La Plagne

Heeft iemand ervaring met CGH Residence Les Granges appartementen in La Plagne Soleil?
Met een stel vrienden zijn we van plan eind maart deze accommodatie te boeken.

Hoe zijn de appartementen, de dichtstbijzijnde lift, parkeerplaats auto enz enz.

Groet Tom

Paradise isn’t tropical

@willy19855 La plagne ben ik wel bekend mee en met CGH ook en dat zijn altijd wel top accomodaties met faciliteiten en appartementen!
Parkeren voor zover ik op google(maps) kan zien en vinden zal in hun eigen garage plaatsvinden waar hij overdekt staat, je rijdt er zo naar toe.
Hoe dan ook zker boeken, dat gaat je niet tegenvallen ;)
Uitkomst op de piste ziet er ook netjes uit, en vanuit de piste voor de deur kun je alle kanten op.

Het enigste wat je misschien kan hebben is dat de snelste lift terug vanuit Bellecote zich bevind op een doorgaans druk gedeelte maar buiten de vakantie periodes heb je hier minder last van.

*bericht bewerkt door Freerider op 09 dec 2019 09:16

@willy19855 een aantal jaar geleden heb ik daarin vertoefd. Prima appartement, met een fijn zwembad / sauna etc. Ski-in en ski-out.

Ski-out: afdalen naar de Bergerie stoeltjeslift en dan verder het gebied in.
Hoewel terug moesten we altijd de steile sleeplift nemen (die een scherpe bocht naar rechts maakte) naast de Colosses stoeltjes lift om terug te skiën. Maar of dit nu nog het geval is weet ik niet.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Afgelopen winter in Plagne Villages gezeten, net naast Plagne Soleil. In beide dorpjes niks te beleven ‘s avonds. Als je ‘s avonds nog op pad zou willen moet je naar Belle Plagne. Dat kan met de gratis bus en terug ook tot een bepaalde tijd. Is wel een gedoe.

Verder zit je wel lekker centraal in het gebied. Je kunt via een sleepliftje ff het kammetje over en dan kun je gelijk naar Plagne Bellecote om vervolgens naar Roche de Mio of richting Les Arcs te gaan.

Dat is wel een nadeel van La Plagne; al die losse dorpjes die op de kaart allemaal dicht bij elkaar liggen maar praktisch niet verbonden zijn door al het hoogteverschil en de bergkammetjes.

Wij gaan de tweede week van januari ook voor het eerst naar Les Granges. Dus ik volg het topic op de voet :)
Ik zal straks wel ook onze ervaringen delen :)

Als je voor het skiën gaat ligt het in ieder geval perfect centraal. Vrijwel alles daar is sowieso ski in-out. Ik heb me er vorig jaar uitstekend vermaakt. Tenzij je een echte die-hard kilometervreter bent hoef je de skipas van Les Arcs er niet bij te pakken want je bent echt wel even onderweg voordat je via de Vanoise express over het dal kunt. Naar de andere kant van Les Arcs en weer terug op een dag is een serieuze uitdaging. Ik had die uitgebreide pas wel maar achteraf was La Plagne alleen voldoende geweest.

@Frank9 Als je niet zo van de grote tochten bent, ben ik het opzicht wel met je eens…maar even onderweg vind ik reuze meevallen, 2 liften en je bent al bij de vanoise express en zo in Les arc.
Met goede vriend van mij zijn we heel Les Arc afgeweest en aan het einde weer terug en dat was allemaal prima te doen en zorgde na 2 dagen enkel La Plagne voor een heerlijke afwisseling, en een trip down memorylane gezien we al een keer eerder in Les arc verbleven :)

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.

@willemjona: Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is!

Paradise isn’t tropical

Vanaf La Plagne village zit je heel snel in Les Arcs…

Zelfs vanaf Montalbert lukte het prima om een halve dag in Les Arcs te spelen!

Ik ben een kilometervreter en ik probeer het liefst alle gaatjes en hoekjes van een skigebied te ontdekken.
Nu ben ik eerder in Paradiski geweest en toen veel van Les Arc gezien, in deze vakantie zal ik zeker weer even willen cruisen daar, maar ik hoop nu veel meer van La Plagne te zien. Ik verheug mij erg op de tocht naar Montalbert en daar de rode en blauwe hellingen te ontdekken. Misschien nog wel meer verheug ik mij om naar “Champagny en Vanoise” te gaan. Er moeten waanzinnige mooie pistes daar naar toe zijn (zoals de “mont de la guerre” en de “Bozelet” icm “les bois”. Ook ben ik benieuwd naar de lange pistes zoals de “levasset”.
Enfin, ik tel de dagen af… :)

Wij hebben vanuit Arc 1800 diverse malen in La Plagne geskied. Ideaal gebied voor hele lange tochten.

