Dutch Bootfitter

Even een paar vragen aan de ervaringsdeskundigen:

Wanneer je bij de Dutch Bootfitter een afspraak maakt om een volledige skischoen te laten aanmeten, krijg je dan wel schoenen uit de nieuwste lijn van Fischer?

En v.w.b. de zooltjes, worden er echt zelf (orthopedische l)zooltjes aangemaakt of komt de welbekende superfeet zool tevoorschijn?

Ik stel deze vragen omdat ik er absoluut geen moeite mee heb om 580 euro te betalen, echter heb ik dit niet over voor een schoenmodel van vorig jaar die ik elders voor de helft koop en waar ze dan ter plaatse ook gelijk die superfeet zooltjes in de schoenen gooien.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 02 dec 2019 22:34

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Je krijgt gewoon de courante skischoenen. En over de zooltjes: ze bieden aan wat je nodig hebt. Dat kunnen Superfeet zooltjes zijn of helemaal op maat gemaakte. Maar ze gaan je denk ik geen dure op maat gemaakte zooltjes aanmeten als een Superfeet zooltje voldoet.

De schoenen en de zooltjes kan je op zich inderdaad ook ergens anders krijgen als je dat wil. Je gaat naar Dutch Bootfitter voor de deskundigheid en het advies.

*bericht bewerkt door GiGi op 03 dec 2019 08:36

+1.

Mij werd uitgelegd welke zool ik nodig had en waarom. Ook dat dit, bij mij voet, geen verbouwde zool hoefde te zijn. Superfeet voldeed.

Schoenen die ze voeren zijn courant, maar zelfkennis van de laatste modellen is altijd goed zodat je weet wat om je voet gaat.

Tijd voor een uitpakparty?!

Mijn bootfitter heeft een superfeet zooltje aangepast. Ik zou me er verder niet zo druk om maken eigenlijk, deze mannen weten volgens mij heel goed wat ze doen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Marco-Paul Kom er maar in :-)
@Jeffvdv Misschien moet je de vraag stellen aan de bootfiiter (Marco-Paul) i.p.v. hier suggestieve vragen en reacties op te wekken.

*bericht bewerkt door Alex op 03 dec 2019 10:22

When life gets too complicated.... SKI

Als ik het goed begrijp, is het toch een vaste prijs? Dan lijkt het me wel uit te maken.

Eens met @DrPhil
Ik zie dat alleen aanpassen € 80 - € 120 kost, dus als je een overjarig model zou krijgen, vind ik € 590 wel prijzig.

Zoals ik aangaf: je krijgt een courant model tegen een gewone prijs, afhankelijk van de schoen. Aanpassen en voetanalyse zit bij die prijs inbegrepen. Eventuele zooltjes komen er nog wel bij qua prijs.
Kom je met je eigen schoenen (niet daar gekocht) dan moet je die 80 tot 120 euro betalen voor het aanpassen van de schoenen.

*bericht bewerkt door GiGi op 03 dec 2019 10:08

Met dit soort specifieke vragen lijkt een belletje voor de hand liggen.

Persoonlijk zal het mij een zorg zijn of ik een model van dit of vorig jaar krijg, alles moet ten dienste staan van pasvorm. Als blijkt dat een model van vorig jaar beter valt, of aan te passen is, weet ik het wel.

Edwin van Riel

Ik ben laatst geweest en heb toen courante skischoenen gekocht tegen prima prijs: ja, in één of andere webshop had ik'm misschien 20e goedkoper kunnen krijgen.
Nu had ik service.

Overigens: je kan altijd wat onderhandelen over de prijs. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Maar aangezien je aangeeft het er best voor over te hebben, kun je misschien beter je lokale bootfitter ondersteunen (en'm vertrouwen ;)) Het lijkt namelijk uit je startverhaal dat je vraag eigenlijk is 'is een bootfitter wel te vertrouwen'? ;)

*bericht bewerkt door Quisa2 op 03 dec 2019 11:04

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Bij mij zaten de superfeet zooltjes bij de prijs in.

