Familie gebied

Hallo,

Komend jaar zal het voor onze familie (helaas) de laatste keer zijn dat we buiten de vakantieperiodes op skivakantie kunnen aangezien de kinderen vast zitten aan de vakantieperiodes. Voorheen zijn we o.a. naar Flachau en Hinterglemm geweest maar we maken nu er kleinkinderen zijnniet echt veel gebruik meer van de vele pistes (lunchen in appartement, in de buurt blijven van de skiles e.d.).
Vanwege de drukte tijdens de voorjaarsvakantie zijn we daarom op zoek naar een leuk familie skigebied dat niet te druk is en waar de kinderen, opa en oma (skiën nog af en toe) zich ook kunnen vermaken. We zoeken dus iets met enigszins wat sfeer, goede skilessen, geen wilde apres ski, niet extreem duur, ondanks de vakantie niet te drukke pistes en indien mogelijk een handige ligging van het dorp zodat je makkelijk even terug naar het appartement kan voor lunch e.d. Gelukkig lijkt het erop dat de voorjaarsvakantie voor midden en Noord NL ook niet samen valt met de Duitse vakanties.
De voorkeur gaat uit naar Oostenrijk (Frankrijk zijn we voorheen ook geweest, maar toch vaak wat minder sfeervol) en ik kwam bij volgende gebieden tegen

  • See
  • Lofer
  • Kappl
  • Oberjoch (DE)
  • Pillersee (wel heel klein)
  • Filzmoos

Heeft er iemand nog andere tips of suggesties?

Ik zou ook eens naar het Kleinwalsertal kijken.

Het plaatsje Riezlern is daar denk ik een goede optie ( pisten eindigen midden in dorp, zowel voor de beginners als de gevorderden) Mittelberg zou ook goed kunnen.

Het is natuurlijk altijd afhankelijk waar je appartement is.

*bericht bewerkt door Moniqueske op 15 dec 2019 10:09

Beste Roy,

Rauris (Salzburgerland) is een top familiegebied! Wij komen er met ons gezin sinds 2012 (zowel met kerst als voorjaar) en het heeft ons hart gestolen. Kleinschalig, ideaal voor kinderen, gemoedelijk, betaalbaar (zowel de ‘kneuterige’ accomodaties als de skipassen), alles op loopafstand, skischool Karl Maier ontzettend goed en professioneel, een sfeervol dorpje en gezellig nazitten bij ‘Christian’ (aan de voet van de oefenweide). Een echt authentiek Oostenrijks gevoel. En 's avonds kan je betaalbaar eten in de diverse restaurantjes in het dorp. Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat we elkaar treffen in de voorjaarsvakantie op de piste 😊 (wij vallen onder Noord met de vakanties). Groet, Mariëlle

Dank voor de snelle reacties!
Ik ga even kijken! Klein Wassertal stond ook op het lijstje, maar vind dat er vooral bij Riezlern veel rode pistes zijn. Zijn deze ook voor minder ervaren skiërs te doen? Moet ook wat rekening houden met de minder ervaren skieers… Dalafdaling met de lift is geen probleem, maar het aanbod blauw is wel erg beperkt.

Denk ook eens aan Zwitserland, heeft de naam duur te zijn (valt in de praktijk wel mee) en minder druk dan Oostenrijk. Heb zelf goede herinneringen aan Grächen en Scuol, wat minder grote gebieden maar die heb je ook niet perse nodig. Beide prima skischolen (in Scuol vragen naar Niels!). Beide gebieden wel eerst met lift omhoog maar dan wel mooie centrale plek voor de niet-skiers.

*bericht bewerkt door Sndr op 15 dec 2019 15:00

Dank voor de snelle reacties!
Ik ga even kijken! Klein Wassertal stond ook op het lijstje, maar vind dat er vooral bij Riezlern veel rode pistes zijn. Zijn deze ook voor minder ervaren skiërs te doen? Moet ook wat rekening houden met de minder ervaren skieers… Dalafdaling met de lift is geen probleem, maar het aanbod blauw is wel erg beperkt.

royvhees op 15 dec 2019 14:05

Beginners starten beter in Heuberg (skibus rijdt af en aan), terwijl Kanzelwand net iets lastiger is (maar valt eigenlijk wel mee).

Kleinwalsertal is denk ik wel heel druk in de krokus.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Brandnertal en hochkonig (maria alm) zijn ook zeer geschikt als familiegebied .

Ik raad lofer aan betreft de wensen gezien

Plaats een reactie