skileraar

Hallo iedereen,

Voor onze skireis in de krokus wilde ik lessen voorzien voor mijn zoon van 11 jaar.
Privelessen bij ESF La Tania zijn heel duur en ik ben blijkbaar te laat om nog een groepsles te kunnen bemachtigen…
Daarom dacht ik om eventueel een student mee te nemen die skiles kan geven ?
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Of andere tips ?

dank je,

gr. Olivier

Dit topic zal weldra ontsporen in een discussie omtrent aansprakelijkheid, verzekeringen en lokale wetgeving waarbij diegene met minste kennis van zaken vaak het hardst roepen.

De praktijk leert dat het helemaal niet zo eenvoudig is om zo’n student te vinden. Heb je reeds iemand op het oog?

Daarnaast vinden de Fransen het niet zo leuk, al zullen de problemen in geval van privéles (1 leerling) in de praktijk wel meevallen.

Geen plek in een groepsles over 8 weken?

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 28 dec 2019 14:36

Dit topic zal weldra ontsporen in een discussie omtrent aansprakelijkheid, verzekeringen en lokale wetgeving waarbij diegene met minste kennis van zaken vaak het hardst roepen.

De praktijk leert dat het helemaal niet zo eenvoudig is om zo’n student te vinden. Heb je reeds iemand op het oog?

Daarnaast vinden de Fransen het niet zo leuk, al zullen de problemen in geval van privéles (1 leerling) in de praktijk wel meevallen.

Robin op 28 dec 2019 14:29

nee nog niemand op het oog, en nog geen ervaring mee…

Geen plek in een groepsles over 8 weken?

Sjaak27 op 28 dec 2019 14:31

ja strange he… klein gebied… La Tania Frankrijk…
heb nog mail gestuurd of echt geen plaats, via hun website geen mogelijkheid…
misschien volgende week ook nog eens bellen

Geen plek in een groepsles over 8 weken?

Sjaak27 op 28 dec 2019 14:31

ja strange he… klein gebied… La Tania Frankrijk…
heb nog mail gestuurd of echt geen plaats, via hun website geen mogelijkheid…
misschien volgende week ook nog eens bellen

ski4ever op 28 dec 2019 14:42

klein gebied? Is onderdeel van 3 valee dus best groot. Denk je echt dat een volledige reis incl pas en onderkomen voor een student uit nl goedkoper is dan een lokale skileraar of iemand die goed kan skiën en jouw kind bezig houd gedurende de dag? Bellen met de ski school of VVV.

.

Wat een suggestieve opmerking @Robin . Pak jij de popcorn?

Studenten die in Frankrijk les mogen geven, zijn schaars in Nederland. De Fransen vinden het niet grappig als je hun business inpikt. Verder weet ik niet hoe de Franse wetgeving in elkaar zit, maar inderdaad ik zou het überhaupt niet verstandig vinden.

Probeer het wat rond te vragen in la Tania. Het is opmerkelijk dat er in zijn geheel geen plaats meer is. Mogelijk valt er nog iemand uit, dus kun je het die dag (van aankomst) zelf nog eens navragen.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Op de website van ESF La Tania volgens mij gewoon te boeken. Nergens een melding dat het niet mogelijk is.

Oeps zou niet doen …
echt komt zoveel bij kijken verzekering , aansprakelijkheid , boete op snappen door piste dienst/politie .
Kijk of er ook andere skischolen zijn .

OK, toch nog gelukt nadat ik gebeld heb…

bedankt voor de antwoorden !

Plaats een reactie