Goede locatie's voor beginners + après ski?

Goedemiddag,
Begin februari zijn we van plan om met 8 personen te gaan skiën maar hebben geen idee naar waar. Iemand goede ideeën voor waar je goed kan skiën voor beginners en natuurlijk waar je ook een goede après ski kan bijwonen?
Grtz

Zoek je de NL apres-ski of meer de internationale?

In Ellmau heb je bij de gondel een apres ski tent en in het dorp nog wel wat gezellige tenten en makkelijke pistes boven het dorp. Makkelijk aan te rijden en een groot gebied ter beschikking voor de meer ervaren skiërs. Voor beginners ideaal vind ik.

Hinterglemm ook geschikt.

Voor Nederlandse bolwerken en groot feest: Westendorf en Gerlos.

*bericht bewerkt door Simonko op 12 dec 2019 14:32

Het staat er al Westendorf en Gerlos, ging ik toch voor die laatste, kom je helemaal niet aan het skiën toe.

Groeten, Harald

De usual suspects worden al genoemd en vrij terecht ook. Flachau kan ook wel aan dat rijtje worden toegevoegd.

En anders: https://www.wintersport.nl/skigebieden#beginners:apresski…

SkiWelt was ook direct mijn eerste reactie

In dit topic werd min of meer dezelfde vraag gesteld:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/491088

Aftellen maar!

Westendorf heb je een fantastische beginnerspiste die zo op de après ski uitkomt.

Westendorf heeft inderdaad de perfecte oefenpiste in het dorp met onderaan de tent waar het los gaat einde middag maar de rest van het deelgebied Westendorf is in mijn ogen niet zo prettig voor beginners. Veel rode afdalingen en de blauwe terug het dal in is vaak omgeploegd vroeg op de dag.

Ook Gerlos is niet echt geschikt voor beginners. 1 mooie brede (drukke) blauwe piste en verder vooral rood en zwart.

Kirchberg en Saalbach of Hinterglemm hebben veel blauw en zijn prima voor beginnende skieers.

Winterberg. Eigenlijk alleen maar beginners pistes (kappe uitgezonderd). Après-ski is ook subliem.

Winterberg. Eigenlijk alleen maar beginners pistes (kappe uitgezonderd). Après-ski is ook subliem.

Dix0r op 12 dec 2019 17:31

Ok zich heb je gelijk; maar vrijdag t/m zondag moet je er echt niet willen zijn. Veel te druk en daarmee ongeschikt voor beginners.

Een andere goede tip is Kirchberg, veel blauw en voldoende apresski.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Als beginner in Gerlos zal je op de Isskogel skiën, niet moeilijk, wel druk. Je kan ook de bus pakken naar de Gerlosplatte bij Königsleiten, daar is alleen de afdaling terug lastig.

Verder kan je hier op de site onder het kopje skigebieden ook zoeken met wat zoektermen:
https://www.wintersport.nl/skigebieden#beginners:sfeervol:ap…

3taeler met lessen in Mellau (matige après ski), Au (redelijke après ski) of Warth (vrij goeie après ski)

Ik sluit me aan bij wat @Sjaak27 zegt. Gerlos en de Gerlosplatte hebben voldoende blauwe pistes om je te vermaken en een aantal rode pistes is ook nog wel te doen, zolang je maar kalmpjes aan doet en goed in de praktijk brengt wat je tijdens de les hebt geleerd. Voor de iets meer gevorderde skiërs zijn de rode pistes in Zell am Ziller ook heerlijk en zowel per ski als per bus goed bereikbaar.
Voor de (Nederlandse) après ski moet je in de Zillertal Arena vooral in Gerlos zijn: Little London (mijn favoriet), Cin Cin (favoriet bij de meeste Nederlanders) en bij mooi weer Luigi's Turbo Bar.

*bericht bewerkt door Lotte77 op 13 dec 2019 11:55

Uitrusten doen we thuis wel!

Winterberg. Eigenlijk alleen maar beginners pistes (kappe uitgezonderd). Après-ski is ook subliem.

Dix0r op 12 dec 2019 17:31

Ok zich heb je gelijk; maar vrijdag t/m zondag moet je er echt niet willen zijn. Veel te druk en daarmee ongeschikt voor beginners.

Daffie op 13 dec 2019 09:48

Vrijdag is het over het algemeen ook prima. Weekenden zijn veelal (te) druk maar plan er dan inderdaad omheen of ga naar een buurgebied.

Voor degene die Gerlos aanraden… de (rode) dalafdaling is m.i. geen pretje voor een beginner, zeker niet als je net bij Seppi’s nog een drank je hebt gedaan.

Plaats een reactie