Dalafdaling Gaschurn

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Montafon

Ik zie op het pisteplan van dit seizoen dat in het seizoen van 2020-2021 de dalafdaling naar Gaschurn een officiële afdaling gaat worden.
Heeft iemand hier meer informatie over?

Route 60b wordt afdaling, sneeuwinstallaties en pompstation worden in zomer 2020 gebouwd., opening staat voor 20-12-2020.
Dus nog 1 jaartje wachten

*bericht bewerkt door ericelluh op 14 dec 2019 11:46

Dat is goed bericht. Wat extra besneeuwing is vaak wel nodig op die route.

Zou wel goed zijn. Is immers een fijne skiroute.
@rt @ericelluh @jaspersb
Bovendien ligt er op het einde van deze afdeling ook (een van de beste) après-ski bar van het Silvretta Montafon gebied: Alte Talstation.

Weet iemand of dit nog actueel is gezien de corona crisis?

Silvretta Montafon Liefhebber

@patje
(@rt @ericelluh @jaspersb )

Volgens mij zijn de werken aan de afdaling in Gaschurn wel degelijk begonnen, Patje.

Op Instagram heb ik afgelopen week wat foto’s zien voorbij komen van beginnende graafwerken, meer bepaald voor de kunstmatige besneeuwing.

Op internet zelf vond ik niet zo veel foto’s.
De nieuwssite vn.at laat precies al wel wat foto’s zien, maar deze site is betalend.
Ik vond wel wat foto’s op de Facebook-pagina van ‘Aparthotel Tschanun’.
https://www.facebook.com/tschanun/

Werken lijken dus wel degelijk begonnen !

Jammer dat er weer een skiroute moet wijken voor een piste terwijl de “toeristen” ook met de gondel naar beneden kunnen.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

@patje
(@rt @ericelluh @jaspersb )

Volgens mij zijn de werken aan de afdaling in Gaschurn wel degelijk begonnen, Patje.

Op Instagram heb ik afgelopen week wat foto’s zien voorbij komen van beginnende graafwerken, meer bepaald voor de kunstmatige besneeuwing.

Op internet zelf vond ik niet zo veel foto’s.
De nieuwssite vn.at laat precies al wel wat foto’s zien, maar deze site is betalend.
Ik vond wel wat foto’s op de Facebook-pagina van ‘Aparthotel Tschanun’.
https://www.facebook.com/tschanun/

Werken lijken dus wel degelijk begonnen !

Snow70 op 4 mei 2020 18:51

Bedankt , ik kon er zelf niet veel over vinden.

Silvretta Montafon Liefhebber

Jammer dat er weer een skiroute moet wijken voor een piste terwijl de “toeristen” ook met de gondel naar beneden kunnen.

Greenfield op 4 mei 2020 19:43

Niet helemaal waar. Dit is noodgedwongen een skiroute geworden enkele jaren geleden vanwege ruzies over het land. Dit hebben ze nu opgelost en dus wordt het weer een piste.

Jammer dat er weer een skiroute moet wijken voor een piste terwijl de “toeristen” ook met de gondel naar beneden kunnen.

Greenfield op 4 mei 2020 19:43

Niet helemaal waar. Dit is noodgedwongen een skiroute geworden enkele jaren geleden vanwege ruzies over het land. Dit hebben ze nu opgelost en dus wordt het weer een piste.

Henkie op 5 mei 2020 10:38

Met een skiroute op die hoogte ben je helemaal niks… Er zijn veel betere skiroutes in het gebied te vinden. Nu kunnen we tenminste op een deftige manier in het dal.

Jammer dat er weer een skiroute moet wijken voor een piste terwijl de “toeristen” ook met de gondel naar beneden kunnen.

Greenfield op 4 mei 2020 19:43

Niet helemaal waar. Dit is noodgedwongen een skiroute geworden enkele jaren geleden vanwege ruzies over het land. Dit hebben ze nu opgelost en dus wordt het weer een piste.

Henkie op 5 mei 2020 10:38

Met een skiroute op die hoogte ben je helemaal niks… Er zijn veel betere skiroutes in het gebied te vinden. Nu kunnen we tenminste op een deftige manier in het dal.

Joy85 op 5 mei 2020 12:00

Klopt, officieel is deze route dan ook altijd gesloten.
En vaak genoeg is de route ook slechts voor de helft ski-baar. De rest kan je dan gaan wandelen. Dan is een mooie piste uiteraard 100x beter.

Vandaag een update gekregen van de eigenaren waar wij een kamer geboekt hebben, zij hebben uitzicht op de werkzaamheden.

