Kindvriendelijk hotel en gebied gezocht

Hi allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het ziek naar een bestemming voor de wintersport maar kom er niet uit. Hopelijk kan hier iemand me verder helpen.

31 jan tm 05 feb wil ik met vrouw, dochter van 3 en opa gaan skiën. Ik ben op zoek naar de volgende punten

  • hotel liefst aan de (kinder)piste
  • gezellig dorp
  • kindvriendelijk
  • zwembad/wellness optioneel
  • gebied maakt niet zo veel uit
  • voorkeur voor Oostenrijk, maar dit is niet echt onderbouwd
  • appartement met 2 slaapkamers of 2 hotelkamers
  • Max 2250 obv half pension

Vooral een beetje fatsoenlijk / netjes hotel vind ik belangrijk.

Wie heeft de gouden tip?

Qua gebied raad ik Klein Walsertal aan! Of de Duitse kant of net over de grens in Oostenrijk. Niet te ver, familiegebied. Heel kindvriendelijk. Wij zaten bij Oberstdorf, maar ik heb gehoord dat Hirshegg beter/centraler is. Wij zaten toen iets buiten het dorp in een appartement. Mijn zoon was 4,5 jaar en vermaakte zich ook met de sneeuw en een slee! Sneeuwzeker gebied en authentiek.

Een geweldig goed hotel (vind ik alvast, gaan er al meer dan 10 jaar) is Natur & Alpinhotel Post in Vent (ötztal). Zeer gemoedelijk, top bediening

zeer kleinschalig skigebied, maar ook ideaal voor kinderen (kinderpistes op ongeveer 100m) te leren skien
Lift op 75meter
welness en zwembad : check
gratis skibus naar de grotetre gebieden van Solden en Obergurgl (ongveer 15-20minuten)

Ik las trouwens ook goede verhalen over Kappl. Kleinschalig, gericht op families en ook dichtbij Ischgl.

Is die prijs voor 4 personen, of per persoon? Ik denk dat als dat je totaalprijs is, je heel goed moet zoeken zo dicht op het hoogseizoen - zeker als je er ook HP bij wil. Je komt dan al snel in de heel kleine skigebiedjes in de familiepensionnetjes. En dan ontbreekt het vaak weer aan het gezellige dorp en het zwembad/wellness.

Zelf ben ik Kappl-fan, maar met een driejarige zou ik dat niet doen. Het dorpje ligt op de berg en je moet dus altijd met de (rode) dalafdaling of de skibus. Wat dat betreft ligt See in Paznaun beter, maar dat dorp is weer minder leuk.

Paar tips voor dorpen die wel aardig zijn en kindvriendelijke skigebieden en nog enigszins betaalbaar:

  • St Johann in Tirol.
  • Grossarl

Als je meer wilt besteden:

  • Hasliberg of Grächen (Zwitserland)
  • Serfaus of Fiss.

Bedankt voor alle tips. Ik ga alles eens rustig bekijken
Prijs is totaal prijs voor 6 dagen / 5 nachten, eventueel zonder HP is ook nog goed.

Check deze eens:

https://www.hotel-mallaun.at/

Voldoet wel aan je wensen denk ik! (Tarief misschien net 100 euro teveel)

Iemand ervaring met dit hotel?

https://www.hanneshof-resort.com/de/hotel-sonnenhuegel-filzm…

En skigebied Filzmoos?

Misschien is Hotel Saint Charles in Val Cenis (Lanslebourg) iets voor je. Zit aan de beginnerspiste/kinderweide (waar de ESF les geeft aan kindjes vanaf 3 jaar), heeft een spa/wellness en is pas drie jaar oud.

Val Cenis is een erg gemoedelijk gebied met genoeg uitdaging voor gevorderden. Het heeft de langste groene piste van Europa, die voor Saint Charles eindigt:)

*bericht bewerkt door Hansk op 01 jan 2020 13:51

Kleinwalchertal en dan aparthotel (erg luxe welness rest hotel gewoon goed maar niet echt luxe). Skieen en boarden dikke prima wel 3 verdeelde gebiedjes maar goed te doen met de bus. Ifen prachtig!

MW Janssen

Filzmoos zelf heeft ongeveer 14 km aan pistes, het is een leuk en gezellig echt Oostenrijks dorpje.
De pistes zijn niet spectaculair te noemen, eigenlijk ideaal voor een gezin met jonge kinderen, nu las ik dat je dochter 3 jaar oud is, dus voor hoever moet het gebied zelf aan je dochter aangepast worden, een gebied met een leuk kinderland is dan belangrijk. Veel hangt dan af van het skiniveau van de volwassenen. Als jullie eerder beginners zijn, is Filzmoos zeker aan te raden, als jullie gevorderden zijn is het misschien wat te beperkt.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Plaats een reactie