Lift aangeboden / lift gezocht: een overzicht voor 2019/2020

Beste allemaal,

Na een kleine proefdraai in een ander topic hierbij dan een heuse echte lijst van alle mensen die liften van en naar skigebieden aanbieden en zoeken in het seizoen 2019/2020.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1YRdu9H-RZKECm6P3N2Yk…

De link is open, dus iedereen kan aanpassen/toevoegen.
Hou het een beetje netjes ;)
Wellicht kunnen we aan 't eind van 't seizoen eens berekenen of het wat benzine/CO2 heeft gescheeld (of dat er leuke wintersportteams zijn ontstaan ;)).

@Dou en @Roel.B jullie reizen staan er ook in
Met dank aan @Gijs… great minds… ;) en aan @kjiratsiekoedel voor wat aanpassingen

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Bedankt,

@Rogier misschien een idee om dit topic sticky te maken in de categorie Reizen?

Overigens heb ik twee aangeboden ritjes in de sheet gezet :)

Carnas on Tour

ik ben nog beetje bezig met design… heb datumnotatie nu even op ‘plain text’ gezet. anders krijg je amerikaanse datumnotatie (waarbij 1-4-2020 1 april is en niet 1 januari). Pas ik wellicht nog aan

@Rogier misschien een idee om dit topic sticky te maken in de categorie Reizen?

Overigens heb ik twee aangeboden ritjes in de sheet gezet :)

Svennoo op 3 dec 2019 14:51

Zou heel tof zijn :)
En leuk @Svennoo dat je er nu al gebruik van maakt.

Edit: er zitten al 5 mensen in de sheet! Hazaa!

*bericht bewerkt door Quisa2 op 03 dec 2019 15:00

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Misschien een idee om de link ook te plaatsen op de Facebookpagina Rit naar de Sneeuw (of andersom dat je de liften uit de spreadsheet ook op de pagina post) Dan krijgen we wellicht nog meer liftzoeker/liftgevers bij elkaar :)

https://www.facebook.com/groups/442141869314618/

Misschien een idee om de link ook te plaatsen op de Facebookpagina Rit naar de Sneeuw (of andersom dat je de liften uit de spreadsheet ook op de pagina post) Dan krijgen we wellicht nog meer liftzoeker/liftgevers bij elkaar :)

https://www.facebook.com/groups/442141869314618/

Dvb op 3 dec 2019 15:25

Goed idee. Ik wil alleen eerst even een weekje aankijken in hoeverre we de sheet kunnen vullen op dit forum en eventuele foutjes nog uit de sheet halen.
Dan is’ie wellicht klaar om’m ook te lanceren op het enge wagenwijde web ;)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Ik heb de ingevulde dingen op volgorde van datum gezet, zodat er iets meer overzicht komt. Ik heb tussen elke maand een witregel gelaten, zodat dit iets overzichtelijker is (zoals in het wie is waar-topic).

Carnas on Tour

Ik heb de ingevulde dingen op volgorde van datum gezet, zodat er iets meer overzicht komt. Ik heb tussen elke maand een witregel gelaten, zodat dit iets overzichtelijker is (zoals in het wie is waar-topic).

Svennoo op 3 dec 2019 18:09

Of we vragen aan @kjiratsiekoedel gewoon even filters aan te maken in de regel waar de headers in staan…

@gigi: ik kan dat nog niet… Jij wel vermoed ik :).

Ik heb een filter aangebracht. Je kan dan zelf sorteren op een kolom naar keuze. Witregels kunnen dan alleen niet in de sheet, dat is meer iets voor platte tekst-vensters.

Dus geen witregels. Gewoon je regels vullen.

@Rogier. Mag dit een sticky worden? :)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Ik dacht dat dit een marktplaats was voor skiliften. Was er net naar op zoek… ;)

Mooi initiatief! 👍

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Een mooi initiatief. Ik wou wel even de aandacht vestigen op het volgende. Als de wagen niet omnium is verzekerd en je geeft je stuur door, bij een ongeval nare gevolgen kan hebben. Namelijk de bestuurder kan aansprakelijk gesteld worden bij een ongeluk en opdraaien voor alle kosten. Spijtig genoeg is dit gebeurt met een voertuig van mij.
Zelf rij ik dit jaar hoogstwaarschijnlijk met de auto naar Ischgl op 28/12 en terug op 04/01

Wat een goed plan dit! Heb voor komend seizoen al mijn solo-tripjes noodgedwongen al met de bus gepland, maar ik hou het in de gaten voor volgend jaar😊

Een mooi initiatief. Ik wou wel even de aandacht vestigen op het volgende. Als de wagen niet omnium is verzekerd en je geeft je stuur door, bij een ongeval nare gevolgen kan hebben. Namelijk de bestuurder kan aansprakelijk gesteld worden bij een ongeluk en opdraaien voor alle kosten. Spijtig genoeg is dit gebeurt met een voertuig van mij.
Zelf rij ik dit jaar hoogstwaarschijnlijk met de auto naar Ischgl op 28/12 en terug op 04/01

Guyvh op 4 dec 2019 23:04

Ok. Weet jij dan zelf misschien wat voor verzekering mensen (de auto-eigenaar en de bestuurder) moeten hebben?
Ik geloof namelijk dat ik bv. all-risk verzekerd ben… Dus ook voor schade aan anderen.

