Laatste kans: Risoul 7 februari. 10 dagen. 439 euries

Na genoeg posts te hebben gelezen en zelf te hebben gepost hierbij nog 1 kans.

Zoals eerder aangegeven wil ik dit jaar in februari El Cheapo op wintersport. Waarom februari? Vanwege de sneeuwzekerheid. Vorig jaar in maart geweest (Val Thorens) en vanaf 14:00 kwam je van de berg in de slush terecht. Toegegeven: het was wel schitterend weer. Nog nooit zo bruin teruggekomen.

Nu nog bij Husk: een wintersportreis voor 10 dagen naar Risoul voor 439 euri. Dit is inclusief busreis, appartement en skipas. Er komen nog wel wat kleine dingen bij zoals schoonmaakkosten en toeristenbelasting dus zeg 460 ekkies. Vertrek 7 februari.

Wacht even. Lees bovenstaande nog een keer. 10 dagen skieen of boarden. In februari. In Risoul. Appartement. Reis. Skipas. En dat voor euri 460 in het hoogseizoen.

https://www.wintersport.nl/dorpen/risoul

Ik zie hier mensen oproepen plaatsen om met zoveel mogelijk mensen te gaan terwijl ik een veelvoud van 4 zoek. Waarom? Omdat de meest goedkope appartementen zijn gebaseerd op 4 personen. Dus het is wel heel leuk om met 6 personen te willen gaan maar dan ben je gewoon naar rato duurder uit.

https://www.husk.nl/frankrijk/la_foret_blanche/risoul/reside…

Wie heeft er interesse om mee te gaan?

*bericht bewerkt door SkRed op 30 dec 2019 12:45

Klinkt als een goede deal. Ik kan helaas in februari niet, pas vanaf de 28e. Mocht je alsnog overwegen 28 februari tot 8 maart te gaan, dan ben ik er sowieso bij!

*bericht bewerkt door Boukje op 30 dec 2019 12:46

Vrijdag de 28ste is eventueel ook een optie. Echter wel een laatste optie. Kosten: 389 pp in een studio type B.

*bericht bewerkt door SkRed op 30 dec 2019 12:49

Een tip voor Frankrijk: als je met 2 gaat boek dan een 4 persoons app. Met 4 een 6 persoons etc. Anders lig je in de woonkamer op de bank naast de koelkast van de keuken die in dezelfde ruimte is… als je hierop voorbereid bent en het maakt je niks uit is dat OK natuurlijk…

Bedankt voor de tip Frank, maar dat doe ik al jaren. Lees: trips boeken waarbij mensen in de woonkamer slapen. Waarbij je eerst flink moet opruimen om te kunnen ontbijten etc. Met andere woorden: lekker studentikoos.

Oh en misschien ook makkelijk: iederen mag mee die maar een beetje relaxed is. Ik ga geen leeftijdseisen hier neerzetten of zoeken naar “gevorderde” snowboarders etc. Als je een beetje openminded bent, into apres skieen etc kan je gewoon mee.

Ik zou wel meewillen maar ik vind het zo duur.
Kunnen we niet met zijn 6-en en dat er dan 2 op de grond slapen.

439 duur? Wacht even. Bekijk even de prijzen op Husk of Totally. Dit zijn echt de bodemprijzen. Daarnaast zitten de meeste appartementen al vol. En bedenk even dat we niet in januari gaan, maar in het staartje van het hoogseizoen.

Ik zou wel meewillen maar ik vind het zo duur.
Kunnen we niet met zijn 6-en en dat er dan 2 op de grond slapen.

DrPhil op 31 dec 2019 10:11

🤣🤣

Uitrusten doe je maar in de lift.

kan het iets goedkoper maken, in de auto slapen ipv op de grond en pot noodles eten😁

Er kunnen nog wel 2 op het balkon en 1 in het bad. Kunnen we met 9 man in een appartement voor 4. 🤪

😁😁😁😁😁

Risoul is fijn skiën. Max leeftijd voor de bus met husk is 30 jaar.

Ja, op hun site. Als je met ze belt…
Doen ze nergens moeilijk over. Vorig jaar ook met ze gegaan.

