Bril met vizier of goede bril?

Hoi,

Ik heb al een jaar op 15 een hele fijne helm. Ik ben er nog nooit mee gevallen . Nu ik dit typ vraag ik me af of ik niet beter een nieuwe kan kopen… Haha.

Nja, anyway, ik wil dus heel graag een vizier op mijn helm. Kan ik deze ook los kopen? Want dan kan ik mijn grote bril onder het vizier doen. Of weten jullie een goede skibril die over grote brillen past?

Met andere woorden, HOE DOEN JULLIE DIT? :P

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

GA NAAR EEN WINTERSPORTZAAK OM TE PASSEN!

zo doen wij dit.

Übung macht den meister!!!

GA NAAR EEN WINTERSPORTZAAK OM TE PASSEN!

zo doen wij dit.

RFKANGOO op 3 dec 2019 12:14

OK DAT GA IK DOEN.

Maar ik dacht misschien zijn er bepaalde brillen waar grote brillen onder passen. Want ik ben van de week bij een XL intersport geweest, maar dat was zoveel, ik wist niet waar ik moest kjken.

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

PRIMA SUCCES MET PASSEN.

Je kan kijken of er in de type aanduiding iets van OTG staat. Deze zijn speciaal om over andere brillen te dragen.
Of je vraagt een verkoopmedewerker even mee te kijken. Die zou moeten weten wat ze in huis hebben en welke modellen voor brildragers zijn.

Übung macht den meister!!!

INDERDAAD ZOEKEN OP OTG
OTG = over the glasses.

En of je voor een helm met vizier of voor een losse skibril gaat, hangt van je persoonlijke voorkeur af. Sommige mensen zweren bij een vizier. Mij lijkt het helemaal niet praktisch. Ik vind het veel makkelijker om losse brillen te wisselen. Ik heb twee brillen, ik geloof cat. 2 en cat. 4. De ene heb ik op, de andere heb ik in mijn jas- of rugzak (met het beschermplasticje en het hoesje erom). Stel dat je een kras oploopt, lijkt het me makkelijker om een bril te vervangen dan een vizier.

Uitrusten doen we thuis wel!

@Jools: voor zover ik weet kun je geen los vizier kopen voor een helm die hier niet voor is gemaakt.

Aangezien je helm al 15 jaar oud is, is het een mooi moment om een nieuwe te kopen (i.v.m. veiligheid) en kun je deze keuze maken voor een helm met vizier.

Ik heb er zelf een gehad (met bril) en vond het niet zo’n succes omdat mijn bril maar bleef beslaan en bij heel koud weer op het vizier er ijskristallen ontstonden die me deels het zicht ontnamen. Hopelijk zijn er nu nieuwe technieken die dit tegen gaan. Anders is een overzet skibril over je gewone bril een goede optie, indien je geen lezen kunt of wilt dragen (vind ik persoonlijk de beste optie).

If you snooze, you loose!

Ik ben bezig met dit te testen, een insert om een gewone bril 'in' je skibril te dragen.

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/bfad25afafcaaf3d6ee5eccd...

Ik hoop hier volgende week de test van live te zetten, maar in het beginsel ben ik hier erg tevreden mee. Meer dan met een skibril over mijn bril die blijft (te vaak) problemen geven met beslaan…

Verder kun je hier zien welke skibrillen prima over brillen heen gaan undefined

*bericht bewerkt door Rogier op 03 dec 2019 16:38

Click. Click. Peace

Hey Rogier, wie of wat levert die dingen? Tipje, sluier, zo alvast 2 weken voor de kerstvakantie. Kort dag als er nog glazen in moeten, vandaar ;)

Edwin van Riel

Hahaha @evr66 laat zijn nieuwe snufjes piemel weer steigeren🥶

*bericht bewerkt door Piefke op 03 dec 2019 16:47

LA NORMA😍☃️

@Jools,

Ik heb 2 jaar terug bij Wim Jaquet in Amersfoort een Uvex (type weet ik zo 1,2,3 niet) bril gekocht. deze heeft aan de zijkant een opening in het frame waar het je brillenpootje in past zodat deze niet op je gezicht drukt. De opening wordt dan weer netjes met een soort van schuim afgedekt rondom je bril. Ik vind het een fijne oplossing omdat 1 je pootje niet meer tegen je gezicht geduwd wordt, en 2 het schuim dicht de bril mooi af zodat je ook geen condens aan de binnenzijde van de bil krijgt. De bril zelf was voor slecht zicht dus een redelijk open maar er was ook een magnetisch inzetstukje wat de bril ook geschikt maakt bij goed weer.

