Weekend samen naar de sneeuw, maar waar?

Hallo allemaal,
Mijn vrouw en ik willen graag volgend weekend samen een weekend weg zonder de kinderen. Nu heb ik het voor elkaar gekregen naar de sneeuw te gaan, zodat ik toch dit jaar een paar dagen kan boarden. Maar dan moet er wel ook iets van wellness (mag ook in hotel) bij zijn. Mijn vrouw is echt beginner met alleen wat les ervaring en 1 week skiën. Ik dacht eerst zelf aan winterberg (nooit geweest, maar lees veel over drukte in weekenden)

Nu is mijn vraag of jullie tips hebben voor een dorp in Oostenrijk? Met beetje sfeer/wellness, goed voor beginners en toch niet te ver weg vanuit Eindhoven. Liefste 8 uur rijden. En beetje te doen voor snowboarden (niet al te veel steppen, hekel aan).
Ik heb uiteraard zelf al goed gelezen en nagedacht en kom uit op:
Kleinwalsertal (alleen lees vlakke stukken)
Montafon (zou minder sfeer zijn?
Skiwelt brixen (hopfgarten westedorf)
Zugspitze Arena (ehrwald of lermoos)

Kunnen jullie helpen de keuze definitief te maken of alternatieven? (Tips hotels mag ook? We zullen dus niet 8 uur op de dag skiën, maar gewoon relaxed weekend hebben)

Super dank!
Gr,
Paul

Ik ben ooit in het Brandnertal geweest, dat is ook dichtbij en ruim 60 km skipiste, dus bijna 2 x zo groot als Kleinwalsertal.

Wel is het dan denk ik aan te raden om naar Brand te gaan, Burserberg, buurdorpje is wat kleiner. Wel heb je in Burserberg een groot Landal complex pal (met zwembad en sauna) direct aan de piste.

Ik weet weinig over sfeer, en/of boarden daar goed te doen is, maar volgens mij is het redelijk geschikt voor beginners maar ook weer niet al te vlak.

*bericht bewerkt door Jessedew op 01 jan 2020 13:39

Komen net uit Reit im Winkl vandaan. Leuk dorp en sfeervol en een van de mooiste beginners pistes die ik ooit gezien heb op de Winklmoos. Prijstechnisch overigens een aantrekkelijk gebied en lekker dichtbij.

May the ski force be with you !!

Komen net uit Reit im Winkl vandaan. Leuk dorp en sfeervol en een van de mooiste beginners pistes die ik ooit gezien heb op de Winklmoos. Prijstechnisch overigens een aantrekkelijk gebied en lekker dichtbij.

CJAHulskamp op 1 jan 2020 13:46

Thanks! En ook voor snowboarden geschikt?

PS. In ehrwald kan ik mooie hotels vinden. Is dat wat voor snowborders?

Kijk eens in het Kleinwalsertal, 3 mooie dorpen op een goed aan te rijden route!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Kleinwalsertal raad ik ook aan!

Ik ben ooit in het Brandnertal geweest, dat is ook dichtbij en ruim 60 km skipiste, dus bijna 2 x zo groot als Kleinwalsertal.

Wel is het dan denk ik aan te raden om naar Brand te gaan, Burserberg, buurdorpje is wat kleiner. Wel heb je in Burserberg een groot Landal complex pal (met zwembad en sauna) direct aan de piste.

Ik weet weinig over sfeer, en/of boarden daar goed te doen is, maar volgens mij is het redelijk geschikt voor beginners maar ook weer niet al te vlak.

Jessedew op 1 jan 2020 13:37

Thanks ik ga deze ook even goed opzoeken!

Komen net uit Reit im Winkl vandaan. Leuk dorp en sfeervol en een van de mooiste beginners pistes die ik ooit gezien heb op de Winklmoos. Prijstechnisch overigens een aantrekkelijk gebied en lekker dichtbij.

CJAHulskamp op 1 jan 2020 13:46

Thanks! En ook voor snowboarden geschikt?