Ik vond de afdaling Mont de la Guerre naar Champagny een hele mooie. Afwisselend over pistes en bospaden. En omdat deze afdaling zo afgelegen ligt lekker rustig.

Wij hebben vanuit Arc 1800 diverse malen in La Plagne geskied. Ideaal gebied voor hele lange tochten.

Ik vond de afdaling Mont de la Guerre naar Champagny een hele mooie. 1250 hoogtemeters afwisselend over pistes en bospaden. En omdat deze afdaling zo afgelegen ligt lekker rustig.

zenith op 10 dec 2019 12:51

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.

@willemjona: Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is!

willy19855 op 10 dec 2019 10:08

@willy19855, hierbij onze ervaringen
Situatie: we hebben een drie kamer appartement voor twee personen. We zitten op de 4e verdieping in gebouw Ameline.
Pro's

  • Ligging is ideaal. We zitten heel centraal in het gebied en we kunnen ś ochtends kiezen uit twee ski-liften, afhankelijk waar we heen willen.
  • Paddenstoel lift is dichtbij (en heel rustig).
  • Ski in / Ski out mogelijk.
  • Spa is redelijk ruim en grotendeel binnendoor bereikbaar (twee ruime bubbelbaden, twee stoombaden en twee Finse sauna's.
  • Ski locker is ruim met verwarmingselement voor de skiboots.
  • het keukenassortiment is zeer uitgebreid.
  • De bedden zijn uitstekend.
  • Zeer vriendelijke meisjes bij de receptie.
  • Niet erg gehorig; wij hadden geen last van (onder)buren.
  • Vanwege de hoge ligging mooi uitzicht
    Con's
  • Het appartement heeft hotel wifi (inlogpagina) waardoor internetmogelijkheden beperkt zijn.
  • Parkeren in garage is duur. Zou eigenlijk onderdeel van de huurprijs moeten zijn.
  • Ski in en ski out toegang is niet geschikt voor beginners.
  • Geen smart TV.
  • Ski-locker is in een ander gebouw.
  • het duurt lang voordat het water warm werd en werd helaas soms niet echt heet

Heel apart is dat om ons appartement te bereiken we door de garage moesten lopen, dan door twee deuren, de lift naar de 4e moesten nemen, dan weer een deur door naar de volgende lift (naar de 2e etage) en daarna nog een deur door, naar de volgende lift (naar de 4e).
Het is dan ook zeer aan te raden de auto in de parkeergarage te zetten, anders wordt de afstand flink groter.

Enfin, ik hoop dat je hier wat aan hebt. Wij genieten ondanks de genoemde cons erg van ons appartement.

*bericht bewerkt door WillemJona op 16 jan 2020 21:01

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.

@willemjona: Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is!

willy19855 op 10 dec 2019 10:08

@willy19855, hierbij onze ervaringen
Situatie: we hebben een drie kamer appartement voor twee personen. We zitten op de 4e verdieping in gebouw Ameline.
Pro's

  • Ligging is ideaal. We zitten heel centraal in het gebied en we kunnen ś ochtends kiezen uit twee ski-liften, afhankelijk waar we heen willen.
  • Paddenstoel lift is dichtbij (en heel rustig).
  • Ski in / Ski out mogelijk.
  • Spa is redelijk ruim en grotendeel binnendoor bereikbaar (twee ruime bubbelbaden, twee stoombaden en twee Finse sauna's.
  • Ski locker is ruim met verwarmingselement voor de skiboots.
  • het keukenassortiment is zeer uitgebreid.
  • De bedden zijn uitstekend.
  • Zeer vriendelijke meisjes bij de receptie.
  • Niet erg gehorig; wij hadden geen last van (onder)buren.
  • Vanwege de hoge ligging mooi uitzicht
    Con's
  • Het appartement heeft hotel wifi (inlogpagina) waardoor internetmogelijkheden beperkt zijn.
  • Parkeren in garage is duur. Zou eigenlijk onderdeel van de huurprijs moeten zijn.
  • Ski in en ski out toegang is niet geschikt voor beginners.
  • Geen smart TV.
  • Ski-locker is in een ander gebouw.
  • het duurt lang voordat het water warm werd en werd helaas soms niet echt heet

Heel apart is dat om ons appartement te bereiken we door de garage moesten lopen, dan door twee deuren, de lift naar de 4e moesten nemen, dan weer een deur door naar de volgende lift (naar de 2e etage) en daarna nog een deur door, naar de volgende lift (naar de 4e).
Het is dan ook zeer aan te raden de auto in de parkeergarage te zetten, anders wordt de afstand flink groter.