Tijd voor een uitpakparty?!

Deze mannen doen hun werk gewoon goed tegen een heel redelijk prijs. Ski al jaren op hun gefitte skischoenen met veel meer plezier (lees: nooit meer last) dan daarvoor.

Bedankt voor een aantal goede reacties, zoals eerder al gezegd: Het geld geef ik lachend uit aan iemand die zijn vak veel beter verstaat dan een leek als ik. Echter dient in mijn ogen alle waar naar zijn geld te zijn. Vandaar dat ik hier dus navraag doe naar wat ik wel en niet krijg voor de bijna 600 euro.

Met andere woorden ik haal informatie op bij mensen die al ervaring hebben om vervolgens mijn besluit te nemen. De ongezouten eerlijke mening van mensen die al geweest zijn, hebben voor mij meer waarde als de standaard recensies. Ik twijfel niet aan hun deskundigheid na alles wat ik al gelezen heb. Echter wilde ik nog het e.e.a. weten voor dat ik de knoop voor mezelf eventueel doorhak.

En @Alex ook bedankt voor jou reactie! Nou heb ik een redelijk goede neus, maar het is mij niet gelukt om te ruiken dat de bootfitter hier zelf een account heeft.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Dus ongeacht met welk type schoen/zool combi je naar buiten loopt, de prijs is altijd 580 euro? Dan zouden mij ook wel wat vragen opkomen. Daar is niets suggestiefs aan toch?

Dus ongeacht met welk type schoen/zool combi je naar buiten loopt, de prijs is altijd 580 euro? Dan zouden mij ook wel wat vragen opkomen. Daar is niets suggestiefs aan toch?

HN65 op 3 dec 2019 15:17

Nee dat is dus niet zo. Er niet een vaste prijs. Niet de keren dat ik er ben geweest in elk geval. Die 580 heb ik slechts geïnterpreteerd als een voorbeeld.

*bericht bewerkt door GiGi op 03 dec 2019 16:27

Dus ongeacht met welk type schoen/zool combi je naar buiten loopt, de prijs is altijd 580 euro? Dan zouden mij ook wel wat vragen opkomen. Daar is niets suggestiefs aan toch?

HN65 op 3 dec 2019 15:17

Nee dat is dus niet zo. Er niet een vaste prijs. Niet de keren dat ik er ben geweest in elk geval. Die 580 heb ik slechts geïnterpreteerd als een voorbeeld.

GiGi op 3 dec 2019 16:25

Dit staat op de website, dus circa 590,- euro:

null

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 03 dec 2019 16:48

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Nooit geweten. Het is bij mij dan ook alle keren een andere prijs geweest. Wel altijd inclusief fitten en zooltjes trouwens. Maar de enige die je een zeker antwoord kan geven is Dutch Bootfitter zelf.

Heb ook een paar Fischer “pantoffeltjes” aan laten meten bij Marco Paul. Erg deskundige vakman. Heb beetje lastige voeten, 2x teruggeweest voor wat aanpassingen. Geen enkel probleem voor Marco Paul. Schoenen (Fischer RC Pro 130) zitten nu als gegoten. Was in jaar van aankoop een actueel model uit dat seizoen.

een jaar of 2 geleden bij hun mijn eigen Salomon schoenen laten fitten, nieuwe aangepaste en op maat gemaakte zooltjes erin.
wat een enorm verschil was dat al ! komend jaar gaan ze voor het laatst mee, dan ga ik voor geheel nieuwe schoenen en daarvoor ga ik dan weer graag naar hun toe. super service en zeer hoge kennis van alles wat met goede schoenen en je voeten te maken heeft.
aanrader !

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Met dit soort specifieke vragen lijkt een belletje voor de hand liggen.