Maar goed ik ben ook wel nieuwsgierig naar dit inzetje, kan een hele lijst met vragen neerzetten maar we wachten maar fff af😁

LA NORMA😍☃️

Hey Rogier, wie of wat levert die dingen? Tipje, sluier, zo alvast 2 weken voor de kerstvakantie. Kort dag als er nog glazen in moeten, vandaar ;)

evr66 op 3 dec 2019 16:41

https://www.mijnsportbrilshop.nl/goggle-insert-large-voor-sk…

Click. Click. Peace

Halverwege volgende week mannen! Wil nog een paar dingetjes testen…

Click. Click. Peace

@Jools,

Ik heb 2 jaar terug bij Wim Jaquet in Amersfoort een Uvex (type weet ik zo 1,2,3 niet) bril gekocht. deze heeft aan de zijkant een opening in het frame waar het je brillenpootje in past zodat deze niet op je gezicht drukt. De opening wordt dan weer netjes met een soort van schuim afgedekt rondom je bril. Ik vind het een fijne oplossing omdat 1 je pootje niet meer tegen je gezicht geduwd wordt, en 2 het schuim dicht de bril mooi af zodat je ook geen condens aan de binnenzijde van de bil krijgt. De bril zelf was voor slecht zicht dus een redelijk open maar er was ook een magnetisch inzetstukje wat de bril ook geschikt maakt bij goed weer.

ThomasvR op 3 dec 2019 16:47

Zo’n bril noemen ze dus een OTG bril😉

LA NORMA😍☃️

@Jools,

Ik heb 2 jaar terug bij Wim Jaquet in Amersfoort een Uvex (type weet ik zo 1,2,3 niet) bril gekocht. deze heeft aan de zijkant een opening in het frame waar het je brillenpootje in past zodat deze niet op je gezicht drukt. De opening wordt dan weer netjes met een soort van schuim afgedekt rondom je bril. Ik vind het een fijne oplossing omdat 1 je pootje niet meer tegen je gezicht geduwd wordt, en 2 het schuim dicht de bril mooi af zodat je ook geen condens aan de binnenzijde van de bil krijgt. De bril zelf was voor slecht zicht dus een redelijk open maar er was ook een magnetisch inzetstukje wat de bril ook geschikt maakt bij goed weer.

ThomasvR op 3 dec 2019 16:47

Zo’n bril noemen ze dus een OTG bril😉

Piefke op 3 dec 2019 16:52

Thanks, weer wat geleerd :)

Hey Rogier, wie of wat levert die dingen? Tipje, sluier, zo alvast 2 weken voor de kerstvakantie. Kort dag als er nog glazen in moeten, vandaar ;)

evr66 op 3 dec 2019 16:41

https://www.mijnsportbrilshop.nl/goggle-insert-large-voor-sk…

Rogier op 3 dec 2019 16:51

Daar zat ik ook te kijken ;)

Edwin van Riel

Halverwege volgende week mannen! Wil nog een paar dingetjes testen…

Rogier op 3 dec 2019 16:51

Altijd fijn @Rogier als jij alvast test als je head first de poeder induikt of hij dan nog in je goggle hangt of diep in de poeder zoek is😁

LA NORMA😍☃️

Hey Rogier, wie of wat levert die dingen? Tipje, sluier, zo alvast 2 weken voor de kerstvakantie. Kort dag als er nog glazen in moeten, vandaar ;)

evr66 op 3 dec 2019 16:41

https://www.mijnsportbrilshop.nl/goggle-insert-large-voor-sk…

Rogier op 3 dec 2019 16:51

Heb fff het filmpie gecheckt en ik heb er wel vertrouwen in, ik ben nog steeds tevreden met mijn Adidas ID2 pro maar op deze manier is elke volgende goggle een optie☃️

LA NORMA😍☃️

Hahaha @evr66 laat zijn nieuwe snufjes piemel weer steigeren🥶

Piefke op 3 dec 2019 16:46

Ik had een Adidas met insert en dat beviel prima. Alhoewel de Smith me als goggle beter bevalt. Zou mooi zijn als dat met zoiets te combineren is.

