ski slijpen en waxen omgeving Arnhem / Zutphen

Zijn er mensen die ervaringen hebben met het slijpen / waxen van skis bij Ton Scholten in Arnhem? Ik overweeg om daar voortaan naar toe te gaan, maar ben nog een beetje huiverig voor onbekende zaak… Of zijn er tips voor goede adressen omgeving Arnhem / Zutphen?

Buitensport Four seasons in Duiven.

Buitensport Four Seasons in Duiven
sorry dubbel

*bericht bewerkt door ruudsan op 02 jan 2020 15:13

Ik ken Ton Scholten niet, maar volgens mij brengt bijna elke winkel(keten) ze naar een centraal punt, waar ze machinaal geslepen en gewaxt worden. Ik denk dat er tussen die machines niet vaak veel verschil zit.

Of is het een speciaalzaak en doen ze het met de hand?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Geen idee hoe hij ski"s slijpt, of laat slijpen, maar ik schrik me altijd rot als ik de spullen in de etalage zie staan. Is in elk geval geen speciaal zaak gezien alle hengels in de etalage en prijzen bij de ski aanbiedingen.

Ik ging altijd naar Ski-Snowboardservice Cobussen in Doorwerth maar weet niet of die het nog doen. Ben dus ook op zoek naar een adresje in de buurt (liefst handmatig).

Mr. Slow

Ik ging altijd naar Ski-Snowboardservice Cobussen in Doorwerth maar weet niet of die het nog doen. Ben dus ook op zoek naar een adresje in de buurt (liefst handmatig).

Quick op 2 jan 2020 17:04

Ik breng hem ook altijd naar Cobussen, geloof dat Jos tegenwoordig in Canada woont en lees net op de site dat zijn broer Rick er ook mee stopt omdat hij een goede baan heeft aangeboden gekregen. Naast ski’s en snowboard service deed hij ook fiets onderhoud en -verkoop…
Op afspraak slijpt en waxed hij nog wel lees ik…
https://skisnowboard-service.nl/

Ook ik breng al bijna 30 jaar (ook al op de oude locatie) mijn ski’s naar Four Seasons in Duiven. Slijpen en waxen zelf op modern apparaat. Voor de verzekering ontvang je bewijs dat bindingen gecheckt en goed bevonden zijn. Kosten ca. 25,- per set ski’s. Medio april maken ze deze machine schoon en moet je wachten tot het nieuwe seizoen. Zijn overigens per 1 januari overgenomen door Intersport Biggelaar maar het personeel (vanmiddag gesproken) verwacht geen grote veranderingen.

Ski service Smits in Didam hier worden de ski’s en boards handmatig geslepen en gewaxt.
Tevens verhuren ze dakkoffers - skiboxen met dakdragers.
https://www.skiservicesmits.nl/

*bericht bewerkt door Rene75 op 02 jan 2020 21:34

Ik ken Ton Scholten niet, maar volgens mij brengt bijna elke winkel(keten) ze naar een centraal punt, waar ze machinaal geslepen en gewaxt worden. Ik denk dat er tussen die machines niet vaak veel verschil zit.

Of is het een speciaalzaak en doen ze het met de hand?

Roy83 op 2 jan 2020 15:20

Volgens mij doet ie het met de hand…

Bedankt voor jullie reacties!

@SimonW ik heb hem benaderd maar nog geen e-mailtje teruggehad. Heb je al een ander adres gevonden?

Mr. Slow

@SimonW ik heb hem benaderd maar nog geen e-mailtje teruggehad. Heb je al een ander adres gevonden?

Quick op 5 jan 2020 16:31

Had hem vorige week ook geprobeerd te bellen en een appje gestuurd, nog steeds geen reactie. Misschien volgende week? Moet wel voor eind januari, dan ga ik een weekend weg. Er was ook een adresje in Apeldoorn.

Maar zie nu op marktplaats ook een adres in Ede voor handmatig waxen:
Patrick uit Ede
‭+31 6 12 43 78 53‬

http://link.marktplaats.nl/m1459177288?utm_source=ios_social…

null

Heb hem net aan de telefoon gehad. Ga mijn ski’s van de week bij hem langs brengen.