Enfin, ik hoop dat je hier wat aan hebt. Wij genieten ondanks de genoemde cons erg van ons appartement.

WillemJona op 16 jan 2020 20:59

Bedankt voor je reactie! Hier heb ik zeker wat aan.
Is een plek voor de auto gewoon te boeken bij de receptie of is het wenselijk dit van te voren te regelen?

Paradise isn’t tropical

We zitten nu in een rustige week, dus was het geen probleem. Wellich is het verstandiger om de plek van te voren te reserveren.

De sneeuw komt er aan (Plagne Soleil).

null

Ondertussen kwam ik deze bustijden tabel tegen, die wellicht interessant is voor de Plagne gangers!

null

*bericht bewerkt door WillemJona op 17 jan 2020 14:46

Het sneeuwt nu hard door.

null

De nieuwe wittere wereld van La Plagne Soleil…

null

Wij gaan naar huis. We hebben een zeldzaam goede skiweek gehad.
Ik wens de mensen die na ons komen hetzelfde toe. Het nieuwe laagje sneeuw zal daar vast aan bijdragen.
Tot volgend jaar, Wintersporters!

Wij gaan naar huis. We hebben een zeldzaam goede skiweek gehad.
Ik wens de mensen die na ons komen hetzelfde toe. Het nieuwe laagje sneeuw zal daar vast aan bijdragen.
Tot volgend jaar, Wintersporters!

WillemJona op 18 jan 2020 08:43

Bedankt voor de info en de foto’s!

Paradise isn’t tropical

Goed nieuws met de sneeuwval, hopelijk valt er in de komende twee weken nog wat meer zodat we begin februari heerlijke tochten kunnen gaan maken. De afgelopen twee jaren zijn we in Arc 2000 geweest (Taj - I - Mah), dat was fantastisch, met mooie uitstapjes richting de La Plagne kant, maar nooit echt alles in het gebied kunnen bereiken. Dit jaar wegens uitverkocht in Arc 2000 naar Belle Plagne, ben benieuwd!

Goed nieuws met de sneeuwval, hopelijk valt er in de komende twee weken nog wat meer zodat we begin februari heerlijke tochten kunnen gaan maken. De afgelopen twee jaren zijn we in Arc 2000 geweest (Taj - I - Mah), dat was fantastisch, met mooie uitstapjes richting de La Plagne kant, maar nooit echt alles in het gebied kunnen bereiken. Dit jaar wegens uitverkocht in Arc 2000 naar Belle Plagne, ben benieuwd!

mvd1981 op 19 jan 2020 14:39

Hou ons op de hoogte van jullie ervaringen in februari!

Paradise isn’t tropical

Gisteren naar Belle plagne gereden, was een prima rit, nergens sneeuw op de weg. Wel wat agressieve Fransen in de auto op de n90.

Vandaag is er een goede bak sneeuw gevallen, gepaard met veel wind was het een uitdagend dagje. Een deel van de liften was gesloten, dus vooral rondom de dorpjes kunnen skiën. Pistes zijn ijzig doordat de wind de nieuwe sneeuw overal naar toe waait. Al met al een prima eerste dagje gehad ondanks de weersomstandigheden. Nog 6 dagen te gaan met erg mooi weer in het vooruitzicht!

@mvd1981 bedankt voor de update.
Ik hoor graag hoe de rest van de dagen is verlopen.

Fijne vakantie alvast.

Paradise isn’t tropical

Vandaag top weer gehad, zonnig en minder wind dan gisteren. Door de vele sneeuwval waren helaas een groot deel van de hoger gelegen pistes pas later op de dag open. Dat was vooral bij de liften goed te merken, al was de wachttijd nooit veel langer dan 10 minuten bij de hoofdverbindingen.

De pistes richting la roche en plagne montalbert waren regelmatig redelijk ijs, en lagen deels nog in de wolken. In de middag de andere kant uit geweest, de roche de mio was namelijk eindelijk open. De pistes waren redelijk okee, veel buckels op de blauwe pistes richting de dorpen, met veel angstige mensen vandaag.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/ad7cc1cfc5db2963b81cbe6a...
https://cdn.wintersport.nl/forum/26/9b54dd4dc44cbba745d95f87...
Uiteindelijk een goede dag gehad. Morgen richting les arcs!

Plaats een reactie