DJI Mavic Mini

@evr66 en @Piefke de dag dat jullie gaan doen meldt het even dan zit ik aan de webcam gekluisterd ;-)

Daarover trouwens, binnen vliegen is best nog een dingetje kwam ik bij het maken van beelden in de Bains des Mônetier achter twee jaar geleden ;-)

Click. Click. Peace

@piefke, daar moet ik al flink op de afdaling focussen ;)

Edwin van Riel

@rogier, mocht het ooit zover komen, ben je de eerste die het hoort. Maar denk, dat mijn drone een dezer dagen richting marktplaats verhuist ;)

Thuis komt het er niet van en op de berg al genoeg om me op te concentreren ;)

Edwin van Riel

@evr66, welke drone heb je?
En met welke extra’s?

@evr66, welke drone heb je?
En met welke extra’s?

Folski op 9 dec 2019 15:28

Hi @Folski: Heb een DJI Spark, compleet met controller, 2 extra accus en portable charger, nette tas (AliX) en wat spare rotorbladen en “voetjes” ;)

Maximaal 2 uur in de lucht geweest, dus doe gerust een leuk bod per PB. Hoeft niet de hoofdprijs op te brengen, maar wel een beetje reëel. Alles in nieuwstaat natuurlijk.

null

Edwin van Riel

Voor eventuele liefhebbers staat de set op MP https://link.marktplaats.nl/m1491073263

Edwin van Riel

Na het lezen van dit topic heb ik eigenlijk zoiets van, laat maar zo’n drone…

Aftellen maar!

Tsja, heb het voor mezelf verziekt, dat vermoedde ik al, vandaar toch maar op mp gezet zojuist ;)

T is mooi spul, maar niet voor dit doel, althans niet zonder er eerst echt goed wat tijd in te steken ;)

Edwin van Riel

Je bent hem vast zo kwijt.

Aftellen maar!

@matthieu het is zeker leuk speelgoed hoor. Gewoon hier in NL op plekken waar je de ruimte hebt kun je best leuk wat rondvliegen (maar ook in NL zijn er regels voor hoogte etc).
Maar wil je er echt mooie filmbeelden mee gaan maken van grotere hoogte, dan komen er aardig wat regels bij kijken. Als filmen je hobby is, dan is het leuk om ermee aan de slag te gaan en je ook in die regels verder te verdiepen, zeker als je met betere camera's/zwaardere drones wilt gaan werken.

*bericht bewerkt door Hessel op 09 dec 2019 17:07

Je bent hem vast zo kwijt.

Matthieu op 9 dec 2019 16:31

Vliegend soms ook ;-)

Click. Click. Peace

Komt vanzelf weer naar beneden, vroeg of laat. De vraag is dan even of je daar ook weer gemakkelijk bij komt. Oh ja, voor de wintersport, koop geen witte, insider-tip hahaha.

Edwin van Riel

De mavic mini schijnt het heel behoorlijk te doen in de wind, ondanks zijn minimale gewicht… Uiteraard moet ik dit zelf nog gaan ondervinden straks.

Ondanks al de regels, etc. denk ik dat er ongetwijfeld toffe momenten zijn om hem te gebruiken. Ik ga hem waarschijnlijk gebruiken zoals @CJAHulskamp in zijn comment beschreef. Uiteraard met een beetje commonsense over waar wel en niet.

Maar hoe zit het nu eigenlijk met het bewerken van het beeldmateriaal, nog een tip voor een simpel programma?

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Mac of PC?

Op de mac (en eigenlijk sowieso) is voor simpel en snel iMovie echt geweldig.

Click. Click. Peace

Voor de pc vind ik davinci resolve een topper, en is nog gratis ook.

Edwin van Riel

Bedankt mannen, zal voor beide systemen eens gaan kijken straks. 😃

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Resolve is idd een super montage pakket, maar voldoet mss niet aan de eis ‘simpel’. Het is een zeer uitgebreid pakket, en dat maakt het weer wat moeilijker. Als je er de tijd wil in steken om het te leren, dan heb je een super tool.

Wil je het eenvoudiger, kijk dan eens naar Première elements (ong 100 euro als ik het mij goed herinner). Blijf weg van Pinnacle studio… Stabiliteit van het programma durft nog wel eens een probleem zijn.

Vroeger bestond een gratis editing pakket voor Windows, dat simpel is: windows movie maker. Vandaag is dat er niet meer, maar volgens deze link kun je het wel nog ophalen:
https://www.winmoviemaker.com/

Op apple, idd iMovie.

Thx! Pinnacle ken ik trouwens nog van vroeger, veel vastlopers mee gehad idd.

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 09 dec 2019 18:33

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

De app van gopro is ook wel leuk voor snelle edits. Maakt leuke filmpjes, maar je hebt niet al te veel controle. Ik heb sinds kort lumafusion voor de ipad, dat schijnt een goeie te zijn waarmee je op een mobiel apparaat serieuze edits kan maken. Heb m nog niet getest. Hij werkt in ieder geval op basis van eenmalige aankoop ipv subscription model, en dan sta je wat mij betreft al 10-0 voor

*bericht bewerkt door Juul op 09 dec 2019 18:32

De app van gopro is ook wel leuk voor snelle edits. Maakt leuke filmpjes, maar je hebt niet al te veel controle. Ik heb sinds kort lumafusion voor de ipad, dat schijnt een goeie te zijn waarmee je op een mobiel apparaat serieuze edits kan maken. Heb m nog niet getest. Hij werkt in ieder geval op basis van eenmalige aankoop ipv subscription model, en dan sta je wat mij betreft al 10-0 voor

Juul op 9 dec 2019 18:29

Dat klinkt ook niet slecht, ben benieuwd naar je ervaringen zodra je hem gebruikt hebt.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Als je een keuze maakt, check dan zeker of de tool een beeldstabilizator aan boord heeft. Drone of handheld videobeelden zijn vaak minder stabiel (vooral als de drone piloot weinig ervaring heeft) en dan doet zo’n stabilisatiefilter wonderen (bv Warp Stabilizer in Première elements). Er bestaan standalone tooltjes zoals Mercalli (zeer goed) maar die hebben een prijs die boven op je editing software komt.

En dan nog iets, als je op Mac werkt, ga dan niet voor de Mac versie van Première. Ik weet van gebruikers dat dat ook niet zo stabiel draait… Blijf dan beter bij iMovie.

Het tijdsaspect en het bagage aspect waren de 2 dingen die mij heeft weerhouden. De beelden zijn uber gaaf, maar het kost je ook veel kostbare tijd die ik liever besteed aan het boarden. Daarnaast is het best wel een behoorlijk formaat wat je de hele dag in je rugzak hebt.

Ik denk dat het filmpje van Rogier een hele goede illustratie geeft. De zin aan het eind vind ik wel een beetje dubbel. Met gezond verstand kom je natuurlijk een heel eind (land je drone als je een heli ziet). Maar als jij in je telefoon verzonken bent om beelden te schieten, in hoeverre ben je dan nog scherp op de rest wat in de lucht hangt…?

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Plaats een reactie