik vind het verrassend dat Sierra Nevada nog niet voorbij is gekomen. Een groot en sneeuwzeker skigebied op een half uurtje van de Spaanse Costas. Het is dat ik zelf niets met de Spaanse Costas heb…

Born to Ride

Hier: http://www.ortlerskiarena.com/de/winterurlaub-in-suedtirol.h…

bartvwg op 2 dec 2019 09:05

Mij trekt die regio ook aan maar in welke plaats zou je precies willen wonen?

Arjen1 op 2 dec 2019 13:21

@Arjen1
Centraal, pak Schlanders maar. Tegen de Sonnenberg aan. 😎 Alles binnen berijdbare afstand, een fijn rustig stadje met alle voorzieningen. 👍

*bericht bewerkt door bartvwg op 02 dec 2019 18:25

Bla, bla, bla.

Grouse Mountain (Noord Vancouver) en dan elke week een dagje naar Whistler of Blackcomb. 😁 kun je in de zomer tenminste goed watersporten!

*bericht bewerkt door Josanne op 02 dec 2019 18:42

@bartvwg , Daar ben ik nog niet geweest. Momenteel zou ik meer ST. Valentin of Resia kiezen.
Dit jaar deze regio wat verder verkennen en wie weet veranderd mijn keuze. In December ga ik in ieder geval Watles ook eens een bezoekje brengen daar dat toch ook wel erg mooi schijnt te zijn.

Zit er al 16.5 jaar… Portes du Soleil natuurlijk :-) Veel piste kilometers, voor elk wat wils (ook buiten het gebied op sneeuwschoenen of toerski’s), ook zomers een top lokatie voor VTT, wandelen en nog veel meer zomersporten.

Life is fun, so enjoy it

Briançon-Serre Chevalier! Zat er in 2000/2001 een winterseizoen en dat beviel meer dan uitstekend.
Naast geweldig skiën en overweldigende natuur tenminste ook nog iets van stedelijkheid, wat een perfecte combinatie bleek.

Als ik puur naar het skigebied kijk zijn dat voor mij Paradiski (en dan voorkeur Les Arcs kant) of Les Trois Vallées. Dat zijn de gebieden waar ik keer op keer naar toe terug wil.

Serfaus, fiss, Ladis. Ik kom er al in de zomer en winter 😃

*bericht bewerkt door Moniqueske op 02 dec 2019 21:42

Waarom noemen veel mensen Vancouver? Ik vond het 1 van de meest tegenvallende steden waar ik geweest ben.

Born to Ride

Uit praktische overweging zou ik voor Zell am See (waar ik al deels zit) of St. Johann im Pongau gaan. Beiden plekken met voldoende werkgelegenheid, behoorlijk ontsloten en met veel skigebieden rondom.
Want het wordt vaak vergeten dat er in idyllische bergdorpen vaak erg weinig te doen is buiten het winter en midzomer toerisme. Je moet er toch het hele jaar door wonen…

Kitzbühel! Leuk skigebied in de winter en in de zomer genoeg golf terreinen. In de herfst en lente niet uitgestorven. Zou wel wat rustigs buiten het centrum zoeken. En ja, ook eerst even de lotterij winnen. 🥳

Ik zou qua grootte gebied L3V zeggen, maar dan mis ik de Italiaanse gastronomie te veel. Dan wordt het voor mij denk ik ook een Val di Fassa of zo… Maakt mij eigenlijk niet veel uit, zo lang het maar in de Dolomieten is… :)

Waarom noemen veel mensen Vancouver? Ik vond het 1 van de meest tegenvallende steden waar ik geweest ben.

Matthias123 op 2 dec 2019 21:48

Ik heb er veel vrienden en de combinatie van zee, bergen en aardige mensen geeft voor mij de doorslag.

:-)

Rogier op 1 dec 2019 22:06

OK, wat zou dan optie 2 zijn (en dan niet je buurdorp noemen hè 😉)

Ik zou een shortlist maken waaruit m’n vrouw dan de uiteindelijke keuze mag maken.
Op die shortlist zou staan:

  • Vancouver (Cypress, Grouse mountain). En Whistler ‘om de hoek’.
    Maar zo druk of zo veel rust als je wil in deze omgeving en dan in de zomer lekker zeilen tussen de bultruggen en orca’s daar.

