Weekend ski

Wie kan mij helpen? Ik heb ondertussen al heel wat opgezocht, maar vraag het toch na voor de zekerheid of eventuele tips.

Mijn vriend en ik zouden graag het eerste of derde weekend van januari gaan skiën.
We zouden de vrijdag rond 16u kunnen vertrekken uit regio Gent en zouden graag zondagavond terug zijn.
We hadden gedacht aan Winterberg/Willingen/Feldberg in eerste instantie aangezien dit allen op kkrte afstand gelegen is.
Halverwege februari gaan we nog een ganse week skien in de Alpen, het is dus voornamelijk omdat we niet tot dan kunnen wachten om op de latten te staan.

Doen of niet? Of beter 1 dag naar Landgraaf gaan?

Zou gewoon een weekend naar Winterberg gaan!
Dit appartement is in het centrum van Winterberg en kost € 199,00 voor een weekend.
http://www.booking.com/Share-Zm7QZ3

Wij zitten zelf in Willingen in een huisje eind januari, het is zo een soort huisje:
https://www.vakantiehuiswillingen.com/prijzen-2020/…

Succes met zoeken! 👍

Zou het af laten hangen van de sneeuw. Evt ook eens naar plek als Engelbert kijken? Duur en 3 uur langer rijden, maar wel echte bergen en afdalingen ;)

Hangt ervan af, wat je wilt en verwacht. Weekendje weg, is wberg prima, wil je echt skiën, koos ik wat anders.

Edwin van Riel

Winterberg is lekker dichtbij, maar wanneer de sneeuw goed is kan het in de weekenden in januari en februari daar wel mega druk zijn. Aan de andere kant, dezelfde weekenden zijn in Landgraaf over het algemeen ook veel te druk. De kleinere gebieden in het Sauerland zijn over het algemeen wat rustiger met minder wachttijden, maar ook weer minder sneeuwzeker. Ook de Vogezen kunnen druk zijn, al heb je daar weer langere pistes. Feldberg heeft ook weer langere pistes dan het Sauerland, maar ook daar geldt het probleem van grote drukte en parkeren is daar echt een ramp. Gebieden als Engelberg en het Grand Massief zijn verder weg (7,5 uur rijden vanaf Gent) maar dan zit je echt in de alpen.

Born to Ride

Bedankt voor de reacties!
Welk gebied zouden jullie dan aanraden?
Winterberg/Willingen/Feldberg/nog iets daar in de buurt?

De vrijdag verlof pakken is geen optie?

Vanaf januari 2020 kan je op donderdagavond de nachttrein nemen naar Innsbruck en zondagavond de trein terug nemen. Ideale oplossing voor weekendjes skiën op Stubai, Axamer Lizum, …

De vrijdag verlof pakken is geen optie?

Vanaf januari 2020 kan je op donderdagavond de nachttrein nemen naar Innsbruck en zondagavond de trein terug nemen. Ideale oplossing voor weekendjes skiën op Stubai, Axamer Lizum, …

Alternatief even op en neer naar Oberstdorf?

Kijk ook even naar Damuls bijvoorbeeld (vorarlberg)

Ik zou toch ook La Bresse in de Vogezen willen aanraden: vanaf Gent maar een uurtje langer dan naar het Winterberg/Willingen en serieus meer skigevoel dan in het Sauerland.

Winterberg/Willingen zijn leuk maar druk. La Bresse en Feldberg zijn in het weekend nog wat drukker. Van deze vier zou Winterberg of Willingen mijn voorkeur hebben qua prijs/afstand/prestatieverhouding.

Wat nog een alternatief zou kunnen zijn is Todtnauberg (in de schaduw van Feldberg maar stuk rustiger) of een gebiedje als Lac Blanc of Le Markstein.
Ook de kleinere gebiedjes in Sauerland, maar Neu en Altastenberg zijn bijna net zo druk. Vraag voor alternatieve gebiedjes even aan @Matthias123

Kun je vrijdag erbij pakken dan zijn er ineens heel wat meer opties binnen bereik.

Winterberg/Willingen zijn leuk maar druk. La Bresse en Feldberg zijn in het weekend nog wat drukker. Van deze vier zou Winterberg of Willingen mijn voorkeur hebben qua prijs/afstand/prestatieverhouding.

Wat nog een alternatief zou kunnen zijn is Todtnauberg (in de schaduw van Feldberg maar stuk rustiger) of een gebiedje als Lac Blanc of Le Markstein.
Ook de kleinere gebiedjes in Sauerland, maar Neu en Altastenberg zijn bijna net zo druk. Vraag voor alternatieve gebiedjes even aan @Matthias123

Kun je vrijdag erbij pakken dan zijn er ineens heel wat meer opties binnen bereik.

Hessel op 4 dec 2019 16:12

Altastenberg is een heel stuk rustiger dan het bruisende Winterberg (wachttijden bij sommige liften vallen meestal mee, bij sommige echter niet, maar grote drukte op de pistes) en Neuastenberg.
Je kunt Winterberg overwegen, maar plaatsen als Oberstdorf en Mellau (Damüls) zijn ook vlot aan te rijden… hoewel… op vrijdagmiddag vanuit Gent…

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 04 dec 2019 17:37

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie