Backprotector / Rugbeschermer

Goedendag,

Met veel interesse las ik het artikel "Backprotector, de nieuwe helm?" gepost op 16/12/19.
Ik overweeg om zulk een rugbeschermer aan te schaffen. Al een paar keer was ik betrokken bij een botsing op de piste. Gelukkig telkens zonder veel erg, na een tijdje was iedereen terug op de been, hetzij nog een beetje 'groggy'. Ik ben een sportieve skiester en draag steeds een ski-helm ter bescherming van mijn hoofd. Toch zou ik graag ook mijn rug willen beschermen.
Kan er iemand mij advies geven voor de aankoop van een rugbeschermer (merken, prijs/kwaliteit, comfort, beste bescherming, winkels voor de aankoop, aandachtspunten) of kunnen er mensen hun ervaring meedelen?

Dank u.
Kristien

Vragen die je aan je zelf moet stellen

  • Losse rugbeschermer of ingebouwd in rugzak? Rug beschermer met een er overheen rugzak voelt een beetje beperkend van je beweging. Losse rugbeschermer is meestal wel langer.
  • Rugbeschermer in de vorm van een vest of alleen met een band om je middel? Eerst blijft beter op de juiste plek zitten, maar je hebt weer gelijk een hele vest aan.

Verder:

  • Zorg dat je de juiste maat koopt.
  • Harde protectors, zachte die hard wordt of zo een schuimplaat. Laatste is wel duidelijk een stijf ding op je rug, maar het goedkoopste.

Ik heb dus sinds recent die Xion back protector die hier laatst gepromoot werd. Ben er heel tevreden over. Comfort was voor mij een ding. Ik heb een holle rug en daardoor sluiten veel anderen niet lekker aan. Deze buigt heel mooi mee en ook de onderrug is goed beschermd. Je merkt helemaal.niet dat je m draagt. Daarover heen draag ik nog een rugzakje met waterzak en dat gaat prima samen.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/493880

Wat leesvoer en of het wel echt zin gaat hebben voor jouw ongelukjes.

Plaats een reactie