Edwin van Riel

Ervaring met:
Adidas sportbril met insert - werkt prima bij mooi weer
Helm met vizier en eigen bril er onder - super fijn bij mooi weer.
Helm met goggle ( Oakley Flight deck met Prizm Rose bij sneeuw en bril er onder - werkt prima.
Is maar wat je eigen voorkeur is. Ik ben blij met alle drie. Kan ik kiezen 😁.

Ik ben bezig met dit te testen, een insert om een gewone bril 'in' je skibril te dragen.

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/bfad25afafcaaf3d6ee5eccd...

Ik hoop hier volgende week de test van live te zetten, maar in het beginsel ben ik hier erg tevreden mee. Meer dan met een skibril over mijn bril die blijft (te vaak) problemen geven met beslaan…

Verder kun je hier zien welke skibrillen prima over brillen heen gaan undefined

Rogier op 3 dec 2019 16:38

Bedankt voor de info. Mag wel weer wat kosten allemaal. Voor het geld van die brillen kan ik een prachtige helm kopen met vizier haha.
Maar bedankt voor alle info allen, ik ben een stuk wijzer geworden :)

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Halverwege volgende week mannen! Wil nog een paar dingetjes testen…

Rogier op 3 dec 2019 16:51

Jammer. Had net mijn vrouw (die zoiets zoekt) blij gemaakt met het testje volgende week, blijkt dit alleen voor mannen te zijn…😄

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Enkele dagen geleden heb ik wat zitten te kijken naar Adidasbrillen met een insert. Dan praat je over heel andere prijzen dan die op de pagina waarnaar Rogier verwijst!

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Enkele dagen geleden heb ik wat zitten te kijken naar Adidasbrillen met een insert. Dan praat je over heel andere prijzen dan die op de pagina waarnaar Rogier verwijst!

Frank op 4 dec 2019 17:18

@Frank complete plaatje maakt weinig uit toch?

LA NORMA😍☃️

Zie inderdaad nu pas dat de insert op enige sterkte duurder is dan de basis. Dank, @Piefke !

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Als je het filmpje uit de link van rogier bekijkt @Frank dan zeggen ze de vanaf prijs op sterkte, als je de adidas goggle past dan kan je voor de insert wellicht terecht bij @Joost7😎

LA NORMA😍☃️

Heb gekeken op wintersportbril.nl. Daar kan ik alles in één bestellen (met gegevens van een oogmeting van vorige maand).

*bericht bewerkt door Frank op 04 dec 2019 18:51

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Service is alvast prima. Dinsdagavond besteld en na wat app contact donderdag in huis. Past prima in mijn goggle (smit i/o mag)

Edwin van Riel

Als je het filmpje uit de link van rogier bekijkt @Frank dan zeggen ze de vanaf prijs op sterkte, als je de adidas goggle past dan kan je voor de insert wellicht terecht bij @Joost7😎

Piefke op 4 dec 2019 18:18

dat kan zeker… stuur even een pb @Frank

Enkele dagen geleden heb ik wat zitten te kijken naar Adidasbrillen met een insert. Dan praat je over heel andere prijzen dan die op de pagina waarnaar Rogier verwijst!

Frank op 4 dec 2019 17:18

@Frank complete plaatje maakt weinig uit toch?

Piefke op 4 dec 2019 17:30

De inserts van bijvoorbeeld Adidas zijn in aanschaf iets duurder dan universele, en een nadeel als je een andere goggle koopt past de adidas insert niet, een universele zoals in bovenstaand filmpje past(meestal) wel.

Service is alvast prima. Dinsdagavond besteld en na wat app contact donderdag in huis. Past prima in mijn goggle (smit i/o mag)

evr66 op 6 dec 2019 13:26

Waar heb je de insert besteld? @evr66?

Plaats een reactie