Snowboarder gezocht!!

Hoi,
Ik wil in een korte tijd tot 14 januari een aantal dagen intensief beter leren snowboarden. Helaas gaan de cursussen voor gevorderden bijna nooit door in snowworld, hierom ben ik opzoek naar een snowboarder die voor een leuk prijsje een aantal dagen wil helpen! Groetjes

Als snowboardleraar krijg ik vaak de vraag of ik iemand een les wil geven. Financieel is dit eigenlijk voor beide partijen niet interessant. Entree, uurloon/vergoeding, reistijd en reiskosten bij elkaar zijn simpelweg te hoog.

Hoeveel zou het mogen kosten voor je?

Je kan toch sowieso een privéles nemen in Snowworld?

Da’s super duur. 50 euro per uur haha.

Da’s toch aardig marktconform? Jij wilt er niet zoveel voor betalen, da’s een ander verhaal, maar duur is het niet. Die leraar moet ook per uur betaald worden hè… ;)

Da’s super duur. 50 euro per uur haha.

Mar98 op 6 dec 2019 14:25

€50 per uur is in principe niet duur voor privéles. En zoals schoenendoos zegt heb je daar al je entree bij van €22 ofzo.

Ik snap de bedoeling overigens wel maar ik zou mijn geld eerder aan privéles(al dan niet in de bergen) besteden dan aan een wildvreemde waarvan je via internet wil aannemen dat hij een goede leraar is… De dag na aankomst in de bergen een dag(deel) privéles nemen en je hebt vaak genoeg stof om de hele week op voort te borduren afhankelijk van je niveau natuurlijk.

🏂

Da’s super duur. 50 euro per uur haha.

Mar98 op 6 dec 2019 14:25

€50 per uur is in principe niet duur voor privéles. En zoals schoenendoos zegt heb je daar al je entree bij van €22 ofzo.

Ik snap de bedoeling overigens wel maar ik zou mijn geld eerder aan privéles(al dan niet in de bergen) besteden dan aan een wildvreemde waarvan je via internet wil aannemen dat hij een goede leraar is… De dag na aankomst in de bergen een dag(deel) privéles nemen en je hebt vaak genoeg stof om de hele week op voort te borduren afhankelijk van je niveau natuurlijk.

Martin9 op 6 dec 2019 14:40

Baantoegang zit niet bij de prijs inbegrepen😉

LA NORMA😍☃️

Da’s super duur. 50 euro per uur haha.

Mar98 op 6 dec 2019 14:25

€50 per uur is in principe niet duur voor privéles. En zoals schoenendoos zegt heb je daar al je entree bij van €22 ofzo.

Ik snap de bedoeling overigens wel maar ik zou mijn geld eerder aan privéles(al dan niet in de bergen) besteden dan aan een wildvreemde waarvan je via internet wil aannemen dat hij een goede leraar is… De dag na aankomst in de bergen een dag(deel) privéles nemen en je hebt vaak genoeg stof om de hele week op voort te borduren afhankelijk van je niveau natuurlijk.

Martin9 op 6 dec 2019 14:40

Baantoegang zit niet bij de prijs inbegrepen😉

Piefke op 6 dec 2019 14:46

Als je bij Snowworld een prive les boekt hoef je niet nog extra te betalen voor baantoegang van de leraar hoor. :P

Übung macht den meister!!!

50 per uur is echt niet gek voor een fatsoenlijke sporttraining (nog even EX de baantoegang). Betaal hier voor tennistrainingen privé bv 45 per uur, maar dan wel bij een afname van 18 lessen. Lijkt die 50 voor enkele lessen echt niet onredelijk. Beetje gids of privé leraar in de bergen rekent een vergelijkbaar tarief.

Dat het veel geld is en wellicht voor beide partijen niet echt efficient, is een tweede natuurlijk.

Edwin van Riel

Had niet verwacht veel reacties te krijgen. Dank!
Nu ik zo nadenk valt het inderdaad wel mee.
@schoenend00s ik denk dan toch wel 50 euro, maar dan houd je al gauw minus entree en mogelijk reistijd en eventueel huur van het bord weinig over.

Ik denk dat ik dan inderdaad beter een snowboard leraar kan inhuren. Bedankt mensen!

Ik denk dat ik dan inderdaad beter een snowboard leraar kan inhuren. Bedankt mensen!

Mar98 op 6 dec 2019 15:05

Die gasten hebben sowieso de toegang al afgedekt. Moet raar lopen wil iemand “van buiten” de lessen echt voordeliger aan kunnen bieden. Nog even los van reistijd en kosten.

Edwin van Riel

Excuses. Bij de gewone lessen zit baantoegang er wel bij. Ik ging er zonder research vanuit dat dit voor privéles ook zo was en zo krijg je dus verkeerde antwoorden…

Dit wetende blijft de strekking van mijn verhaal gelijk. Ik zou gewoon privéles nemen en misschien nog wel beter om het in de bergen te doen. Maar dat is mijn mening. Je bent dan wel wat tijd kwijt met je reisgezelschap kwijt maar ik vind dat je daar meer leert. Zeker als je niveau goed genoeg is om met de lift omhoog te gaan. Dan maak je langere afdalingen op meer wisselende ondergrond en leer je meer.

🏂

Als je vorderingen wil maken als je het al aardig kunt raad ik ook zeker buiten aan. Op een licht blauwe helling zoals bij snowworld kun je wel techniek bij brengen maar niet echt goed uit proberen omdat je dat als gevorderde op een stijlere piste wilt doen.

