Advies over een OTG skibril

Goededag allemaal,

Even een korte vraag met misschien niet een heel kort antwoord (hopelijk wel…;))

Ik ben een brildrager sinds 2 jaar (kan lenzen niet meer verdragen). Nu ga ik 1 februari naar Fiss voor een weekje skiën sinds 2,5-3 jaar. De laatste keer dat ik ging skiën droeg ik dus nog lenzen. Nu heb ik heel lang nagedacht over een helm met vizier, maar aangezien deze A. heel duur zijn voor een goede (zonder teveel wind onder je vizier, ik ski op hoge snelheid regelmatig) en B. ik vind het minder mooi, ben ik toch op zoek naar een skibril die ik comfortabel over mijn bril heen kan zetten. Ook omdat ik na de skivakantie mijn ogen ga laten laseren wil ik liever investeren in een bril dan in een helm met vizier.

Is er iemand hier die een specifiek type kan adviseren? Ik heb al een oakley gedragen die hier ''zogenaamd'' speciaal voor gemaakt zijn, omdat de behuizing onderbroken wordt waar de pootjes van je bril zitten. Deze vond ik tegenvallen. Mijn bril bleef hier in klemmen tijdens het afzetten van de skibril. Niet handig dus.

Alvast bedankt voor de moeite!

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

Is een inzetbril een idee?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Is een inzetbril een idee?

Ferdinand op 10 dec 2019 22:01

Ik heb geen idee of dit betaalbaar kan. en dan heb je alsnog slecht zicht als je je bril even af doet ofzo

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

Bij de Lidl verkopen ze deze week helmen met vizier voor 35 euro, daar kan je het wel een jaar voor proberen. Ze lijken sprekend op de helm die ik een paar jaar geleden voor 190 euro gekocht. (vizier, de bevestigingsschroeven, etc). Daar kan je je echt geen buil aanvallen. Wij hebben ook een aantal skibrillen van de Lidl en die bevallen erg goed en ik zie merk geen significant verschil met de duurdere brillen.

Ik heb zelf ook een helm met vizier gehad (kapot) maar het is echt wel prettig door het grote gezichtsveld. Echter met slecht weer (sneeuw en echt koud, -10 of minder) is een normale skibril fijner en warmer.
Ook is een helm met vizier erg handig als je veel fotos maakt of filmt.

Bij de Lidl verkopen ze deze week helmen met vizier voor 35 euro, daar kan je het wel een jaar voor proberen. Ze lijken sprekend op de helm die ik een paar jaar geleden voor 190 euro gekocht. (vizier, de bevestigingsschroeven, etc). Daar kan je je echt geen buil aanvallen. Wij hebben ook een aantal skibrillen van de Lidl en die bevallen erg goed en ik zie merk geen significant verschil met de duurdere brillen.

Ik heb zelf ook een helm met vizier gehad (kapot) maar het is echt wel prettig door het grote gezichtsveld. Echter met slecht weer (sneeuw en echt koud, -10 of minder) is een normale skibril fijner en warmer.
Ook is een helm met vizier erg handig als je veel fotos maakt of filmt.

Marko2 op 10 dec 2019 22:32

Bedankt voor de tip!
Hoe houdt deze helm zich op wat hogere snelheid qua wind/traanogen onder het vizier?

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

Er zijn verschillende merken en types OTG goggles. Ik draag ze al jaren. Mijn huidige goggle heb ik nu een paar jaar. Het merk (uit mijn hoofd Sinner) had toen twee modellen. De een paste niet goed over mijn (sport-)bril, de andere wel. Mijn advies daarom: ga naar een “echte” winkel, neem de bril mee die je onder de goggle draagt en ga passen!

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Mijn vriendin heeft vorig jaar deze gekocht en is daar erg tevreden mee:

Ik heb deze week voor het eerst de Smith I/OX in gebruik icm met mijn normale bril.
Als ik mijn wat grotere bril op heb, blijft ie idd soms een beetje haken als ik mijn goggles afzet maar dit is niet storend vind ik.
Ik heb ook een iets kleiner montuur en deze zit echt perfect onder de I/OX.

Volgens mij worden deze goggles niet meer geproduceerd, dus kan je ze vaak voor uitverkoopprijzen ergens vinden. Heb de mijne 2 weken geleden besteld bij ekosport.nl

Mijn vriendin heeft vorig jaar deze gekocht en is daar erg tevreden mee:

Robvanwinsen op 11 dec 2019 07:33

Deze ziet er heel goed uit. Ook het principe van eerst de skibril opzetten en dan je eigen bril er in schuiven bevalt mij wel denk ik. Doet zij hem ook op die manier, als in de video, op? En hoe doe je hem dan af?

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

@Bart1990 als het goed is, is @Rogier deze aan het testen: https://www.mijnsportbrilshop.nl/zoek-accessoires/goggle-ins…

Misschien kan hij er al iets over zeggen.

Born to Ride

cebe exo otg ofzoiets. past over ieder montuur en grote uitsparingen voor de pootjes en 2 magnetische lenzen

echte mannen lopen naar boven,

@Bart1990 als het goed is, is @Rogier deze aan het testen: https://www.mijnsportbrilshop.nl/zoek-accessoires/goggle-ins…

Misschien kan hij er al iets over zeggen.

Matthias123 op 11 dec 2019 09:01

Ik heb dit al een paar jaar. Het zit prima in mijn goggle etc etc. maar heeft natuurlijk wel als nadeel dat je, afhankelijk van de stekte, “niks” meer ziet als je de goggle afzet. Dus wat het werkelijke voordeel is van zon insert boven OTG? I dont know. Met de kennis van nu zou ik misschien eerder een compact montuurtje kopen bij charlie temple oid, dit is goedkoper en is multifunctioneler. Als mensen interesse hebben ik kan 10% korting bieden op charlie temple. (en nee ik heb geen aandelen in charlie temple ofzo)

Mijn vriendin heeft vorig jaar deze gekocht en is daar erg tevreden mee:

Robvanwinsen op 11 dec 2019 07:33

Deze ziet er heel goed uit. Ook het principe van eerst de skibril opzetten en dan je eigen bril er in schuiven bevalt mij wel denk ik. Doet zij hem ook op die manier, als in de video, op? En hoe doe je hem dan af?

Bart1990 op 11 dec 2019 08:55

Volgens mij doet ze hem zo op ja en als ze hem afzet doet ze dat gewoon als bij een normale goggle.

Super bedankt allemaal ik heb de CEBE exo OTG besteld

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. -Johan Cruijf-

Plaats een reactie