Mijn zoon is op dit moment met zijn studievereniging in Risoul.De appartementen zijn inderdaad heel erg krap en redelijk afgeleefd maar verder vindt hij het er geweldig. Hij vindt het een mooi skigebied en de pistes zijn absoluut niet druk.
De filmpjes van de après ski die hij me doorstuurt zeggen genoeg over welke sfeer er hangt 😂

Hi Els, natuurlijk is het geweldig. Hij zit daar met een stel gelijkgestemde lotgenoten (lees: studenten). Ik heb het zelf jaren op dit manier gedaan. Eigenlijk vorig jaar nog. Sommige mensen moeten echt perse een luxe appartement of hotel hebben en zijn daar bereid honderden of zelfs duizenden euri voor te tellen. Ik niet. Ik ben toch alleen maar in het appartement om te slapen, om 's avonds te eten of een paar shots te pakken voordat je weer gaat apres skieen. Wel leuk om te lezen dat je zoon het leuk heeft.

Hallo,

ik ben sterk geïnteresseerd om mee te gaan.
Waar is opstappen mogelijk (ben van Kortenberg, dat is tussen Brussel en Leuven).
Ben wel 48 jaar, maar kan gerust doorgaan voor iemand van 30 ;-)

Dirk - LIVE unITed

Gaat dit nog door?

Dirk - LIVE unITed

Veelal boek ik pas een week van te voren (of zelfs minder) om zo zeker te weten dat ik met mijn neus in de verse poeder val.

Goed om te weten dat je als oudere jongere toch meekan met husk. Zag risoul ook weer met bus bij sunweb.

Samenvattend: zeker interesse maar ik wacht nog even vers poeder af.

Mocht er binnenkort sneeuw zijn dan is zaterdag de 18de jan al een optie: 2 personen 6 dagen ski in 4 persoon app 329 met bus.
https://www.sunweb.nl/wintersport/frankrijk/la-foret-blanche…

*bericht bewerkt door indesneeuw op 10 jan 2020 18:40

Als ik op Belgische website zoek op Resoul vind ik geen enkele reis meer met de bus.
Op de Nederlandse site 1 reis: short-ski vertrek donderdag 26/3.
Met jou link (en na verandering ‘Eigen vervoer’ naar ‘Bus’ en ‘4 dagen korter’ naar ‘Weekreis (8 tot 10 dagen)’) vind ik de reis wel. Bizar…

Dirk - LIVE unITed

Inderdaad soms is de Sunweb site een puzzel met als bonus de reis bijna cadeau :-). Ook wel meegemaakt dat bij afrekenen van last minute reis deze toch niet boekbaar bleek, ook na bellen, foutje in systeem.

Wanneer zou je boeken voor 18/1? Ik kan in principe verlof nemen wanneer ik wil, maar moet ook niet een paar dagen van te voren afkomen dat ik een week verlof wil…

Dirk - LIVE unITed

Nog even de long term sneeuwverwachtingen bekeken. Deze week geen/weinig verse sneeuw. Dus de 18de wordt het niet.
Ik kan wat makkelijker last minute vrij nemen (kan ook in appartement verder werken).

Als er veel verse sneeuw gaat vallen plaats ik wel een last minute oproepje hier weekje van te voren. Stap meestal in Maastricht op (auto bij VVV station) om zo kort mogelijk in de bus te zitten.

Hoe staat het ervoor met het aantal deelnemers? Ik zoek nog een gezelschap om me bij aan te sluiten. Ik ben wat ouder, maar zeer ervaren en wil graag kilometers maken. 0302934671.

Op 6 januari heb ik per mail gereageerd op deze oproep. Totnutoe geen reactie, dus plaats ik hem nogmaals, maar nu in het forum want ik ben nog steeds op zoek naar een gezelschap waarbij ik kan aansluiten. Ik zal ik ook mijn profielbeschrijving op dit forum toevoegen:

Nadat ik 5 jaar in Davos heb gewoond en daar vaak op en naast de pistes te vinden was durf ik me een geoefende skiër te noemen. Ik zoek een of meer reisgenoten. Het gaat mij vooral om de sportieve kant van het skiën en minder om de gezelligheid. Voor mij is een groot leeftijdsverschil geen bezwaar. Vanwege de prijzen en de piste-kwaliteit heeft Frankrijk mijn voorkeur. Ik ben niet-roker, logeerbij voorkeur in een appartement en bereidt daar zelf met de anderen onze maaltijden. We kunnen vooraf kennis maken en de vakantiedata zijn nog open, als het maar geen hoogseizoen is.

Het zou mooi zijn iets te merken in de vorm van een reactie van iemand, die al wat verder is met de organisatie van deze trip.

Huub

Voor mij gaat enkel nog short-ski op 16/1 of 23/1.

Dirk - LIVE unITed

Wegens geen reactie hier zag ik mij genoodzaakt bij een andere groep aan te sluiten. Iedereen veel plezier gewenst op ski-reis.

Dirk - LIVE unITed

Plaats een reactie