Les Carroz (grand masssif) weekje vanaf 28/12

Wij vertrekken bijna naar Les Carroz, ik heb de app gedownload v Le grand Masssif en zit al enkele dagen het weer en de geopende liften en pistes te bekijken. Mij valt op dat slechts de helft van de liften/pistes open zijn. Komt dit door de wind? Want sneeuw ligt er precies toch genoeg of zie ik dat verkeerd?
Het is pas het derde jaar dat wij gaan skiën en de eerste keer in Frankrijk…we hopen een leuke week tegemoet te gaan!
Is er iemand momenteel daar die wat duidelijkheid kan scheppen?
Is het trouwens aan te raden van een familieskipas voor 7 dagen te kopen (het gaat precies een stuk warmer worden de komende dagen).
Dank jullie wel voor de reacties

Skipas voor 7 dagen nemen, losse dagen is uiteindelijk duurder en het is koud zat hoor. Waarom helft van de liften dicht zijn geen idee, kan door de wind komen, of dat er op die pistes niet genoeg sneeuw ligt. Of niet genoeg gasten om dat rendabel te kunnen draaien? Al op de website zelf gekeken? Lastig om te beoordelen hoe goed de app geupdate wordt

In le grand massif liggen de hoogstgelegen pistes op zeer rotsachtig terrein, om die te kunnen openen moet er een flink pak sneeuw liggen, aan het begin van het seizoen ligr er meestal niet genoeg. Dat zal nu ook het geval zijn.

Wij zitten nu in Flaine en de pistes die gesloten zijn, zijn met name de rode en zwarte pistes. De blauwe pistes zijn volgens mij allemaal open (zeker in de Flaine kant) en die zijn echt uitdagend genoeg! Ik denk dat je je niet druk hoeft te maken over het aantal pistes dat open is, want er is genoeg open om je een hele week te vermaken. Op Bergfex kan je meer webcams vinden dan op de website van Grand Massif, dus check daar even hoe het zit met de condities van de pistes.

Awel we hebben al enkele prachtige dagen achter de rug. Zon, heerlijke pistes, echt heel leuk.
Er zijn inmiddels ook veel pistes open!
We genieten van doe gebied en kunnen loopt tochten maken.

Wij vetrekken zondag avond, hopelijk wordt het wel wat kouder dan ik op bepaalde sites zie…

Het gaat normaal toch sneeuwen volgende week. Zal wel goed komen…
Nu is t wel redelijk warm. Skiën met de jas open…
Maar mij hoor je niet klagen.
Mooi zonnig, heb ik liever dan mist.

*bericht bewerkt door Ellikommer op 02 jan 2020 17:58

Het gaat normaal toch sneeuwen volgende week. Zal wel goed komen…
Nu is t wel redelijk warm. Skiën met de jas open…
Maar mij hoor je niet klagen.
Mooi zonnig, heb ik liever dan mist.

Ellikommer op 2 jan 2020 17:57

Uit nieuwsgierigheid, wat heb je dan aan van laagjes? Thermisch ondergoed-fleece-gevoerde jas?

Thermisch ondergoed en de eerste dag daarover een fleece maar dat was te warm.
Dus die fleece laat ik nu uit. Mijn jas is een dikke ski-jas.

Plaats een reactie