Ski in paasvakantie

Naar welk sneeuwzeker gebied in Oostenrijk ga ik best voor een 4-tal dagen in de Paasvakantie? Moet niet supergroot zijn en zwarte pistes ook niet nodig. Aanraders?

Gebieden met een gletsjer , ofwel Frankrijk 😉

Sölden, Obergurgl-Hochgurgl, Ischgl, Obertauern en de gebieden met een gletsjer. En er liggen meer skibare gletsjers in Oostenrijk dan in Frankrijk ;)

Lekker afwachten tot het zover is en dan beslissen, over het algemeen plek zat in de gebieden rond die tijd.

.

ik ga altijd naar livigno met pasen, altijd nog goed kunnen skiën.

Lekker afwachten tot het zover is en dan beslissen, over het algemeen plek zat in de gebieden rond die tijd.

Geenen op 3 dec 2019 18:39

Dat ligt er aan wat je wensen zijn, qua accommodatie. De (naar mijn mening) betere accommodaties in sneeuwzekere gebieden zijn voor het paasweekend lang van te voren volgeboekt.

Annoying skiers since 2003

Lekker afwachten tot het zover is en dan beslissen, over het algemeen plek zat in de gebieden rond die tijd.

Geenen op 3 dec 2019 18:39

+1

Lekker afwachten tot het zover is en dan beslissen, over het algemeen plek zat in de gebieden rond die tijd.

Geenen op 3 dec 2019 18:39

De paasvakantie is traditioneel behoorlijk druk. Ik denk dat het na de 2 weken met kerst en de 2/3 weken rond carnaval de drukste weken zijn. Aangezien het aanbod van skigebieden in die periode al een stuk kleiner is, is het in de grotere, hooggelegen gebieden vaak nog flink druk. Natuurlijk zijn er nog wel accommodaties te vinden, maar de beste zijn er over het algemeen wel uit hoor.

Born to Ride

Lekker afwachten tot het zover is en dan beslissen, over het algemeen plek zat in de gebieden rond die tijd.

Geenen op 3 dec 2019 18:39

De paasvakantie is traditioneel behoorlijk druk. Ik denk dat het na de 2 weken met kerst en de 2/3 weken rond carnaval de drukste weken zijn. Aangezien het aanbod van skigebieden in die periode al een stuk kleiner is, is het in de grotere, hooggelegen gebieden vaak nog flink druk. Natuurlijk zijn er nog wel accommodaties te vinden, maar de beste zijn er over het algemeen wel uit hoor.

Matthias123 op 3 dec 2019 19:43

Zeker niet mijn ervaring ook op de piste gewoon rustig, helemaal als er voldoende sneeuw ligt. Paasweekend is voor 9 van de 10 gebieden het sluit weekend afgelopen jaar ook lekker rustig in bv Kaunertal.

.

Lekker afwachten tot het zover is en dan beslissen, over het algemeen plek zat in de gebieden rond die tijd.

Geenen op 3 dec 2019 18:39

De paasvakantie is traditioneel behoorlijk druk. Ik denk dat het na de 2 weken met kerst en de 2/3 weken rond carnaval de drukste weken zijn. Aangezien het aanbod van skigebieden in die periode al een stuk kleiner is, is het in de grotere, hooggelegen gebieden vaak nog flink druk. Natuurlijk zijn er nog wel accommodaties te vinden, maar de beste zijn er over het algemeen wel uit hoor.

Matthias123 op 3 dec 2019 19:43

Zeker niet mijn ervaring ook op de piste gewoon rustig, helemaal als er voldoende sneeuw ligt. Paasweekend is voor 9 van de 10 gebieden het sluit weekend afgelopen jaar ook lekker rustig in bv Kaunertal.

Geenen op 3 dec 2019 20:56

Dat geloof ik graag. Pasen was in 2019 ook op 21 april. Dat is wat anders dan 12 april (2020) of de theoretische 22 maart waarop Eerste Paasdag kan vallen.

[/quote]Dat geloof ik graag. Pasen was in 2019 ook op 21 april. Dat is wat anders dan 12 april (2020) of de theoretische 22 maart waarop Eerste Paasdag kan vallen. [post]GiGi op 3 dec 2019 20:58[/post][/quote]
Ervaring is wat langer dan uitsluitend afgelopen jaar, met een flinke tussentijd eigenlijk ieder paasweekend in de sneeuw gespeeld, altijd rustig te bestempelen. Overigens gaan we dit jaar in de meivakantie ipv paasen, komend jaar rond 19 april = paasen 2019

.

Plaats een reactie