Hoeveel bagage?

Goedendag, ik vraag mij af wanneer je met zijn 2-en een reis in Fins Lapland gaat ondernemen voor 8 dagen incl huskytocht etc. hoeveel kg. Bagage neemt men dan gemiddeld mee en is dat in 1 of verdeeld over 2 koffers?

Ik kan namelijk niet inschatten omdat ik nog kleding moet aanschaffen hoeveel kg dit bij elkaar wordt.
En weet dat ik sowieso moet bijbetalen voor ruimbagage naast de gratis handbagage.

*bericht bewerkt door ferry76 op 04 dec 2019 20:21

Goedendag, ik vraag mij af wanneer je met zijn 2-en een reis in Fins Lapland gaat ondernemen voor 8 dagen incl huskytocht etc. hoeveel kg. Bagage neemt men dan gemiddeld mee en is dat in 1 of verdeeld over 2 koffers?

ferry76 op 4 dec 2019 19:29

Dat ligt er aan welke maatschappij je vliegt. En of je bijvoorbeeld alleen maar handbagage of ook ruimbagage hebt geboekt. Hoeveel je mee mag nemen kan je vinden in de voorwaarden van je vliegmaatschappij.

Born to Ride

Goedendag, ik vraag mij af wanneer je met zijn 2-en een reis in Fins Lapland gaat ondernemen voor 8 dagen incl huskytocht etc. hoeveel kg. Bagage neemt men dan gemiddeld mee en is dat in 1 of verdeeld over 2 koffers?

ferry76 op 4 dec 2019 19:29

Dat ligt er aan welke maatschappij je vliegt. En of je bijvoorbeeld alleen maar handbagage of ook ruimbagage hebt geboekt. Hoeveel je mee mag nemen kan je vinden in de voorwaarden van je vliegmaatschappij.

Matthias123 op 4 dec 2019 20:05

Dat weet ik en moet voor alles bijbetalen maar daar gaat het mij niet om, wil gewoon weten hoeveel kg je ongeveer nodig hebt.

Als je voor wollen kleding gaat niet zo veel . Ik heb met wintersport 2 icebreaker 230 serie mee . En 2 wollenhemden van dilling . En 2 wollen thermoachtige broeken . En verder nog ondergoed en sokken ( ook wol ) .
Verder moet je nog denken aan iets wat je in de avond aantrekt en eventueel sloffen . En fleece trui of vest 2 pp . Maar dan kan je 1 aan doen en 1 in de koffer .
Dan moet je dat x 2 doen.
Voor beide een skibroek .
En jas heb je ook aan .

Dit past voor ons 1 in rugzak .
Dus denk dat dat ook dan in 1 grote koffer past .

Hoeveel kilo ? Geen idee maar zeker onder de 20/23 kilo .

Dat kan niemand voor jou bepalen.

Er zijn mensen die een week met 1 onderbroek op pad gaan en mensen die elke dag een andere spijkerbroek aantrekken na het skiën…

De een staat bij min 10 in een dunne trui en pet, de andere in een parka met bivak muts…

Een superlicht dons Jack is 1/4 van het gewicht van een even warme set wollen truien en ski jas met honderd zakken en snowskirt…

Hoeveel paar ski’s moeten er mee? Wat wegen die?SkiSchoenen? Stokken?

Ik zou zeggen, pak alles in wanneer je het eenmaal hebt, dan kun je op dat moment zien/wegen hoeveel stuks bagage het wordt. Indien nodig kun je dan nog trucs doen als Dikke kleding aan, handbagage volgepropt etc.

Let ook op het gewicht van je koffer of tas, dat kan zo een paar kilo schelen.

*bericht bewerkt door Slim op 04 dec 2019 20:49

Goedendag, ik vraag mij af wanneer je met zijn 2-en een reis in Fins Lapland gaat ondernemen voor 8 dagen incl huskytocht etc. hoeveel kg. Bagage neemt men dan gemiddeld mee en is dat in 1 of verdeeld over 2 koffers?

ferry76 op 4 dec 2019 19:29

Dat ligt er aan welke maatschappij je vliegt. En of je bijvoorbeeld alleen maar handbagage of ook ruimbagage hebt geboekt. Hoeveel je mee mag nemen kan je vinden in de voorwaarden van je vliegmaatschappij.

Matthias123 op 4 dec 2019 20:05

Dat weet ik en moet voor alles bijbetalen maar daar gaat het mij niet om, wil gewoon weten hoeveel kg je ongeveer nodig hebt.

ferry76 op 4 dec 2019 20:18

De een heeft aan 5 kg genoeg de ander heeft voor dezelfde periode aan 20kg nog niet genoeg. Dit is gewoon volledig persoonsafhankelijk, daarom is er niets zinnigs over te zeggen.

Born to Ride

Van een kennis gehoord dat normale wintersportkleding daar niet voldoende is. Hij had temperaturen tot -40! Dan wordt alles hard en koud. Hij had extra kleding bij de echte buitensportzaak gekocht. En goede boots tot -40. Je neemt dus denk ik meer mee dan op een gemiddelde wintersport naar de Alpen.

*bericht bewerkt door Matthieu op 04 dec 2019 22:23

Aftellen maar!

Mijn buurvrouw reist met een klein tasje. Haar kledingmaat is dames XS en ik heb herenmaat XXL. Mijn reistas is groter. Ook je kledingmaat scheelt. En het materiaal scheelt ook. Merinowol hoef je minder vaak te wassen want het ruikt minder snel. Moderne materialen zijn vaak ook lichter.

*bericht bewerkt door MaartenAmsterdam op 05 dec 2019 01:46

Veel laagjes die bijna niets wegen en je dikste jas aantrekken. thermo broek voor onder je skibroek. Als je op husky tocht of snowscooter tocht gaat krijg je van het bedrijf dikke overall handschoenen en evt helm voor over je skipak, warm zat dan. Neem vooral niet te veel gewone kleding mee die heb je alleen in de avond aan dus een broek aan en een mee is voldoende.
Neem liever een grote tas als zware koffer, en 20 kg is al een hoop kleding hoor. Goede boots of bergschoenen al aan in het vliegtuig.

Dienten Die Alte schule

[cynisch=ON]Deze valt onder de categorie kansloze vragen[cynisch=OFF]

Ik zou zeggen: Meten (lees: wegen) is Weten :-P

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie