Met de Tesla Model 3 naar Madonna di Campiglio en Obereggen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiarea Campiglio Dolomiti di Brenta, Val di Fiemme en Madonna di Campiglio

gisteren nog flink kunnen doorblazen, 200 km/h + op de franse wegen, en zeker een uurtje

Marski op 31 dec 2019 20:00

Stoer ;)

opschieten en tijd winnen is niet van belang, wel even kunnen doorblazen (snel rijden) als het kan, zoals de meeste mannen wel effe willen, jammer dat de e auto nog beperkt is. ga nog effe 10 jaartjes benzinner

Marski op 31 dec 2019 19:33

Jouw benzineauto rijdt binnen 4 seconden 100 km/u? Ligt als een kart op de weg?

Ik heb in mijn leven heel veel hele mooie en hele snelle auto’s gehad. Op de sportauto’s na is de M3 gewoon de leukste om te rijden.

De problemen met laden en de hoeveelheid laders is ook iets wat mij nog steeds tegenhoudt, blijf voorlopig nog rijden met een op benzine rijdende auto. Over een paar jaar kijk ik wel weer verder, misschien dan wel waterstof.

michelr op 31 dec 2019 20:02

Jij denkt dat waterstof makkelijker verkrijgbaar is dan elektriciteit?

Ik heb in mijn leven heel veel hele mooie en hele snelle auto’s gehad. Op de sportauto’s na is de M3 gewoon de leukste om te rijden.

DSvier op 31 dec 2019 21:43

Sssstttt … er rijden er inmiddels al genoeg. Laten we het op dit forum vooral over wintersport hebben en voor auto’s zijn andere fora ;-)

Feit blijft dat er meer benzine pompen zijn en dat je op 1 tank verder komt dan 1 accu lading.

Nog 4 weken en dan ga ik met mijn M3 ook naar Italië. Zin in …

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Heb laatst een M3 van een collega geleend, een long range volgens mij. Ongekend wat een ding, en dat te bedenken dat er nog een dual motor en een DM performance is. Ik ben wel van het dieselgeloof af.

On topic: hoe vervoer je ski’s in een Model 3?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

On topic: hoe vervoer je ski’s in een Model 3?

Ferdinand op 31 dec 2019 23:02

Diagonaal in de kofferbak met 1 achterbank deel plat.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Beste @DSvier
Als je toch met de Tesla onderweg bent. Mag ik dan de Porsche Cayenne Turbo lenen?
Ik zal er voorzichtig mee omspringen !

Ik heb ook een hele Grote Snelle Dure.

Gelukkig Nieuwjaar!

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 01 jan 2020 02:57

Heb laatst een M3 van een collega geleend, een long range volgens mij. Ongekend wat een ding, en dat te bedenken dat er nog een dual motor en een DM performance is. Ik ben wel van het dieselgeloof af.

On topic: hoe vervoer je ski’s in een Model 3?

Ferdinand op 31 dec 2019 23:02

Skiluik gemaakt

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/e03094a52a4a55100ac0172c...

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 01 jan 2020 09:28

May the ski force be with you !!

De problemen met laden en de hoeveelheid laders is ook iets wat mij nog steeds tegenhoudt, blijf voorlopig nog rijden met een op benzine rijdende auto. Over een paar jaar kijk ik wel weer verder, misschien dan wel waterstof.

michelr op 31 dec 2019 20:02

Jij denkt dat waterstof makkelijker verkrijgbaar is dan elektriciteit?

DSvier op 31 dec 2019 21:45

Waterstof 😂

May the ski force be with you !!

Heb laatst een M3 van een collega geleend, een long range volgens mij. Ongekend wat een ding, en dat te bedenken dat er nog een dual motor en een DM performance is. Ik ben wel van het dieselgeloof af.

On topic: hoe vervoer je ski’s in een Model 3?

Ferdinand op 31 dec 2019 23:02

Skiluik gemaakt

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/e03094a52a4a55100ac0172c...

CJAHulskamp op 1 jan 2020 09:27

Handige tandarts dat je bent🥶

LA NORMA😍☃️

Heb laatst een M3 van een collega geleend, een long range volgens mij. Ongekend wat een ding, en dat te bedenken dat er nog een dual motor en een DM performance is. Ik ben wel van het dieselgeloof af.

On topic: hoe vervoer je ski’s in een Model 3?

Ferdinand op 31 dec 2019 23:02

Skiluik gemaakt

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/e03094a52a4a55100ac0172c...

CJAHulskamp op 1 jan 2020 09:27

Moet je zoon geen boarder zijn :-). Heppie nieuwe jeer!

Beste @DSvier
Als je toch met de Tesla onderweg bent. Mag ik dan de Porsche Cayenne Turbo lenen?
Ik zal er voorzichtig mee omspringen !

Hooykaas op 1 jan 2020 02:29

Staat al ter beschikking van mijn vriendin. ;)

Skiluik gemaakt

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/e03094a52a4a55100ac0172c...

CJAHulskamp op 1 jan 2020 09:27

Is dat die van die Amerikaan, of heb jij ook een skiluik?

Waterstof 😂

CJAHulskamp op 1 jan 2020 09:29

Yep!

Er is een routeplanner die rekening houdt met de oplaadpalen. 200km/u rijden kan prima, je zal dan wat vaker moeten opladen. Of dit efficient is kan je zien door met de instellingen te spelen van de routeplanner.

Ingesteld op 200 km/u:

null

Ingesteld op 150 km/u:
null

Ingesteld op 100 km/u:
null

Met 150km/u ben je er bij deze route en een electrische auto dus eerder dan met 200 km/u rijden.

Zie https://abetterrouteplanner.com/

Unit106 op 31 dec 2019 17:24

Enkeltje 15-18€ naar Oostenrijk. 😬

May the ski force be with you !!

Enkeltje 15-18€ naar Oostenrijk. 😬

CJAHulskamp op 1 jan 2020 10:03

Iets duurder. ABRP houdt alleen rekening met de prijzen van Tesla en Ionity. Bij de andere laadpalen hangt de prijs af van het merk laadpas die wordt gebruikt.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Had bij ophalen in mei een tegoed van 15.000 km gehad. Nu de helft gespendeerd en nog genoeg voor de aankomende tripjes deze winter.

Edit: overigens is Italië nog gratis laden bij tesla

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 01 jan 2020 11:29

May the ski force be with you !!

opschieten en tijd winnen is niet van belang, wel even kunnen doorblazen (snel rijden) als het kan, zoals de meeste mannen wel effe willen, jammer dat de e auto nog beperkt is. ga nog effe 10 jaartjes benzinner

Marski op 31 dec 2019 19:33

Jouw benzineauto rijdt binnen 4 seconden 100 km/u? Ligt als een kart op de weg?

Ik heb in mijn leven heel veel hele mooie en hele snelle auto’s gehad. Op de sportauto’s na is de M3 gewoon de leukste om te rijden.

DSvier op 31 dec 2019 21:43

Hmmm dit is niet wat ik wilde horen, een kart. Hoe zit het met het rijcomfort dan? Ik wil geen bestuurdersauto maar een lekker comfortabele bak, vandaar. Denk Audi A4/Volvo V60 (geen sportonderstel of grote velgen oid). En wat vind jij van het rijgeluid? Iemand die ik ken heeft zn Tesla laten isoleren (deuren, dak, wielbakken) omdat ie t lawaai zo vervelend vond.

Net zoals @DSvier hier ook altijd snelle SUV gehad zoals Range Rovers enz. Maar stap daar niet meer snel in. Sommige horen nu rijwind ipv motor geluid en willen nog stiller. De Tesla 3 Is gewoon veelzijdig. Wil je hard rijden of rustig cruisen, het kan beide. Betreft rijcomfort is het gewoon prima. Mijn RangeRover of Model X /model S waren iets comfortabeler door de luchtvering, maar die mis ik overigens niet

May the ski force be with you !!

Er is een routeplanner die rekening houdt met de oplaadpalen. 200km/u rijden kan prima, je zal dan wat vaker moeten opladen. Of dit efficient is kan je zien door met de instellingen te spelen van de routeplanner.

Ingesteld op 200 km/u:

null

Ingesteld op 150 km/u:
null

Ingesteld op 100 km/u:
null

Met 150km/u ben je er bij deze route en een electrische auto dus eerder dan met 200 km/u rijden.

Zie https://abetterrouteplanner.com/

Unit106 op 31 dec 2019 17:24

bedankt voor deze nuttige info, ben zeer zeker een Tesla fan, ik zie ze graag heb er zelf (nog) geen, ga me wat verdiepen in de e auto

Hmmm dit is niet wat ik wilde horen, een kart. Hoe zit het met het rijcomfort dan? Ik wil geen bestuurdersauto maar een lekker comfortabele bak, vandaar. Denk Audi A4/Volvo V60 (geen sportonderstel of grote velgen oid). En wat vind jij van het rijgeluid? Iemand die ik ken heeft zn Tesla laten isoleren (deuren, dak, wielbakken) omdat ie t lawaai zo vervelend vond.

elisabeth101 op 1 jan 2020 13:23

Een kart vanwege het lage zwaartepunt. Vering is niets Frans, maar comfortabel genoeg met 18”.

Geluid geen last van. 2020 model is overigens nog stiller.

Wat ik denk is dat vanwege het ontbreken van motorgeluiden mensen zich gaan ergeren aan ander geluid. Maar zoals gezegd, dat is al enige tijd opgelost bij de M3.

bedankt voor deze nuttige info, ben zeer zeker een Tesla fan, ik zie ze graag heb er zelf (nog) geen, ga me wat verdiepen in de e auto

Marski op 1 jan 2020 14:00

Maak maar eens een proefrit! Voor mij is er momenteel geen fijnere/leukere auto.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

…is de M3 gewoon de leukste om te rijden.

DSvier op 31 dec 2019 21:43

Nog 4 weken en dan ga ik met mijn M3 ook naar Italië.

Unit106 op 31 dec 2019 22:27

Heb laatst een M3 van een collega geleend, een long range volgens mij.

Ferdinand op 31 dec 2019 23:02

Pas bij “long range” had ik door dat jullie het niet over een BMW hadden :D

Annoying skiers since 2003

Even tussen het interessante tesla verhaal door…
Omdat je teruggaat naar Madonna en de vreetschuren wil vermijden, die keet aan de blauwe 54 is echt klasse! :)

Even tussen het interessante tesla verhaal door…
Omdat je teruggaat naar Madonna en de vreetschuren wil vermijden, die keet aan de blauwe 54 is echt klasse! :)

Kasper op 1 jan 2020 23:19

Top! Die ga ik volgend jaar proberen.

Dit jaar niet meer, 5 dagen zijn al op. Maar goed, vertrek vandaag voor een trip met alle 12 Superski gebieden, dus ik mag niet klagen. :)

Euro95 is zo gek nog niet.

5min tanken en 1000km te gaan (1.4 tfsi, op de adaptive cruise control).

Even tussen het interessante tesla verhaal door…

Omdat je teruggaat naar Madonna en de vreetschuren wil vermijden, die keet aan de blauwe 54 is echt klasse! :)

Kasper op 1 jan 2020 23:19

Top! Die ga ik volgend jaar proberen.

Dit jaar niet meer, 5 dagen zijn al op. Maar goed, vertrek vandaag voor een trip met alle 12 Superski gebieden, dus ik mag niet klagen. :)

DSvier op 2 jan 2020 08:16

doe je dan ff een verslag met iets meer ski en foto’s en iets minder auto ;)?

Volgens mij doe jij in januari altijd zo’n lekkere lange Dolomieten trip, toch?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Euro95 is zo gek nog niet.

5min tanken en 1000km te gaan (1.4 tfsi, op de adaptive cruise control).

dekkie op 2 jan 2020 08:23

Jij bent meer tijd kwijt aan tanken dan 5 minuten per keer. Daarnaast ben je over een heel jaar veel meer tijd kwijt aan tanken dan ik aan laden.

Het lijkt alsof laden een nadeel is, maar in de praktijk is het eerder een voordeel. Niet direct bij een lange trip natuurlijk, maar wel in het algemeen.

doe je dan ff een verslag met iets meer ski en foto’s en iets minder auto ;)?

Volgens mij doe jij in januari altijd zo’n lekkere lange Dolomieten trip, toch?

Roy83 op 2 jan 2020 08:25

Ja, januari is voor mij wintersport. :)

Vwb verslag, dit verslag juist expres de auto meegenomen in het verslag omdat er veel nieuwe Teslarijders bij zijn gekomen.

Komend verslag zie ik wel weer. Ik plan niet teveel. Veel foto’s acht ik niet voor de hand liggend. Gaat toch af van de skitijd. ;)

Plaats een reactie