“ Afgelopen herfst zijn de werkzaamheden al begonnen. Het pompstation bij de sleeplift naast het dalstation is het beton al gestort. Op dit moment zijn de werkzaamheden volop aan de gang en deze zullen zeker voor de winter afgerond zijn.”

Silvretta Montafon Liefhebber

Iemand een idee over de huidige status van de werkzaamheden ?

Volgens informatie van de Bergbahnen zelf wordt de dalafdaling momenteel gerealiseerd. En ook zoals eerder deze week is bekend geraakt, zal volgend jaar de Valiserabahn vervangen worden door een 10-persoons gondel van Doppelmayr. Met Silvretta Montafon moet je echter altijd een slag om de arm houden, want planning en uitwerking lopen daar om bepaalde redenen altijd vrij stroef.

*bericht bewerkt door Joy85 op 16 jul 2020 08:12

Ik heb die skiroute twee jaar geleden eenmaal gevolgd. Meer dan voldoende sneeuw en toch heel veel kiezels en ander belag-gevaar tegengekomen. Eerste stuk was leuk te doen, laatste stuk leek meer op een halfpipe. Daarna steeds het laatste stuk met de lift gedaan. (ik ben zuinig op mijn ski’s en knieën.) Hogerop zijn inderdaad duizend keer mooiere routes.

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Vandaag in Gaschurns geweest. Er zijn volop bouwwerkzaamheden te zien. Zowel bij het dalstation als het middelstation. Zie foto’s.

null

null

Wilco van Bragt

Hierbij nog 2 foto’s van vlak naast/onder het middelstation.

null
null

De borden staan er al om de dalafdaling aan te geven.

null

En boven het middelstation zijn ze ook druk bezig. Waarschijnlijk voorzieningen om extra sneeuwkanonnen te kunnen plaatsen.

null

Übung macht den meister!!!

Er is ondertussen ook een website.https://www.talabfahrtgaschurn.at/de eindelijk is dit project bijna klaar!

Jammer dat we er niet naar toe kunnen maar het ziet er prachtig uit.

Übung macht den meister!!!

Wanneer ik naar het pistenplan kijk op https://www.talabfahrtgaschurn.at/de/allgemeines ,
dan lijkt het me dat er ter hoogte van het 1e liftstation (aan het Beiers restaurant) een doorsteek is gemaakt door het bos.
Ik denk dat dit nieuw is, want deze doorsteek is me voordien nooit opgevallen.

Het staat me voor dat je vroeger steeds langs het restaurant aan de skilift moest passeren, om zo de skiroute te nemen.
Overigens was deze passage zeker niet verkeerd want ik vind deze hut wel mooi gelegen.

Tot slot, ik weet niet hoe jullie dit voordien hebben ervaren, maar ik vond de aanloop naar dit bergrestaurant (Verstella I) best inspannend. Uiteraard kan je deze afdaling rustig skiën maar dus in de aanloop naar het bergrestaurant liggen er 2 stukken die best breed zijn en uitnodigen om echt te carven. Ze zijn zelfs een beetje verraderlijk steil. Zeker het allerlaatste stuk vlak voor het restaurant.
Dus op het moment dat je vermoeid begint te worden, komt er nog een bijtend steil stuk aan, en het allerlaatste wegje naar het restaurant durft dan ook al eens bezaaid te zijn met wat sneeuwhopen enz.
Kracht zetten is de boodschap, pijn aan de beentjes verzekerd…
Ik vind het wel leuk. Iedere keer vraag ik me dan af waarom ik persé zo snel wlide skiën en geen rustpauzes wilde inlassen. Verstand komt met de jaren allicht ;-)

Mooie toevoeging/verbetering. Ik kijk er naar uit om de afdaling zelf te proberen… dat zal enkel in 22 zijn heb ik het vermoeden.

Misschien komende zomer maar te voet verkennen.

@bruuuno

2021 kan allicht ook nog, ttz december 2021 ;-)

Flauwe grap, ik weet het wel, maar we proberen de moed erin te houden…

@Snow70: uiteraard ben ik positief! Wij zoeken echter voor de Silvesterweek graag een iets hoger gelegen gebied en hierdoor zullen we feb 2022 de dalafdaling gaan proberen. Hij stond voor komende februari op de planning om een uitvoerigste testen…

Ik ben zelfs zo positief dat we misschien met Pasen wel kunnen skiën als het mag van Mark en Hugo of hun opvolgers… enkel is Gaschrun-Schruns niet het meest ideale gebied voor Pasen denken wij. Dan gaat mijn voorkeur uit naar een gebied met iets meer hoogte en kilometers op hoogte.

Plaats een reactie