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Nee @Quisa2, dat werkt niet zo bij voertuigen. Waarschijnlijk bedoel je dat je een aansprakelijkheidsverzekering hebt. Maar dat geldt niet voor voertuigen. Daardoor moet t voertuig zelf verzekerd zijn.

@Guyvh zit juist.

In geval van schade door voertuig wordt deze schade verhaald op de verzekering op t voertuig. En die verzekering is van de eigenaar. En dat heeft invloed op de schadevrije jaren/bonus malus van de premie.

Zie uitleg verschil WA en AVP verzekering:
https://www.independer.nl/aansprakelijkheidsverzekering/info…
Dit is niet op te lossen. (In theorie misschien door er nog een verzekering op af te sluiten door de andere chauffeurs. Maar geen idee of dat kan/je dat zou moeten willen)

@kjiratsiekoedel ik ben duidelijk geen autobezitter ;)

Duidelijk stuk wel van Independer. Dus eigenlijk komt het er op neer dat de eigenaar van de auto altijd met de gebakken peren zit.
Dit zou je kunnen oplossen door:

  • Ik als particulier/carpoolbestuurder wellicht ergens een verzekering kan vinden die deze schade aan motorvoertuigen wel zou dekken (unlikely/wss erg duur)
  • De eigenaar van de auto een aparte verzekering afsluit voor andere bestuurders (idem)

Wel vervelend overigens, want je schadevrije jaren kwijtraken zorgt voor een vrij hoge premieverhoging weet ik van een vriend :/

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Dit soort initiatieven lopen vaker vast vanwege de verzekering. Op een ander forum (AW) wilden we ooit een Citroën BX kopen en die laten rouleren onder de forumleden. Liep ook vast omdat de wagen niet te verzekeren was.

Vanuit een ander forum-initiatief ben ik bij blablacar terecht gekomen. Daar neem je lifters mee tegen een kleine vergoeding, en ben je ook nog eens verzekerd voor de dingen die je autoverzekering niet dekt.

Is dat misschien een aanvulling op dit initiatief?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Ferdinand
Ja, blabla car (en snappcar) zijn initiatieven waarbij je in iemand anders’ auto goed verzekerd bent.

Ik zou willen zeggen: ieder mag kiezen. Bel mensen laten andere mensen in hun auto rijden. Als dat voor iemand een probleem is ivm verzekering, dan kunnen ze het via een andere partij doen (of niet).

Ik zal het er eens in de sheet bij zetten.

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Al 9 lifts aangeboden! :)
(En 4 gezocht)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Haha, en ik maar denken bij het openen van deze draad dat het over ski-liften gaat…😁

Ohra maakt er reclame voor, zie deze copy/paste

Zorgeloos je auto uitlenen?

Leen jij ook wel eens je auto uit of pak je regelmatig de auto van iemand anders? En wil je bovenstaande situatie voorkomen? Dan is er nu Clixx. Daarmee kun je voor een paar euro per dag een geleende auto all risk verzekeren én gaat de premie na een schade niet omhoog. Nieuwsgierig geworden? Kijk dan eens op clixx.nl

https://www.clixx.nl/?utm_source=ohra&utm_medium=interna…

*bericht bewerkt door Ilona2 op 07 dec 2019 09:10

⛷🎿

alleen in de kleine lettertjes van clixx staat: Je kunt de verzekering NIET gebruiken als de eigenaar ook mee rijd.

@Rogier @Roel of anderen.
Mag dit een sticky worden? Nu verdwijnt 'ie met de lijst elke keer uit zicht…

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@Rogier @Roel of anderen.
Mag dit een sticky worden? Nu verdwijnt 'ie met de lijst elke keer uit zicht…

Quisa2 op 9 dec 2019 09:11 @Quisa2 we kunnen topics op dit moment niet sticky maken binnen een categorie. Alleen op de algemene pagina, en daar staan er al vier. Ik zal eens overleggen of we dit ook binnen een forumcategorie kunnen doen.
Weerman, redacteur, skiër, Limburger

@Roel thanks voor je reactie. Toch zou ik willen vragen om deze dan een vijfde te maken! :)

Als mensen dit topic namelijk niet zien wordt het al snel nutteloos (en ze zakken vrij snel) : lezers openen dan nieuwe topics om om een lift te vragen, de lift lijst wordt oud en dan hebben zowel de lift zoekers als posters er niks meer aan.
(en ik zou bijna willen zeggen dat dit wat nuttiger is dan - de o zo leuke - wintersportkiekjes van de andere sticky ;))

Maar thanks iig als je hiervoor wil zorgen: ik hoop namelijk dat dit initiatief gaat vliegen :)
(al 10 lifts aangeboden!)

*bericht bewerkt door Quisa2 op 09 dec 2019 17:50

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Wat een super goed initiatief , nu al het nuttigste topic van dit seizoen!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Heuj, we zijn een sticky! :) Thanks @Roel :)

Dat gezegd hebbende: 10 lifts aangeboden! 5 gevraagd. Wie maakt ze los? :)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Heel veel moeilijk denkende mensen maar een inzitend verzekering voor 2 euro per maand en het probleem is opgelost…
Super idee dit, zelf heb ik een gezin dus ben de komende jaren voorzien…

Top initiatief!

Plaats een reactie