Persoonlijk zal het mij een zorg zijn of ik een model van dit of vorig jaar krijg, alles moet ten dienste staan van pasvorm. Als blijkt dat een model van vorig jaar beter valt, of aan te passen is, weet ik het wel.

evr66 op 3 dec 2019 10:43

+1 het zelfde geldt voor zooltjes , het gaat er toch om dat de schoen perfect past. Zelf ben ik bij Norbert Maier geweest voor schoenen. Kreeg wel een 2020 model schoen met een aangepast “standaard” zooltje. Ik heb ook steunzolen / sport steunzolen maar deze zijn absoluut niet gesneden op de stand van de voeten in een skischoen. Door het staan in skistand schuift de voet verder naar achter - en dat was op mijn standaard sport steunzolen echt niet fijn.

Na 2 jaar huren en 4 jaar geskied te hebben op een maat schoenen die eigenlijk 1 tot 1 1/2 maat te groot waren ( ivm breedte die ik nodig had ) nu eindelijk een prima lengte maat schoen met de juiste breedte waarbij ik geen pien in d’n pooten heb.

@Alex: be nice. De TS is benieuwd naar ervaringen en stelt daarbij wat ‘prikkelende’ vragen. M.i. niets mis mee.

@Alex: be nice. De TS is benieuwd naar ervaringen en stelt daarbij wat ‘prikkelende’ vragen. M.i. niets mis mee.

MiVe op 5 dec 2019 10:51

Niks mis met prikkelende vragen, maar zoals TS ze stelt zijn ze imo wel degelijk suggestief waardoor zo’n topic ook een andere kant op zou kunnen gaan.

When life gets too complicated.... SKI

Eens met @alex, als je de toon van het oorspronkelijke topic nog eens leest, kun je natuurlijk pittige reacties verwachten. Kwam op mij ook over of er al bij voorbaat een flinke dosis wantrouwen in het spel was.

“echter heb ik dit niet over voor een schoenmodel van vorig jaar die ik elders voor de helft koop en waar ze dan ter plaatse ook gelijk die superfeet zooltjes in de schoenen gooien.”

Edwin van Riel

Allemaal aannames jongens…

Daarvoor was ik opzoek naar concrete ervaringen.

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 05 dec 2019 12:54

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Tsja, we moeten het doen met het beeld dat de TS schetst natuurlijk ;)

Maar eh, wat ga je nu concreet met al deze info doen? ;)

Edwin van Riel

Nou, jullie hebben mij in ieder geval overtuigd. Ik heb dringend nieuwe schoenen nodig en moeilijke voeten en was al op zoek naar een goed adres om ze te laten fitten. Ik ga een afspraak maken bij deze heren.

Allemaal aannames jongens…

Jeffvdv op 5 dec 2019 12:53

Met de wijze hoe jij jouw vragen formuleert wordt er volgens mij niks aan de verbeelding overgelaten :-P

When life gets too complicated.... SKI

Nou, jullie hebben mij in ieder geval overtuigd. Ik heb dringend nieuwe schoenen nodig en moeilijke voeten en was al op zoek naar een goed adres om ze te laten fitten. Ik ga een afspraak maken bij deze heren.

RavSki op 5 dec 2019 13:39

Top!

Edwin van Riel

Wat ik er concreet meegedaan heb? Zie nieuwe gear topic 😜 Bedankt voor alle eerlijke ervaringen 👍🏻

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 05 dec 2019 17:09

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik vind het een beetje gek dat iedereen altijd met een Fischer schoen thuiskomt. Alsof iedereen in een Fischer past…en ze vacuumfitten totdat ze wel passen werkt maar tijdelijk. Ervaringsdeskundige hier.

Ik vind het een beetje gek dat iedereen altijd met een Fischer schoen thuiskomt. Alsof iedereen in een Fischer past…en ze vacuumfitten totdat ze wel passen werkt maar tijdelijk. Ervaringsdeskundige hier.

elisabeth101 op 5 dec 2019 18:26

Ik heb gewoon een onaangepaste (vooralsnog) Scarpa Maestrale gekocht 😉

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie