Twijfel uit welk jaar ski komt

Hallo,

Ik heb op marktplaats een ski gezien die mij wel geschikt leek voor mijn dochter, Blizzard rcc.
Wat ik kan vinden op internet komt de ski uit 2011 maar volgens de verkopen uit 2017…

http://link.marktplaats.nl/m1493171930?utm_source=ios_social…

Hier iemand enig idee?

Mvrgr Nicol

Seizoen 2010-2011
https://m.snow-online.com/ski/blizzard-rcc-iq-2010.htmlp…

200 euri is overrated

Ouwe meuk. Niet doen. Wellicht wel voor een paar tientjes.

Ja precies wat ik dus al dacht…jammer. Gaat de zoektocht weer verder.

Wellicht heeft iemand hier op het forum nog een leuke ski voor je dochter? Wat zoek je ongeveer?

Ziet er wat raar uit. De bindingen zitten helemaal achterop.

*bericht bewerkt door Hupla op 15 dec 2019 23:00

Mijn dochter is 172 lang en 55 kilo met 10 jaar een week ervaring. De afgelopen jaren ging ze het liefst knetter hard de piste af, zwart maakt niet uit. Obstakels onderweg kan ze goed omzeilen op die snelheid. Het liefst dus een ski waar ze in de ochtend op strakke pistes snel kan maar ook die ook geschikt zijn om de bobbels en de papsneeuw die je middags hebt aankunnen. Ze vind het ook leuk om net even naast de piste een heuveltje mee te pakken. We gaan altijd van de eerste lift tot smiddags laat op pad dus ook weer niet een te veeleisende ski. Heb maar zoveel mogelijk info gegeven, hoop dat iemand wat weet.

Inderdaad oud spul. Kom je vaak tegen op marktplaats, denken allemaal goud op zolder te hebben liggen.

Bij crossdock in Nieuwegein al eens gekeken? Zie daar een Cloud nine in diverse lengtes voor 229 euro.

Skihandel.nl of dewitschijndel.nl

@Nicol, Mijn dochter is ook van die maat en dezelfde ski stijl, dus heb ik vooral naar dames ski’s gekeken, immers die lengte en gewicht zijn helemaal niet vreemd voor volwassen vrouwen.
Dat gezegd hebbende, zijn er ook een paar junior ski’s die wel geschikt zijn voor die lengte.

Ik heb voor mijn dochter alleen een maatje korter genomen dan de maat tabel op basis van haar lengte zou geven, en daar mee kwam ze dan weer een maatje langer uit dan de maat tabel voor haar gewicht aan zou geven.
Veel maat tabellen gaan alleen op lichaams lengte, dus dan zou ik een maatje korter gaan.

Er zijn tegenwoordig zat fijne all mountain ski’s en veel daarvan zijn ook niet al te zwaar, dat lijkt mij fijner skiën voor iemand die zelf nog zo licht is, zeker als je zoals jij zegt, lange dagen op pad bent.

Elan Ripstick 86w is lekker licht, en dit jaar vervangen door de meer off-piste georiënteerde 88w, dus misschien wel een aardige optie, als je het meer in het all-mountain bereik zoekt.
“ Our testers were all really impressed by the ski’s level of performance and amount of stability despite being relatively light. As you move through the Ripstick line into wide skis they become more and more suited to soft snow, off-piste terrain, and powder, but this Ripstick 86W offers a mix of performance on groomers and off-piste that none other in the line can match thanks to its snappy, responsive performance on groomers and impressive edge hold”

Blizzard Black Pearl serie komt ook altijd goed uit de bus in tests en regies van gebruikers. Ik weet niet zo gauw hoeveel ze wegen, maar heel zwaar zijn ze niet.
Op Skiessentials (https://www.skiessentials.com/Chairlift-Chat/2020-Blizzard-B…) schrijven ze:
“On groomers, the Black Pearl 82 really comes to life. It’s quick edge to edge thanks to the 82 mm waist width. It feels more maneuverable than most frontside-specific skis because it’s lighter and your center of gravity is lower due to not needing a system binding. It’s energetic out of a turn thanks to that uni-directional carbon fiber and the high rise camber. It holds an edge well, but it enters and exists a turn easily”

*bericht bewerkt door Slim op 16 dec 2019 16:47

Inderdaad oud spul. Kom je vaak tegen op marktplaats, denken allemaal goud op zolder te hebben liggen.

Bij crossdock in Nieuwegein al eens gekeken? Zie daar een Cloud nine in diverse lengtes voor 229 euro.

Skihandel.nl of dewitschijndel.nl

Sjaak27 op 16 dec 2019 08:18

Cloud 9 is waardeloos voor een dame die overal vanaf knalt. Slappe meuk.

Tip: Kijk vooral niet alleen naar damesski’s. Dat is echt een onzinnig onderscheid.
Tip 2: Neem een smalle all-mountain of wat bredere pisteski voor gevorderden.

Dei van mij hier knetterde op die lengte/gewicht lekker op een Dynastar Intense 10. Gewoon een fijne dameslat die ook voor lichtgewichten heel goed te doen is. En je kunt er prima gas op geven ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie