Skiles..hoe lang eigenlijk?

Leuk topic, zet me wel een beetje aan het denken. Ik ski vanaf mijn vierde, dus nu al 37 jaar. Meestal 1 week per jaar, soms 2. Ik heb van mijn 4de tot mijn 17de les gehad, de laatste twee jaar van een Nederlandse skileraar die met de jongerenreis mee ging. Van die laatste twee keer herinner ik me nog dat er niet veel te leren viel, omdat er niet voldoende verschil was tussen het niveau van de leraar en de leerlingen. Later heb ik nog een keer privélessen van een locale skileraar gehad, dat was wel top.

Op vakantie passen lessen niet echt in het programma, maar misschien is het vooraf toch leuk. Mijn vraag is, kan ik mijn techniek ook echt verbeteren op een rolband of borstelbaan? Ik schat mijn niveau nu 7/8 in de indeling die Gigi heeft gemaakt. Iemand ervaring?

Er is altijd wel wat te leren op de rolbaan, maar als je echt niveau 8 hebt, dan hangt het wel heel erg van de rolbaan en de leraar af. Gewoon een proeflesje kan altijd, toch?

Of anders in het voor en najaar clinics in Snowworld van bijvoorbeeld epique, of skitraining.nl of misschien ook nog wel ski experience?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie