Tips voor groep in Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Binnenkort gaan wij met een vrij grote groep naar Ischgl (25 tal mensen). Daarom had ik graag even een beroep op jullie gedaan voor tips.

Welke skischolen zijn er nog naast de schneesport akademie? Op Google vind ik daarnaast enkel zelfstandige skileraars (éénpersoons skischolen). Of is er een goede skileraar die iemand aanbeveelt, voor een groep van een 7-tal beginners.

Welke skihuur winkel in de buurt van de silvrettabahn geeft de beste groepsprijzen?

Tips voor restaurants die lekker en leuk zijn om met een grote groep naartoe te gaan?

Alvast veel dank!

Tips voor restaurants die lekker en leuk zijn om met een grote groep naartoe te gaan?

Vooral dit zou ik goed plannen als je dat echt wil doen.
Gewoon al plaats vinden voor een paar mensen in een restaurant is bij momenten al problematisch in Ischgl.

Ja, sowieso van plan om nu al te reserveren voor binnen een maandje. Maar tips zijn heel welkom!

@WilcovanBragt heeft een schnitzel geheimtip!

LA NORMA😍☃️

Mag altijd via PM :-)

Skies huur je bij Silvrettasports, het enige verhuur bedrijf met op de idalp een shop gratis depot,
+43544420125
Top service direct onder de Silvrettabahn

Er is inderdaad één skischool en een aantal zelfstandigen.
Je kunt als beginner starten in de groepslessen skien, maar wellicht ook het inhuren van een priveleraar zou een optie kunnen zijn?

Eten met een grote groep altijd even reserveren, dan weet je zeker dat je allemaal tegelijkertijd terecht kunt.

Pizza’s bij Schwarzwand, of Alpenhaus bovenste verdieping zijn top!
Alpbella (aan de Samnaunkant) is ook leuk.
Qua skihuur/groepsprijzen geen idee, Silvrettasports zit overal in het dorp en ook een shop boven op de Idalp, ik zou dus daar huren, mocht er iets met je materiaal zijn, kun je daar terecht en hoef je niet helemaal naar beneden.

Met 25 personen eten lijkt me in Ischgl praktisch onmogelijk.

“Service restaurants” kom ik zelf eigenlijk niet, maar waar zelf-service is, zoals bij Alpbella of Schwarzwand kan je niet reserveren.

Wellicht willen ze in een “service-restaurant” wel een plekje voor je vrij houden. Hou er echter rekening mee dat de prijs ook een stuk hoger uitvalt!!

Skischool inderdaad alleen Schneesport. Hebben veel locals in dienst, dus wellicht privé les voor de 7 personen en dan vragen om een local?

Volgens mij gaat het niet per se over restaurants op de piste.
Inderdaad, Alp Bella, Schwarzwand, maar ook Skihaus Alp Trida, Schmuggler Alm (Samnaun) of Vider Alp zijn erg leuk, maar kleinschalig.
Echter, er zijn zat ‘vreetschuren’ op de berg: Idalp, Alp Trida, Pardorama, Salaas, Trider Sattel.
Of de Paznauner Taja: wel gezellig en groot genoeg!

Maargoed voor 's avonds heb je ook een uitdaging. Ruim vooraf reserveren dus.
Paar suggesties:

  • Bära Falla (boven de Kuhstall)
  • Kitzloch
  • Salz & Pfeffer
  • Hotel Sonne

En anders is er altijd nog de Burger King of een enorm smerige kebabtent :)

Skischool inderdaad alleen Schneesport. Hebben veel locals in dienst, dus wellicht privé les voor de 7 personen en dan vragen om een local?

William op 18 dec 2019 16:56

@William in Ischgl veel Nederlandse en Belgische skileraren.

@Phil_v als groep zou ik reserveren in Hotel Sonne. Vanaf 21u live muziek en altijd klein feestje nadien.

*bericht bewerkt door iSKI op 18 dec 2019 20:07

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Inderdaad veel locals, maar ook veel Nederlanders, Denen, Duitsers en een paar Belgen. Locals zijn veelal al geboekt door vaste gasten, zeker in de hoogseizoensweken hebben deze leraren hun stamgasten, proberen kan altijd natuurlijk.
Al vraag ik mij af waarom je voor een groep beginners per se een local zou willen, qua offpiste o.i.d. kan ik het mij voorstellen, maar beginners komen veelal niet verder dan Sonnenbahn, Velil, Nachtweide en wellicht Gratbahn, dat kan net zo goed met een leraar die niet uit Ischgl is…

Thx voor de tips alvast!

Restaurants zijn inderdaad bedoeld voor ‘s avonds, ‘s middags is het eigenlijk onmogelijk om met de volledige groep te eten. We zoeken vooral restaurants die lekker, maar ook sfeervol zijn voor een groep. Hotel Sonne lijkt dus al perfect!

We zoeken inderdaad een privéleraar voor de beginner groep. In de meeste andere skigebieden heb je wat meer keuze op vlak van skischolen. De ene heeft dan soms betere uren of tarieven dan de andere. Vandaar ben ik dus vooral op zoek naar gegevens van zelfstandige skileraars die ik rechtstreeks kan contacteren. Hoeft zeker geen local te zijn.

Hotel-Restaurant Salnerhof is top om te eten maar goed op voorhand reserveren. Komen ook veel locals, na de sterrenrestaurants het beste om te eten in Ischgl

Geen ski zonder après ski...

Google eens op skiguide Patty. Die zit in die regio…

Plaats een reactie