  • Lake Louise. Sneeuwzeker, geweldige omgeving en in de zomer hiken als een malle

  • Engelberg. Ook lang seizoen, geweldige omgeving, rustig dal, veel off-piste, alles tip-top geregeld want Zwitserland en Luzern met Vierwoudstedenmeer nabij

  • Alta Badia want ❤️ Dolomieten, ❤️ Italiaanse keuken en ze is Italiaanse dus tja… 😏

Elke keuze is dan goed 🙂

In eerste instantie dacht ik aan San Martino di Castrozza, lekker ver van het toerisme, dichtbij Venetië en een vreselijk skigebied (ik zeg dit omdat ik anders mijn geheimtip prijsgeef)

Maar het was met vrouw en kinderen, en die kiezen niet voor zo’n leven als ik graag zou willen leiden, diep in de bergen verscholen en ver weg van alles wat op drukte lijkt…Dus voor hen moet het ook te behapstukken zijn.

Een tante woont vlakbij Imst. En als ik zie hoe zij het voor elkaar hebben past dat mij, m’n vrouw en mijn kinderen. Dus kies ik voor zoiets, laten we zeggen HochOetz…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Als ik puur naar het skigebied kijk zijn dat voor mij Paradiski (en dan voorkeur Les Arcs kant) of Les Trois Vallées. Dat zijn de gebieden waar ik keer op keer naar toe terug wil.

wintersporter1 op 2 dec 2019 20:56

Erg gezellig ook in de zomer!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

:-)

Rogier op 1 dec 2019 22:06

OK, wat zou dan optie 2 zijn (en dan niet je buurdorp noemen hè 😉)

roberthoogenboom op 3 dec 2019 19:53

Het eerste wat dan bij mij opkomt zou dan Aosta. Goed skiën en je zit snel in verschillende weergebieden, dus vaak verse sneeuw. Mooie bergen, fijne dorpjes en gewedlige bergsport en MTB mogelijkheden. Ik zou zeggen het lijkt bijna op de Pays des Ecrins ;-)

Click. Click. Peace

Als ik mijn hele leven zou verplaatsen zou dat naar een plek moeten zijn waar, naast al die mooie skimogelijkheden, wel echt iets te doen is en waar je dus op meerdere vlakken een leuk leven kunt hebbe. Ik zou zelf bijv. grote delen van het jaar nog niet dood gevonden willen worden in bijv. Courchevel ;-)

Ik denk daarom aan plekken als Briancon, Bruneck, Innsbruck of Aosta. Anyway, leuke vraag om eens over na te denken @GiGi!

Ik zou als eerste optie kijken naar een Oostenrijks dorpje of stadje, waar ook buiten het ski- en zomerseizoen net iets meer bedrijvigheid is. Ook heb ik een voorkeur voor het Salzburger Land, het leven heeft daar, naar mijn gevoel, net iets meer gemeen met wat we in Nederland gewend zijn dan andere delen van Oostenrijk. Misschien Sankt Johann im Pongau, maar wellicht zou ik daar de aangename kneuterigheid en rust van de kleine gebiedjes wel missen. Ik zou denk uiteindelijk toch voor historisch marktdorpje Lofer gaan. Snel in Salzburg en tal van skigebieden, maar wel lekker kneuterig, rustig maar toch het hele jaar bedrijvig, en een mooi omgeving.

Optie 2 en de overduidelijke voorkeur van mijn vrouw :P zou de Zuid-Spaanse Sierra Nevada zijn @Matthias123. Wij zijn regelmatig in de regio (niet aan de vakantiecosta’s, maar in het echte Spanje overigens ;) ) en ik had het plan opgevat daar dit voorjaar de sluiting mee te pakken. Ik zou dan overigens wel, net als een echte Spanjaard een zomerhuis aan de kust en een winterhuis in Granada willen hebben… dan voldoe ik dus eigenlijk niet aan de voorwaarden :).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Waarschijnlijk North Vancouver. Op zich is North Vancouver geen skigebied. Maar er liggen op 15 - 30 minuten rijden 3 skigebiedjes. Daar kan je prima skiën en boarden, maar niet wonen. Een groot voordeel van North Vancouver dat je zee en een schitterende fjordenkust onder handbereik hebt en het centrum van Vancouver is met een prima veerpont snel bereikbaar. En natuurlijk ligt Whistler niet al te ver.
Lake Louise is vanwege de wintersportmogelijkheden en de schitterende natuur een prima plek. Maar dan moet je wel werk hebben in de lokale toeristenbusiness. Anders kan je er niet wonen. Maar Banff is ook niet slecht.
Whitefish in Montana is mijn persoonlijke favoriet. Maar dat ligt in de USA. (Wintersport)vakantie in de USA is over het algemeen prima te doen, maar er wonen en werken is vanwege mijn persoonlijke mening over de tamelijk bekrompen maatschappij niets voor mij.

Plaats een reactie