Skilengte

Beste,

Allereerst bedankt voor het lezen. Ik zit met het volgende 'probleem' waar ik als snowboarder zonder ski ervaring zelf niet uitkom.

Mijn vriendin skiet nu 3 jaar. Ze kan op een normale, degelijke, manier van rood af maar is nog geen echte held. Nu heeft zij besloten dat zij ski's wilt kopen maar nu twijfelt ze over de lengte welke zij nodig heeft.

Ze is 165cm lang, 70kg en zoals gezegd heeft ze 3 jaar 'ervaring'. Tijdens haar eerste jaar weet ik dat ze een lengte van de ski had van 144 maar de andere jaren weet ik echt niet meer.

Nu heeft ze via een winkel een aanbod gekregen op bovenstaande gegevens van haar voor de volgende ski: Atomic cloud 9 151 cm

Wat denken jullie qua lengte? Ze is bang dat ze te lang zijn voor haar.

Nogmaals bedankt voor het lezen.

Nils

Ik zou zeggen dat dat een zeer goed passende maat voor haar is.

Bedankt voor jullie reacties. Als ik het zo lees zouden ze dus prima voor haar moeten zijn.

Qua lengte zeker, de genoemde ski kan ze testen bij Duijvestein (try and buy).

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 03 jan 2020 09:57

Ik ga het haar mededelen. Ze was bang dat haar bochtjes niet zo lekker uit de verf komen met deze lengte. Ze kan de ski’s kopen welke totaal 1 week zijn gebruikt. Leuke prijs / kwaliteit als de ski’s voldoen natuurlijk ;)

150-155 is een prima lengte lijkt me voor iemand met 3 jaar ervaring. En de Atomic Cloud 9 is een ski waar ze zeker een aantal jaar plezier op kan hebben en op kan doorontwikkelen. Kijk maar eens naar deze review:
https://www.snowtraxstore.co.uk/snow-guide/post/67-atomic-cl…
Veel plezier!

Eens. Deze lengte is prima.

Iedereen bedankt, geen halve maatregelen hier. We hebben ze direct opgehaald! Stokken en schoenen erbij en ze is klaar :)

Plaats een reactie