Skischolen in Klinovec

Dit onderwerp gaat over de bestemming Klinovec

Na vele jaren met vrienden in Oostenrijk geskied te hebben, gaan we dit jaar met een hele andere samenstelling op reis.
Voor het eerst gaan we als gezin een week op wintersport. Aangezien mijn kinderen nog geen behoefte hebben aan veel en steile pistes, gaan we eens kijken in Tsjechië.
De oudste (7) heeft vorig jaar al een paar lessen gevolgd in Winterberg. De jongste (4) is erg enthousiast, maar heeft nog nooit geskied…

Is iemand bekend met de skischolen in Klinovec?

Ik ben mijn eerste jaren ook naar Klinovec gegaan. Erg fijn gebied vond ik het om het te leren. Ik was ongeveer €50 kwijt voor priveles per dagdeel, ik heb denk ik 3 ochtende les gehad daar. Toen in het engels les gehad. Ik kon iedere dag bij dezelfde leraar wat het veel sneller maakte om te leren. Voor mij was dit ideaal. Dit jaar ga ik weer en mijn vriendin heeft nog nooit geboard en die laat ik daar weer op les.
Wanneer gaan jullie?

Bedankt voor je reactie. Aangezien de kinderen leerplichtig zijn, zitten we vast aan de vakanties. In onze geval is dat 15-22 februari. Dus nog even tijd om het daar te laten sneeuwen…

Die periode gaan wij ook. Ik heb gehoord dat er momenteel voornamelijk spuitsneeuw ligt maar dat dit goed te doen is.

@SleeVanEee en @Swooosh: welke taal wordt er gesproken bij de skischool in Klinovec?

Engels en Duits, je moet dit wel aangeven bij de reservering. Ik zou ook online al reserveren want toen wij er waren zaten ze helemaal vol.

Inderdaad, verwacht geen Nederlandstalige skiles. Wij zaten bij JPK. Ondanks de taalbarrière hebben mijn kinderen er veel geleerd. Zelfs de jongste (4 jaar) ging na een week de blauwe piste af.
We hebben ook van te voren gereserveerd, de groepslessen beginnen altijd op zondag, daar zijn ze niet flexibel in.

Bedankt!

Plaats een reactie