kosten skihuur

Hallo forummers,

In de voorjaarsvakantie hebben we een week geboekt in Pertisau, Een klein gebied bij de Achensee.
Ik heb vandaag gekeken voor skihuur in het gebied voor 2 volwassenen en 2 kinderen (9 en 6 jaar), waarbij de volwassenen enkele malen geskied hebben in Oostenrijk en de twee kinderen skiles hebben gehad in Nederland en 1x in Oostenrijk.

Voor de 2 volwassenen zit ik zelf te denken aan 2x ski's (4*), stokken en helm en voor de kinderen 2x ski's (3*), schoenen, stokken en helm.
Wanneer ik bovenstaande uitrusting wil huren bij Sport 2000 in Pertisau, zou ik volgens de website van sport 2000 in Pertisau ongeveer 468 euro kwijt zijn voor 6 dagen.

Wanneer we een zelfde soort uitrusting willen reserveren bij Sport H&N in Reith im Alpbachtal, 25 minuten rijden vanaf Pertisau, zouden we daar ongeveer 264 euro betalen.

Wat zou de reden kunnen zijn dat er ruim 200 euro verschil zit in de huurprijs van de twee verhuurbedrijven?

Aangezien Sport H&N maar 25 minuten van Pertisau af ligt twijfelen we nog wel waar we ze gaan huren. Wanneer iets niet goed zit en geruild moet worden moet je eerst weer wel 25 minuten rijden. Wat zou jullie advies zijn?

Alvast bedankt.

Groeten,

Borr

Het prijsverschil wordt veroorzaakt door marktwerking; de vraag naar lokaal huren is hoger, dan gaat de prijs ook omhoog. Je moet 50 minuten rijden afwegen tegen 200 euro. Is de verhuur ook nog na pistesluiting open? Of voor pisteopening de volgende dag? Met 4 personen is de kans wellicht groot dat er iets niet goed is en je terug moet. Als je dat gewoon incalculeert is er eigenlijk niets aan de hand.

Beste Martin7182,

Dank je voor je reactie. We hebben besloten om de ski’s te huren in Pertisau ipv in een ander dorp.

Groeten,

Borr

Beste Martin7182,

Dank je voor je reactie. We hebben besloten om de ski’s te huren in Pertisau ipv in een ander dorp.

Groeten,

Borr

2x25 min rijden, 200 euro verdienen, voor zoveel geld zou ik lekker een dorpje verderop huren

@Marski, dat is natuurlijk heel persoonlijk. Als die 50 min van de skitijd afgaat, is dat voor 4 personen in totaal 200 min “tijdverlies”. Een lokale shop heeft natuurlijk voordelen, zeker als die skiënd te bereiken is of op loopafstand zit.

Eerste dag je lekker skiën in Alpbach,mooi gebied ook. Einde van de dag rij je met spullen die goed zijn terug naar je dorp. 200eu bespaard en een nieuw gebied gezien.

Hoi Schoenend00s,

Dat is idd ook een idee. Alleen moeten we voor Alpbach voor 4 personen een 1-daagse skipas nemen. De kosten hiervan zijn ongeveer 150 euro.
Dan toch maar huren in Pertisau.

Dank je voor je reactie.

Groeten,

Borr

Probleem met die 4* is dat je niet weet welke van de twee het beste/betere kwaliteit aflevert. Ik heb, vooral in Frankrijk, al vaak vastgesteld dat hier een enorm verschil kan opzitten. Je kan pas vergelijken als je in beide winkels de ski’s hebt gezien, wat in de ene winkel 4* is, is in de andere misschien maar 3 of omgekeerd.

Plaats een reactie