Paulieb op 1 jan 2020 14:13

Kant van Reit (Duitsland) is gemakkelijk en bij Wadring (Oostenrijk) is gevarieerder zonder dat het moeilijk wordt. Erg leuk gebied voor een aantal dagen

May the ski force be with you !!

Kijk eens in het Kleinwalsertal, 3 mooie dorpen op een goed aan te rijden route!

ray-boers op 1 jan 2020 14:34

Ook ervaring met snowboarden daar?

Kijk eens in het Kleinwalsertal, 3 mooie dorpen op een goed aan te rijden route!

ray-boers op 1 jan 2020 14:34

Ook ervaring met snowboarden daar?

Paulieb op 1 jan 2020 16:10

vorig jaar januari geweest, als boarder.

Wij verbleven in Hirschegg (Heuberg); erg makkelijk gebied, niet al te veel hoogtemeters. Van hier uit verbindingspiste heen en weer naar het gebied Walmendingerhorn.

Walmendingerhorn; klein, wat uitdagender, oude liften, leuke off-piste mogelijkheden! oa bij de Muttelbergbahn.

Kanzelwand, groter, maar hier vond ik veel op elkaar lijken, vond ik het minst leuke gebied van het KW. Maar 1 dag geweest toen.

Ifen: vond ik het mooiste gebied, lange afdalingen, uitdagend, leuk restaurant onderaan de berg. Nieuwe snelle gondel.

In de tijd dat wij er waren was het er rustig. We hadden aardig wat sneeuw dagen. Wat u zegt over vlakke stukken vond ik reuze meevallen, niet meer dan in andere gebieden, is mij in ieder geval niet opgevallen, zeker in Ifen en kanzelwand geen vlak stuk.

*bericht bewerkt door Linzenvlaai op 02 jan 2020 00:51

Kijk ook eens naar Damuls/Mellau. Prima afstand vanaf Eindhoven.

Gebied Brandnertal en dan specifiek Alpinresort Schillerkopf aan de Buerserberg-zijde. Aan de lift en piste, en je vrouw kan desnoods met auto of bus naar beneden lekker shoppen in Bludenz.

Kijk ook eens naar Damuls/Mellau. Prima afstand vanaf Eindhoven.

Danny076 op 2 jan 2020 12:02

Goeie ervaringen mee (als skiër) voor korte trips. Leuk en je staat ‘zo’ weer thuis.

Ik zou persoonlijk een groter gebied kiezen dan heb je wat minder last van weekend drukte omdat het gewoon beter verspreid. Hopfgarten (die jezelf al had gevonden😉) is dan een goede keus, wel wat verder rijden maar eigenlijk alleen snelweg.

Kijk eens in het Kleinwalsertal, 3 mooie dorpen op een goed aan te rijden route!

ray-boers op 1 jan 2020 14:34

Ook ervaring met snowboarden daar?

Paulieb op 1 jan 2020 16:10

vorig jaar januari geweest, als boarder.

Wij verbleven in Hirschegg (Heuberg); erg makkelijk gebied, niet al te veel hoogtemeters. Van hier uit verbindingspiste heen en weer naar het gebied Walmendingerhorn.

Walmendingerhorn; klein, wat uitdagender, oude liften, leuke off-piste mogelijkheden! oa bij de Muttelbergbahn.

Kanzelwand, groter, maar hier vond ik veel op elkaar lijken, vond ik het minst leuke gebied van het KW. Maar 1 dag geweest toen.

Ifen: vond ik het mooiste gebied, lange afdalingen, uitdagend, leuk restaurant onderaan de berg. Nieuwe snelle gondel.

In de tijd dat wij er waren was het er rustig. We hadden aardig wat sneeuw dagen. Wat u zegt over vlakke stukken vond ik reuze meevallen, niet meer dan in andere gebieden, is mij in ieder geval niet opgevallen, zeker in Ifen en kanzelwand geen vlak stuk.

Linzenvlaai op 2 jan 2020 00:49

Super dank!!

wat @CJAHulskamp zegt : de Steinplatte is ideaal voor beginners.

De prijzen van de skipas + accomodatie zullen waarschijnlijk ook wat vriendelijker zijn als bij grotere gebieden.

