Nieuwe skihelm

Maar goed dat het board niet in zijn nek sneed. Formule 1 nekbeschermer gaan dragen?
Maar even serieus: hoeveel mensen vallen er met hun oor op de staalkant van hun ski of board. (Ik kan me er niet eens een voorstelling van maken).

DrPhil op 22 dec 2019 14:33

Oh nee???: ik anders wel, ervaringsdeskundige hier.
3/4 voudige kaakbreuk, tandvlees + gehemelte doormidden, lip volledig doorgesneden+ tongsnede. Dit allemaal door eigen geblokkeerde en gekatapulteerde ski.
Sinds toen : altijd helm, toen zou helm NIETS hebben geholpen ( wel een slalomhelm).
Zoals Matthias schreef: Dr.vertelde me als mijn slaap was geraakt ik 't niet had overleefd.🤕😭😷

Born to run. B.S.

Maar goed dat het board niet in zijn nek sneed. Formule 1 nekbeschermer gaan dragen?

Maar even serieus: hoeveel mensen vallen er met hun oor op de staalkant van hun ski of board. (Ik kan me er niet eens een voorstelling van maken).

DrPhil op 22 dec 2019 14:33

Oh nee???: ik anders wel, ervaringsdeskundige hier.
3/4 voudige kaakbreuk, tandvlees + gehemelte doormidden, lip volledig doorgesneden+ tongsnede. Dit allemaal door eigen geblokkeerde en gekatapulteerde ski.
Sinds toen : altijd helm, toen zou helm NIETS hebben geholpen ( wel een slalomhelm).
Zoals Matthias schreef: Dr.vertelde me als mijn slaap was geraakt ik 't niet had overleefd.🤕😭😷

dan58 op 22 dec 2019 18:10

Hoe hebt ge dat voor elkaar gekregen? 😯🤔

Bla, bla, bla.

In Tignes. Waarschijnlijk slecht afgestelde huurski .
Linkerski blokkeerde op ’ n vastgevroren blokje ijs(vuistgroot). Ski spande zich op, sloeg los en vloog op mijn linkerkaak, met de staalkant recht vooruit…Heli…ziekenhuis…overbrenging ziekenhuis Grenoble…operatie…pijn…pijn…pijn.

Born to run. B.S.

Maar goed dat het board niet in zijn nek sneed. Formule 1 nekbeschermer gaan dragen?

Maar even serieus: hoeveel mensen vallen er met hun oor op de staalkant van hun ski of board. (Ik kan me er niet eens een voorstelling van maken).

DrPhil op 22 dec 2019 14:33

Het gaat ook niet zozeer om je oor, veel belangrijker is je slaap die voor je oor zit…

Matthias123 op 22 dec 2019 17:46

Rondom het oor (en erin) zitten ook een aatal belangrijke, zelfs vitale structuren. Kan me voorstellen dat zonder earpads er bij een trauma rondom het oor een stuk gemakkelijker een laterale schedelbasisfractuur optreedt, met alle daarbij horende risico’s. die earpads beschermen vooral nog enigszins tegen een stomp trauma. Slaap wordt door een helm door de harde Shell bedekt en is dus ook beter voor scherp trauma beschermd. Dus als je het makkelijk kan beschermen zeker geen slechte gedachte, maarjs een helm beschermd ook geen 100% tegen hoofdletsel.

Plaats een reactie