@SimonW
Had hem vorige week ook geprobeerd te bellen en een appje gestuurd, nog steeds geen reactie. Misschien volgende week? Moet wel voor eind januari, dan ga ik een weekend weg. Er was ook een adresje in Apeldoorn.

SimonW op 5 jan 2020 21:33

Als mensen in Apeldoorn handmatig onderhoud zoeken, mogen ze altijd ff een dm sturen, dat wil ik dan best doen…

*bericht bewerkt door Roy83 op 05 jan 2020 22:22

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

In Apeldoorn zit http://www.ski-service-apeldoorn.nl . Sympathiek adresje voor je ski onderhoud. Wel machinaal.

Winkel Ton Scholten ken ik niet. Heb zelf mindere ervaringen met FourSeasons (maar dat is uiteraard mijn persoonlijke ervaring). Dus nu doe ik het gewoon zelf.

Eventueel in Doetinchem: http://skiservicedoetinchem.nl/onderhoud-en-reparatie/… Sympathieke eigenaar, anders hem gewoon even bellen…dan weet je het meteen of hij een machine gebruikt of niet ;-)

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Even een vraagje; krijg de indruk dat de meesten op dit forum niet dol zijn op machinaal slijpen. Waarom is handmatig beter?

Bij het slijpen wordt minder staalkant weggenomen, waardoor je vaker kunt slijpen dan bij machinaal onderhoud.

En de wax dringt bij handmatig waxen dieper in de poriën van het belag, waardoor de wax langer meegaat.

Mr. Slow

@SimonW ik heb hem benaderd maar nog geen e-mailtje teruggehad. Heb je al een ander adres gevonden?

Quick op 5 jan 2020 16:31

Ik hoorde idd ook goede dingen over ski-service apeldoorn, zoals Remko Z ook al zegt, en intussen ook over rene-vos.nl in Gorssel. Maar geen idee of hij met de hand of met machines werkt, wist tot voor kort ook het verschil niet.

Mocht je niks vinden en je raakt in tijdstress, wil ik het ook nog wel doen in Doesburg. Slijpen en warm waxen met de hand.

One life. Live it.

Mocht je niks vinden en je raakt in tijdstress, wil ik het ook nog wel doen in Doesburg. Slijpen en warm waxen met de hand.

Gazza op 7 jan 2020 08:52

dank!

@SimonW ik heb hem benaderd maar nog geen e-mailtje teruggehad. Heb je al een ander adres gevonden?

Quick op 5 jan 2020 16:31

Ik hoorde idd ook goede dingen over ski-service apeldoorn, zoals Remko Z ook al zegt, en intussen ook over rene-vos.nl in Gorssel. Maar geen idee of hij met de hand of met machines werkt, wist tot voor kort ook het verschil niet.

aalscholver op 7 jan 2020 08:11

Zowel skiservice apeldoorn als rene vos werken machinaal. Ben met beide bekend en beide prima.

goed om te weten, dank je wel!

Heb contact gehad met zowel rene vos in gorssel als ski-service apeldoorn. Bij Rene Vos slijpen ze niet zelf, bij ski-service Apeldoorn wel. Bij Austria sport in Malden slijpen ze trouwens ook zelf, mocht je daar in de buurt wonen.

Even een vraagje; krijg de indruk dat de meesten op dit forum niet dol zijn op machinaal slijpen. Waarom is handmatig beter?

RWalrave op 6 jan 2020 18:52

Vooral omdat als je meerdere ski’s hebt te slijpen en waxen, In mijn geval 4 paar, keer 3 x slijpen voor 3 trips, je kosten bespaard, je zelf de kantenhoek in de hand hebt, en niet steeds alles hoeft weg te brengen en op te halen.
Machines slijpen vaak alles in de zelfde hoek en de beheerder weet soms niet eens welke hoek dat is!

Plaats een reactie