Paul

Kijk eens in het Kleinwalsertal, 3 mooie dorpen op een goed aan te rijden route!

ray-boers op 1 jan 2020 14:34

Ook ervaring met snowboarden daar?

Paulieb op 1 jan 2020 16:10

vorig jaar januari geweest, als boarder.

Wij verbleven in Hirschegg (Heuberg); erg makkelijk gebied, niet al te veel hoogtemeters. Van hier uit verbindingspiste heen en weer naar het gebied Walmendingerhorn.

Walmendingerhorn; klein, wat uitdagender, oude liften, leuke off-piste mogelijkheden! oa bij de Muttelbergbahn.

Kanzelwand, groter, maar hier vond ik veel op elkaar lijken, vond ik het minst leuke gebied van het KW. Maar 1 dag geweest toen.

Ifen: vond ik het mooiste gebied, lange afdalingen, uitdagend, leuk restaurant onderaan de berg. Nieuwe snelle gondel.

In de tijd dat wij er waren was het er rustig. We hadden aardig wat sneeuw dagen. Wat u zegt over vlakke stukken vond ik reuze meevallen, niet meer dan in andere gebieden, is mij in ieder geval niet opgevallen, zeker in Ifen en kanzelwand geen vlak stuk.

Linzenvlaai op 2 jan 2020 00:49

Nogmaals dank voor de uitgebreide info!
Ik twijfel nu tussen gasshurn montafon of riezlern Kleinwalsertal! Toevallig ook in Montafon geweest?

wat @CJAHulskamp zegt : de Steinplatte is ideaal voor beginners.

De prijzen van de skipas + accomodatie zullen waarschijnlijk ook wat vriendelijker zijn als bij grotere gebieden.

Denktank op 4 jan 2020 08:17

Dank! Ik ga deze toch nog eens goed bekijken op de vergelijken. Maar het lijkt kleinwalsertal (riezlern) of montafon (gashurn) te worden.
Overigens niet fout bedoeld maar geld speelt dit weekend minder een rol omdat mijn vrouw ook wellness erbij wil en het is een surprise weekend! 🙈

https://www.hotel-spielmann.com/nl/ dit hotel heb ik zelf geweest, is dichtbij (voor de Fernpass), je hebt enkele kleine gebiedjes zoals, Erwhald, Zugspitse, … vlakbij, super eten en hele leuke Wellness. Niet goedkoopste hotel maar dat hoefde niet …

wat @CJAHulskamp zegt : de Steinplatte is ideaal voor beginners.

De prijzen van de skipas + accomodatie zullen waarschijnlijk ook wat vriendelijker zijn als bij grotere gebieden.

Denktank op 4 jan 2020 08:17

Dank! Ik ga deze toch nog eens goed bekijken op de vergelijken. Maar het lijkt kleinwalsertal (riezlern) of montafon (gashurn) te worden.
Overigens niet fout bedoeld maar geld speelt dit weekend minder een rol omdat mijn vrouw ook wellness erbij wil en het is een surprise weekend! 🙈

Paulieb op 4 jan 2020 08:44

Oeps ik zie dat reit in winkle 9 uur rijden is, deze valt dus af.
Wil vanuit Eindhoven ca 8 uur rijden.

https://www.hotel-spielmann.com/nl/ dit hotel heb ik zelf geweest, is dichtbij (voor de Fernpass), je hebt enkele kleine gebiedjes zoals, Erwhald, Zugspitse, … vlakbij, super eten en hele leuke Wellness. Niet goedkoopste hotel maar dat hoefde niet …

Bruno op 4 jan 2020 08:48

Ik ga kijken!
Twijfel alleen voor vlakke stukken en laag gelegen deel gebieden… het weer zit ook niet echt mee. Maar Thanks ga zeker ff kijken!

Hier nog een stem voor Kleinwalsertal, volgens mij zijn de dorpen wit, het is heel sfeervol, volgens mij viel het met de vlakke stukken wel mee en er is buiten het skiën ook best wat te doen. Berwang is ook best sfeervol en al die deelgebiedjes zijn prima en leuk, maar ik denk dat het Kleinwalsertal er nu net wat sfeervoller bij ligt.

