Gebroken pols (Herstel)

Hi all,

Ik heb begin november mijn pols gebroken (Indoor) met snowboarden. Hierbij was mijn distale radius gebroken. Ik heb hier ook een operatie voor gehad drie weken geleden. Ik kan al weer goed gebruik maken van mijn hand en doe meeste activiteiten weer als normaal (Geen kracht).

Ik vroeg me als eerst af of hier iemand ook ervaring mee heeft gehad en hoe hun herstel is? En ik had uiteraard geen bescherming… Wat raden jullie aan als bescherming? Ik heb er al twee op het oog op dit moment. Dat zijn de handschoenen van "Level" of "Demon Flexmeter" het liefst zoek ik er wel eentje met Goretex.

En mijn laatste vraag, we hadden onze wintersport eind Januari/begin Feb op de planning staan. Dat is ongeveer 3 maanden na mijn operatie. Is dit slim of juist niet?

Alvast bedankt

Of je wel of niet op vakantie kan zou ik lekker bij de dokter houden om erover te beoordelen.

Qua bescherming: ik heb het liever niet dan wel (vallen doen we op de onderarmen/ellebogen, niet de polsen), maar als je dan ervoor kiest dan liever een variant om je pols dan inserts in een handschoen. Die kunnen nog weleens verschuiven. Van bijv Burton of Dakine heb je dunnen beschermers die je om je hand heen kan doen.

Hier ervaring mee . begin feb Mijn pols gebroken . En half maar gewoon gaan skien , maar niet snowboarden .
Herstel staat meestal 6 weken voor.

Of je wel of niet op vakantie kan zou ik lekker bij de dokter houden om erover te beoordelen.

Qua bescherming: ik heb het liever niet dan wel (vallen doen we op de onderarmen/ellebogen, niet de polsen), maar als je dan ervoor kiest dan liever een variant om je pols dan inserts in een handschoen. Die kunnen nog weleens verschuiven. Van bijv Burton of Dakine heb je dunnen beschermers die je om je hand heen kan doen.

Tiny-M op 5 dec 2019 14:39

Ik begrijp dat je niet op je polsen moet vallen… Het is niet een bewust keuze, ik viel ongelukkig naar achteren. Ik vind die burton er niet echt heel sterk uitzien, vergeleken met andere op de markt?

Zonder enige medische kennis en puur naar mijzelf kijkend zou ik zeker gaan snowboarden…

Voor een breuk staat meestal 6 weken. Na een operatie kan je normaal gesproken sneller belasten omdat de breuk makkelijker en mooier hersteld. Maar zoals ik al zeg, geen medische kennis hier.

Ik zou het gewoon doen maar dit is alleen voor iedereen anders en een arts heeft hier een ‘iets’ betere kijk op. Wij gaan 25 januari ook op wintersport met iemand die nu nog de laatste week in het gips zit vanwege een onderarmbreuk en die gaat ook boarden en skiën. Zegt hij nu …

🏂

Plaats een reactie