Vantage X 75 C

Hallo medewintersporters,

Ik ben even heel erg aan het twijfelen over de aankoop van mijn nieuwe skies.
Na een seizoen les geven 2 jaar geleden en toen nog 2 jaar op vakantie zijn mijn fisscher progressor 800s helemaal aan gort geskied en ze geven niet meer echt mee.
Ik heb natuurlijk al even wat onderzoek gedaan naar wat opties en kwam uit bij de Vantage X 75 C en de Redster RTI, maar deze komen heel verschillend uit de reviews…
Ik ben 178 en 70 kg, dus ik dacht een van deze skies rond de 168, ik ben een veelzijdige skier maar vooral met lange radien op de rode/zwart piste te vinden. Ik ben wel bezig met off-piste leren skien want ik vind dat wereldje buiten de piste ook wel erg mooi ;)
Iemand een tip? Ze zijn erg welkom want over een paar weken moeten ze mee naar Kaprun:)

Sportieve groetjes.
Martine

Waarom niet gewoon een nieuwe progressor F18? Volop te koop voor een prikkie. Of eventueel een maatje pittiger met de F19. Zijn uitstekende ski’s.

Ben zelf geen fan van de Vantage lijn, vond ze persoonlijk erg vaag skien, slecht reageren, indirect, kortom vond het helemaal niks. De Redster RTI niet geskien dus daar kan ik geen oordeel over vellen.
Wat @elisabeth101 zegt over de F18 en F19 zou ook een goede optie kunnen zijn. Heb zelf de F19 geskien en vond dat echt een heerlijke veelzijdige ski. Maar als je ook off-piste wil skien, dan is het wellicht verstandiger te kijken naar wat meer allmountain ski’s.
Succes!

Plaats een reactie