Handschoenen

Ik ben op zoek naar een flexibele warme skihandschoen. Wie heeft er tips?
Ik zag de Reusch Mastery?
Dank voor jullie tips.

Zoek eerst eens op dit forum. Diverse topics.

Born to run. B.S.

@dan58 dank ; even gekeken. Reusch softshell geen goed idee??? Dat dacht ik eigenlijk. Verder heeft iedereen het over hestra; deze vind ik niet heeeeel mooi.
Wie heeft andere tips: merken-typen?

Ik weet dat het oog wat wil, maar kwaliteit en functionaliteit prevaleren bij mij boven ‘mooi’ :-P

When life gets too complicated.... SKI

Bij alle tests die wij hebben gedaan komt Hestra er goed uit, maar daarnaast scoort Reusch telkens erg goed, zeker prijs kwaliteit betreft…

Click. Click. Peace

Ik heb oa Reusch -30 handschoenen.
S’morgens bij -10 heb ik al koude vingers.
Reusch als U dit leest stuur mij handschoenen die de belofte -30 wel waar maakt.

null

Hestra maakt het wel waar bij - 30

Heb je een kleine portemonnee? En ben je een recreatieve skieër? Kijk dan eens bij Decathlon. Dan ben je voor 20 euro klaar. Ben je echt een goede skieër, heb je speciale eisen (snel zwetende handen, snel koude vingers) of vind je het leuk om echt iets heel moois te kopen, dan zijn er ook veel duurdere. Zelf gebruik ik (oude) motorhandschoenen met een stel van Decathlon als reserve.

Goedkopere heb ik gehad. Wil wat beters tot ca 100euro. Ik ben niet overdreven koukleumend. Reusch Beat, Conner? Of toch maar hestra:)

Black Diamond schijnt ook goed te zijn.
https://wepowder.com/nl/forum/topic/256510

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 29 dec 2019 20:30

@AntonE
Doe nou Hestra dan heb je zeker 10 jaar warme handen.
Bijna alle professionele wintersporters gebruiken ze.

@Hooykaas Hestra is een merk. Lang niet elke handschoen van Hestra is warm.

Click. Click. Peace

Je hebt volkomen gelijk Rogier dank.
Ik bedoel de Hestra Army leather.

Je hebt meerdere modellen met (army) leather!

When life gets too complicated.... SKI

Ik heb oa Reusch -30 handschoenen.
S’morgens bij -10 heb ik al koude vingers.
Reusch als U dit leest stuur mij handschoenen die de belofte -30 wel waar maakt.

null

Hestra maakt het wel waar bij - 30

Hooykaas op 29 dec 2019 18:44

die min dertiger, precies dezelfde heb ik en zijn 25+ jaar oud, inderdaad vaak koude handen ook al bij 0 graden, de kunst is dat je met warme handen in de al warme handschoenen gaat, dan valt het voor mij wel mee, maar ik als ik nieuwe ga kopen, zeker geeen declathon, maar goede kwaliteit, wil er zeker niet op bezuinigen

Heb zelf vorig jaar de Black Diamond Guide (5 finger) gekocht.
Fijne (dit is natuurlijk mijn mening) handschoen met een heerlijke dikke liner
Bij warm weer (0 en hoger) waren ze te warm waardoor ik de liner eruit hield en verving voor een dunne (binnen) handschoen van Decathlon (van die dunne met touchscreen tips).

Nadeel is dat ze van die simpele dingen missen waar bij Hestra wel over nagedacht is, zoals de polsband en een karabiner om ze aan elkaar te koppelen. Is op te lossen door een kleine karabiner van BD te kopen en de polsbanden van Hestra maar toch (voor het geld wat ze voor de BD’s vragen).
Zijn ze beter dan Hestra? geen idee, heb zelf geen ervaring met Hestra. Wel heeft mijn vrouw (die snel last heeft van koude vingertoppen) de Army leather Gauntlet en die bevallen haar prima.

Plaats een reactie