Het leren van techniek doe je door veel te herhalen. En laat je dat nou prima kunnen doen in Snowworld. Als de techniek er eenmaal inzit kun je dit vanzelf wel toepassen op een steilere piste in de alpen.

Dus of je hier of daar les neemt is een keuze die je vooral zelf moet maken.

Übung macht den meister!!!

De hoogste piste van snowworld zoetermeer vind ik wel meer lijken op een rode piste. Klopt dat ?

De hoogste piste van snowworld zoetermeer vind ik wel meer lijken op een rode piste. Klopt dat ?

Mar98 op 6 dec 2019 16:04

Moah, winterberg rood misschien?

Nog een optie: iemand vinden waarmee je de privé les deelt. Scheelt p.p. weer

Als snowboardleraar krijg ik vaak de vraag of ik iemand een les wil geven. Financieel is dit eigenlijk voor beide partijen niet interessant. Entree, uurloon/vergoeding, reistijd en reiskosten bij elkaar zijn simpelweg te hoog.

Hoeveel zou het mogen kosten voor je?

Schoenend00s op 6 dec 2019 13:14

Als het je hobby is, andere boarders wil helpen en je wil graag op je board staan kun je ook anders redeneren: “klant” betaalt jouw dagpas en jullie gaan op een dag samen 2 uurtjes aan de slag, daarna praten jullie na onder het genot van een drankje en knal je daarna zelf nog wat uurtjes de piste af☃️☃️☃️
Dagpas en drankje krijg je dus, de rest zou je ook hebben als je zelf een dagje gaat😉

LA NORMA😍☃️

Snowworld is dacht ik 22%. Dat is nog net blauw.

Zowel in Nederland les als in de Alpen☃️
In Nederland kun je goed aan je techniek werken en zoals Schoenend00s zegt is een steile piste toch vaak net anders dus is het handig om dan net die extra tip te krijgen van je leraar, een goede skiër/boarder zal het niet nodig hebben maar weet zelf dat je makkelijk in allerlei valkuilen valt dus een steuntje in je rug is altijd fijn😃
Hoever je gaat ligt dus aan de persoon zelf😁

LA NORMA😍☃️

Da’s super duur. 50 euro per uur haha.

Mar98 op 6 dec 2019 14:25

€50 per uur is in principe niet duur voor privéles. En zoals schoenendoos zegt heb je daar al je entree bij van €22 ofzo.

Ik snap de bedoeling overigens wel maar ik zou mijn geld eerder aan privéles(al dan niet in de bergen) besteden dan aan een wildvreemde waarvan je via internet wil aannemen dat hij een goede leraar is… De dag na aankomst in de bergen een dag(deel) privéles nemen en je hebt vaak genoeg stof om de hele week op voort te borduren afhankelijk van je niveau natuurlijk.

Martin9 op 6 dec 2019 14:40

Baantoegang zit niet bij de prijs inbegrepen😉

Piefke op 6 dec 2019 14:46

Als je bij Snowworld een prive les boekt hoef je niet nog extra te betalen voor baantoegang van de leraar hoor. :P

RFKANGOO op 6 dec 2019 14:56

Als je niet in de pad zit als boarder zaai je hier maar verwarring🥶

LA NORMA😍☃️

Als je niet in de pad zit als boarder zaai je hier maar verwarring🥶

Piefke op 6 dec 2019 16:50

Ik betaal p*&@tverdrie toch niet zo veel voor staanplaatsen?!

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Opmerkelijke discussie hierboven: De eerste reactie is van een professionele snowboardleraar die schrijft…'voor beide partijen is het financieel meestal niet interessant' en uit de reacties daarna lijkt dit te worden bevestigd. Voor een professionele docent is zijn werk meer dan een bijverdienste. Die moet er ook belasting, pensioen, ziekte en arbeidsongeschiktheidsverzekering van kunnen betalen. Maar dit geldt ook voor muziekles, of een vreemde taal leren. Maar met privéles kun je een enorme sprong voorwaarts maken. Dat is veel waard.

*bericht bewerkt door MaartenAmsterdam op 06 dec 2019 19:26

En wat denk je van lessen op de band?

Die zijn goedkoper.
Weet niet of ze handig zijn voor snowboarders.

(en laten we dit trouwens geen topic maken over of bandlessen nou wel of niet handig zijn. Het is iig les ;))

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Kan zeker goed zijn voor je techniek, zou dan wel een les of 8-10 boeken. Eerste paar keer moet je nog wennen aan de band.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 06 dec 2019 20:11

Les nemen van een amateur lijkt mij niet zo’n goed idee, maar misschien is het een idee om op zoek te gaan naar mede snowboarders die samen met jou privéles willen nemen. Privéles betaal je per leraar, met een maximum van 8 leerlingen per leraar. Hoe meer mede-leerlingen je vind, hoe goedkoper het per persoon wordt (maar ook hoe minder aandacht per persoon).

Annoying skiers since 2003

Wat goed dat je je techniek wil verbeteren! Ik denk dat je het beste op een rollerbaan kan gaan lessen. Zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat techniek verbeteren en nieuwe vaardigheden makkelijk kan uitbreiden en goed foutjes kan laten corrigeren. Ik heb op internet gezocht op “rollerbaan ski” voor de prijzen van verschillende skirollerbanen: onder de 300 euro heb je 10 lessen te pakken. Ik denk dat je er veel plezier uit zal halen!

Plaats een reactie