aankoop eerste ski's (2dehands)

Hallo,

Ik ga reeds enkele jaren skiën met vrienden en vind het tijd da ik mijn eigen ski's aanschaf.
Omdat mijn budget niet zo groot is zou ik voor 2dehands ski's gaan.
Ik ben 1,86 meter groot en weeg 82 kilo.
Ik ski op alle pistes (blauw, rood en zwart) maar vermijd meestal pistes die veel techniek vragen. (Grote hoeveelheden sneeuw of buckelpistes)
Mijn tijd breng ik, met uitzondering van even doorsteken tussen 2 pistes, op de piste door.
Ik ben op zoek naar een ski waar ik makkelijk mee kan maneuvreren, die me helpt in het verder verbeteren van mijn techniek zodat ik op termijn ook de technisch moeilijkere pistes op een gecontroleerde manier kan afdalen.

Op 2dehands kwam ik deze ski tegen, de Elan Amphibio 10 TI Power Shift 17/18. (zie link onderaan)
De ski is zo goed als nieuw, en komt gewaxt en geslepen, vraagprijs 150 euro. (nieuwprijs ±350 euro)
Zou deze passen bij wat ik zoek in een ski, en is de prijs kwaliteit goed of zoek ik beter verder?
Indien jullie iets helemaal anders aanraden hoor ik het graag!

Op een andere topic las ik dat goede skibotten eigenlijk belangrijker waren dan de ski's, deze zal ik wel nieuw aankopen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ps: op dit moment heb ik geen tijd meer om zelf ski's indoor te gaan testen voor ik op skivakantie ga.

undefined

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/b33ae83252df4c20a9d706f5...

Op een andere topic las ik dat goede skibotten eigenlijk belangrijker waren dan de ski’s, deze zal ik wel nieuw aankopen.

Met ‘goede’ bedoelen we dan dat ze goed passen en dan niet alleen qua maat maar overall.

Over ski’s kan ik wel iets zeggen, maar dat doe ik niet :-P

When life gets too complicated.... SKI

Ik denk dat de meesten op dit forum iets meer informatie nodig hebben om zinnig ski-advies te geven.
Hoeveel dagen heb je al op de latten gestaan in de bergen?
Hoeveel keer heb je hiervan les genomen / in welk niveau van skiles zat je (eventueel vergelijken met de filmpjes van ESF).
Ik ski op alle pistes (blauw, rood en zwart) wil ook niet altijd veel zeggen, de vraag is meestal eerder hoe je op die pistes kan skiën en wat je zelf het leukst vindt (cruisen, carving, korte bochten, funpark, …).

De ski die je noemt is al eens op dit forum voorbijgekomen (toen we nog een @GiGi hadden):
https://www.wintersport.be/forum/topic/346360
Afgaande op die info lijken het eerder skis voor wat lichtere personen.

Glide on!

Aan de andere kant: dit is waarschijnlijk het type ski dat ze je in een verhuurzaak zouden kunnen geven voor een gemiddeld skiniveau van 3-4 weken op de piste en voor die prijs heb je ze terugverdient na 2 of 3 vakanties.

Afhankelijk van je ambities (hoe vaak wil/kan je per jaar gaan skiën, heb je de ambitie om telkens via lessen vooruitgang te boeken qua techniek) zal je waarschijnlijk wel sneller uit deze skis groeien.

Glide on!

Plaats een reactie