Montafon (nog) niet geweest. Misschien dat een mooi hotel in Damuls ook een optie kan zijn?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Montafon ben ik geweest, maar qua dorpjes vond ik er niet heel veel te beleven. Gaschurn had wel een goed hotel met wellness vlakbij de piste weet ik nog. Gebied vond ik leuk, maar verbinding tussen hochjoch en nova duurt wel vrij lang. Wij hebt per dag een kant gekozen.

Ik ben ooit in het Brandnertal geweest, dat is ook dichtbij en ruim 60 km skipiste, dus bijna 2 x zo groot als Kleinwalsertal.

Wel is het dan denk ik aan te raden om naar Brand te gaan, Burserberg, buurdorpje is wat kleiner. Wel heb je in Burserberg een groot Landal complex pal (met zwembad en sauna) direct aan de piste.

Ik weet weinig over sfeer, en/of boarden daar goed te doen is, maar volgens mij is het redelijk geschikt voor beginners maar ook weer niet al te vlak.

Jessedew op 1 jan 2020 13:37

Kleinwalsertal maar 30km aan pistes 🧐
Denk eerder andersom.

Probleem van Ehrwalden en kennelijk in meer Oostenrijkse dorpen. Winkels en zelfs restaurants in het weekend gesloten. De afgelopen kerst vanaf kerstavond t/m 2e kerstdag. Een oordeel mag ieder zelf vormen.

Hen48

Ik ben ooit in het Brandnertal geweest, dat is ook dichtbij en ruim 60 km skipiste, dus bijna 2 x zo groot als Kleinwalsertal.

Wel is het dan denk ik aan te raden om naar Brand te gaan, Burserberg, buurdorpje is wat kleiner. Wel heb je in Burserberg een groot Landal complex pal (met zwembad en sauna) direct aan de piste.

Ik weet weinig over sfeer, en/of boarden daar goed te doen is, maar volgens mij is het redelijk geschikt voor beginners maar ook weer niet al te vlak.

Jessedew op 1 jan 2020 13:37

Kleinwalsertal maar 30km aan pistes 🧐
Denk eerder andersom.

Rogierhgv op 4 jan 2020 10:42

Ja ik dacht ook dat Kleinwalsertal veel groter is. En blijkbaar zijn de deelgebieden beter verbonden dan bijvoorbeeld in zugspits arena.
Ik denk dat we gaan zoeken voor Kleinwalsertal.

Wanneer is je trip gepland? Als je in een sneeuwzekere periode gaat zou je Am Feldberg, Schwarzwald kunnen overwegen. Als je accommodatie boekt met de hochschwarzwald card erbij heb je gratis skipas en kun je gratis 1,5 uur per dag naar het badeparadies Schwarzwald, dat echt een supermooi zwembad met palmenoase en eventueel ook grote sauna. De Seebuck is ideaal voor een beginnende skiër maar als gevorderde snowboarder kun je je ook zeker vermaken. Het kan echter wel druk zijn in het weekend.

Wanneer is je trip gepland? Als je in een sneeuwzekere periode gaat zou je Am Feldberg, Schwarzwald kunnen overwegen. Als je accommodatie boekt met de hochschwarzwald card erbij heb je gratis skipas en kun je gratis 1,5 uur per dag naar het badeparadies Schwarzwald, dat echt een supermooi zwembad met palmenoase en eventueel ook grote sauna. De Seebuck is ideaal voor een beginnende skiër maar als gevorderde snowboarder kun je je ook zeker vermaken. Het kan echter wel druk zijn in het weekend.

Frank9 op 4 jan 2020 11:32

aanstaande donderdag t/M zondag?

Thanks allemaal, we hebben wat geboekt in Riezlern Kleinwalsertal! Veel zin en dank voor de tips.
Nu alleen nog een goed (hoop Burton custom) board huren… kan niet veel online vinden helaas dus tips welkom ;-)

Vlieg lekker naar Italië…

Plaats een reactie