Klein familiegebied Frankrijk

Geachte wintersporters,

Ik ben nog aan het zoeken naar een familievriendelijk skigebiedje in Frankrijk. We hebben een diverse groep qua ervaring, en we zitten liever niet in een groot gebied. Wel een gebied met wat interessante pistes en voldoende hoogte.
Heb me de afgelopen jaren erg goed vermaakt in Le Grand Bornand, maar we kijken nu wat verder.

Voorlopig was mijn oog op La Norma gevallen. Goed bereikbaar, groot genoeg, betaalbaar, en een dagje 3V is ook te doen via Orelle.

Heeft iemand nog alternatieven waar ik overheen gekeken heb ?

*bericht bewerkt door RemcoM op 15 dec 2019 21:42

Les Karellis

Val morel ?

Les Karellis had ik echt nog niet gevonden, ziet er echt leuk uit, dank !

Valmorel zie ik niet als echt makkelijk bereikbaar, en als ik het filmplje hier mag geloven, valt er ook weinig tussen de bomen te skien.

Valloire/Valmeinier (Galibier Thabor).

Vaak met de kinderen geweest, ook ervaren skiërs vervelen zich niet en je betaalt niet de hoofdprijs.

Les contamines de montjoje. Evasion-mont blanc om de hoek voor meer km’s. Les Karellis dacht ik ook aan, niet geweest maar wel pas het topic erover gelezen.

Valloire/Valmeinier (Galibier Thabor).

Vaak met de kinderen geweest, ook ervaren skiërs vervelen zich niet en je betaalt niet de hoofdprijs.

Morzel op 15 dec 2019 23:35

Noem dat geen ‘gebiedje’ maar wel aan te raden. In de categorie ‘kleiner’ wellicht deze opties: Aussois, les 7 laux, Les Contamines-Montjoie.

Uitrusten doe je maar in de lift.

St Foy
Valfrejus
Bonneval sur arc
Pralognan la Vanoise
Tholon les Memises
Praz de Lys
Pelvoux (hier heeft @Rogier vast nog wel tips voor)
Le Collet d’Allevard
Les Albiez

Als je iets groter dan bovenstaand zoekt:
Puy st vincent
Arreches beaufort
Alpe du grand Serre

En dan natuurlijk de gebieden die hierboven al benoemd zijn.

Born to Ride

Dank voor de adviezen. Les 7 Laux had ik ook op mijn lijstje staan, en nu nog een paar nieuwe namen erbij om te bekijken.

Het rijtje van Matthias123 is al erg mooi, wellicht kan La Rosière er ook nog bij. Het gedeelte rond het dorp ligt voor een redelijk deel tussen de bomen (heb het tijdens mijn vakantie daar regelmatig “moeten” gebruiken vanwege sneeuwval). De pistes in dat gedeelte zijn prima geschikt voor beginners en licht gevorderden. Voor de vergevorderden zijn er in het gedeelte van La Rosière wat minder mogelijkheden, hoewel er wel een aantal nieuwe pistes bijgekomen zijn de afgelopen jaren. Maar ga je de grens over richting La Thuile, dan hoef je je zeker niet te vervelen. Het gebied is extreem sneeuwzeker, zelfs in maart konden we zonder problemen afdalen tot het laagste punt.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Les Karellis had ik echt nog niet gevonden, ziet er echt leuk uit, dank !

Valmorel zie ik niet als echt makkelijk bereikbaar, en als ik het filmplje hier mag geloven, valt er ook weinig tussen de bomen te skien.

RemcoM op 15 dec 2019 23:32

Val morel is wel een familie gebied . Of makkelijk aan te rijden is weet ik niet . Ik ben er vroeger met mijn ouders met de bus gegaan of trein

Les karilles zag ik wel veel rood . Dus weet niet of jullie beginnende kids hebt .

Les Saisies vind ik echt een schitterend familie gebied. En de meer gevorderden kunnen toch ook al ff op stap in het gebied.
Héél sneeuwzeker en gezellig!

Om de hoek bij Grand Bornand, La Cluzas, wel wat groter maar leuk dorp, waar de liften omhoog gaan en waar je rondje kunt skiën. La Balm ligt iets verder maar daar hoef je niet echt heen dan, maar is wel mooi, vooral voor boarders.

Dienten Die Alte schule

Een kwartiertje verder dan La Norma ligt Val Cenis. Is wat groter, Aussois, ook genoemd is wat kleiner. Deze gebieden zijn eventueel te combineren met de Eskimo pas. Je kunt dan ook nog een dagje naar Valfrejus, ook vlakbij. La Norma ligt dan lekker centraal. Is een leuk gebied voor families.

voor skivakanties met niet al te gevorderde skiers vind ik montgenevre top (ruim aanbod niet te moeilijke pistes en niet druk. Heb je een gemengde groep dan kunnen de gevorderde skiers de doorsteek naar Italie maken. Lekker eten en heel goedkope skipas voor de 400km pistes die je krijgt

Montegenevre had mijn lijstje ook gehaald. Ben al een keer in Briancon geweest (zonder kids), en ziet er leuk uit. Alleen wel de Frejus tunnel weer pakken, dus is me eigenlijk net te ver.

Valmorel is redelijk bereikbaar, vanaf de doorgaande N90 is het een half uurtje omhoog over een niet al te moeilijke weg. En de meeste pistes aan de Valmorel kant liggen tussen de bomen.

Kijk ook eens naar Chamrousse, niet al te groot, voor elk wat wils. Zie ook mijn review daarover.

Plaats een reactie