Iemand enig idee hoe je dit voor elkaar krijgt?

Zijn hier handige tools voor? Ik bedoel dan voor het creëren van zo’n plaatje. Ik neem aan, dat men gewoon van een video uit gaat?

null

Edwin van Riel

Al wil je goede kwaliteit dan doe je dit met een fotocamera, voor een foto als deze heb je wel een snelle fps nodig.

Vroeger waren dit meerdere belichtingen op een dia. Tegenwoordig is de photoshop werk, misschien bestaan er tools voor, maar in photoshop wordt het mooier.

null

Click. Click. Peace

Die laatste foto is mooi zeg! (De eerste ook).

@DrPhil Thanx ;-) twee jaar geleden in Montgenevre gemaakt.

Click. Click. Peace

Thanks @Rogier, gaan we eens proberen. Had lichte hoop dat een slimmerd wel wat gedaan had op basis van video eigenlijk. Zou net ff simpeler gaan ;)

Edwin van Riel

…en veel minder mooi. Maar natuurlijk kan het ook met frames uit video…

Click. Click. Peace

Wat Rogier zegt. Foto’s maken in “Burst” modus van eenzelfde punt, en vervolgens deze over elkaar leggen in photoshop en alleen het “poppetje” van iedere foto laten staan.

Duidelijk, denk alleen wel dat het dan nogal een gedoe gaat worden met statief en zo. Ga er eens naar kijken ;)

Edwin van Riel

Kijk eens naar Dartfish. Wordt veel gebruikt tijdens trainingen in de wedstrijdsport.

tnx!

Edwin van Riel

Een statief is wel praktisch.

It is an amazing world

Ging me eigenlijk vooral om video-analyse. Mbv de Dartfish tip een (eenvoudige) open source variant gevonden, Kinovea voor de liefhebbers. Dan krijg je dit soort dingen (even niet op de videokwaliteit letten, komt van een wat ouder telefoon ;)

https://youtu.be/PWKGCH1L1YY

Edwin van Riel

Ah super! zo kun je inderdaad schoonheidsfoutjes er goed uithalen… ;-)

Click. Click. Peace

idd, het hoeft in dit geval niet mooi te zijn, wel functioneel ;)

Edwin van Riel

Wil je eigenlijk een slowmotion filmpje van de actie om deze te beoordelen?
Met een Iphone (vanaf se en 6 volgens mij) zit die optie standaard bij je camera app. Kan je best leuke dingen mee doen.

Geen IPhone hier helaas. En dit geeft wel meer mogelijkheden dan slowmo, daar zijn voldoende simpele tools voor te vinden. Wat ik eigenlijk zocht was om bepaalde fases in een beweging ff vast te pinnen. Lukt met dit gevonden pakketje prima en als bonus kan het ook gewoon tijdens de video gebruikt worden en dan weer afspelen totaan de volgende keyframe. Meer dan waar ik op had gehoopt dus. De truc van Rogier is wel fraai om wat leuks voor aan de wand te maken, maar dat zie ik er op de berg niet echt van komen. Meestal moet het allemaal toch “even tussendoor” opgenomen worden en dan is video gewoon gemakkelijker dan foto vanaf statief.

Edwin van Riel

Moet ook zeggen dat ik de slowmo stand met skieën nog nooit gebruikt heb. Deze winter toch eens proberen en dan tegen mijn vriendin zeggen wat ze misschien anders kan/moet doen 😂.
Wordt vast hele gezellige vakantie 😜.
Maar zonder gekheid, volgens mij in de sneeuw best leuk.

*bericht bewerkt door Rogier op 16 dec 2019 20:43

Click. Click. Peace

Na 25 jaar ken ik de algemene en produktspecifieke gebruiksaanwijzing inmiddels redelijk 😉

Zijn hier handige tools voor? Ik bedoel dan voor het creëren van zo’n plaatje. Ik neem aan, dat men gewoon van een video uit gaat?

null

evr66 op 16 dec 2019 12:36

Wel apart !!! een een-eiige zesling die ook nog eens allemaal bij de ESF zijn gaan werken en dan achterelkaar de berg afgaan.

En allemaal les gehad in dezelfde stijl te skiën. Echt netjes ;)

Edwin van Riel

Je moet het toch maar durven, zo kort achter elkaar skiën! ;)

Al wil je goede kwaliteit dan doe je dit met een fotocamera, voor een foto als deze heb je wel een snelle fps nodig.

Vroeger waren dit meerdere belichtingen op een dia. Tegenwoordig is de photoshop werk, misschien bestaan er tools voor, maar in photoshop wordt het mooier.

null

Rogier op 16 dec 2019 12:47

@evr66… leuke inspiratie!
Super vet @Rogier !

Ik ga dat van de winter ook eens proberen, ook leuk te monteren in een film.

Is dit ook mogelijk wanneer de camera met de persoon mee beweegt, waardoor je een hele brede foto (panorama achtig) krijgt met daarop de persoon meerdere keren? Is het duidelijk wat ik bedoel?

En heeft dit effect een naam?

*bericht bewerkt door Juul op 17 dec 2019 16:13

Ik dacht dat ik dat vroeger nog gedaan heb met hugin : http://hugin.sourceforge.net/
Zo was m’n zoon ook gekloond op z’n eerste skiles :-D

null

*bericht bewerkt door Tsjoecha op 17 dec 2019 16:35

Plaats een reactie