Als ik dit soort lunches tot mij neem ga ik namiddag gegarandeerd vol op mijn plaat wegens gebrek aan koolhydraten ( pasta, aardappelen of brood) ( diabeet type 1) 🤕😭

Born to run. B.S.

Als ik dit soort lunches tot mij neem ga ik namiddag gegarandeerd vol op mijn plaat wegens gebrek aan koolhydraten ( pasta, aardappelen of brood) ( diabeet type 1) 🤕😭

dan58 op 24 jan 2020 11:34

Dan kan ik je polenta met een stuk gegrilde kaas aanbevelen. Die voel je wel in je maag. ;)

Als ik dit soort lunches tot mij neem ga ik namiddag gegarandeerd vol op mijn plaat wegens gebrek aan koolhydraten ( pasta, aardappelen of brood) ( diabeet type 1) 🤕😭

dan58 op 24 jan 2020 11:34

Dan kan ik je polenta met een stuk gegrilde kaas aanbevelen. Die voel je wel in je maag. ;)

DSvier op 24 jan 2020 11:38

Dat noemen ze Schiz (die gegrilde kaas), is wel een bommetje in je maag!

Dag 23: wat gaat de tijd snel!

Mijn laatste dag alweer in dit deel van de Dolomieten. En dat markeert dan ook dat er precies nog 7 skidagen over waren. Time flies when you’re having fun. Het is ook veel te kort, zo’n maandje.

Vandaag dus weer Kronplatz, aangezien ik zin had om veel kilometers te maken.

Voor het eerst dit jaar zat ik niet als eerste in de lift op Pikolein. Ik kon mijzelf vanochtend nauwelijks zetten tot wakker worden en was dan ook gewoon een paar minuten te laat.

Het wordt langzaamaan weer wat kouder wat in de ochtend minder is, maar beter in de middag. De pistes lagen er ook weer perfect bij, maar wat jammer was, was dat het op de pistes naar Bruneck wat drukker was. Beetje typisch, aan het einde van de week zijn er meer mensen die de zwarte afdalingen durven te doen en dat maakt dat je bij naar beneden stuiven toch wat meer op moet letten.

En dan was er ook nog twee keer een local hero die er kennelijk een wedstrijdje ‘wie is het eerst beneden’ van wilde maken nadat ik hem voorbij was gestoken. Gelukkig beide keren toen het nog niet zo druk was.

Vervolgens was er ook nog iemand die met een ouderwetse stok naar beneden kwam (die je dan in je handen bij elke bocht even om moet draaien). Mooi om te zien, maar het lijkt mij heel onhandig.

Met de lunch weer naar Corones, alwaar ik dit keer gewoon een pasta naar binnen heb gewerkt, onderwijl kijkend naar de wedstrijd op Die Streif. Heel gek, maar op tv lijkt het nog harder te gaan dan in het echt. ;)

In de middag nog een beetje overal lang gegaan en bij terugkomst in Marebbe een keer de afdaling gedaan die een beetje verscholen ligt achter de hoofdpistes. Het is officieel een rode piste, maar erg kort en de moeite niet waard.

Maar nu weet ik dat ook.

Morgen door naar Cortina. Beginnen in het oude deel. Wat ik persoonlijk het leukste stuk van Cortina vind. Zin an!

Overigens, geen foto’s vandaag. Ik heb er wel een gemaakt, maar op de een of andere manier vond de iPhone de foto zo waardeloos dat deze niet is opgeslagen.

Teveel buffelen is niet goed als je actief wil zijn. En je ziet denk ik de schaal met groente over het hoofd.

Prima lunch. Voor mij althans. :)

DSvier op 24 jan 2020 07:58

Dat noem ik een schaaltje en zit nog niet eens halfvol🤦‍♂️
Ieder zijn ding natuurlijk maar ik hoor altijd van die verhalen over dat het eten in Italië zo geweldig is maar bij het zien van dit loop ik niet warm🥶
Als jij hierop de dag rond komt is dat prima natuurlijk☃️ Maar probeer eens een stuk dode buffel ipv koe😁

LA NORMA😍☃️

Dat noem ik een schaaltje en zit nog niet eens halfvol🤦‍♂️
Ieder zijn ding natuurlijk maar ik hoor altijd van die verhalen over dat het eten in Italië zo geweldig is maar bij het zien van dit loop ik niet warm🥶
Als jij hierop de dag rond komt is dat prima natuurlijk☃️ Maar probeer eens een stuk dode buffel ipv koe😁

Piefke op 24 jan 2020 21:37

Vreetschuren zijn zelden kwalitatief goed. ;)

Nee, het eten is hier uitstekend. Het was overigens een stuk vlees van 225 gr. wat toch ruim meer is dan de gemiddelde Nederlander dagelijks op zijn bord vindt.

Hoe dan ook: voor mij was het voldoende. :)

@DSvier. Knap dat je de tijd hebt gevonden je belevenissen zo uitgebreid te beschrijven. Ik ken het hele Dolomietengebied helemaal niet, maar ga je verslagen thuis nog eens rustig nalezen.

Hen48

Als ik dit soort lunches tot mij neem ga ik namiddag gegarandeerd vol op mijn plaat wegens gebrek aan koolhydraten ( pasta, aardappelen of brood) ( diabeet type 1) 🤕😭

dan58 op 24 jan 2020 11:34

hoor altijd van die verhalen over dat het eten in Italië zo geweldig is maar bij het zien van dit loop ik niet warm🥶
Als jij hierop de dag rond komt is dat prima natuurlijk☃️

Piefke op 24 jan 2020 21:37

Het gaat om kwaliteit en niet om kwantiteit.
Dat goede eten kun je trouwens ook 's avonds nuttigen. Niet iedereen houdt van zwaar lunchen.

Annoying skiers since 2003

@DSvier. Knap dat je de tijd hebt gevonden je belevenissen zo uitgebreid te beschrijven. Ik ken het hele Dolomietengebied helemaal niet, maar ga je verslagen thuis nog eens rustig nalezen.

Hulst op 24 jan 2020 21:57

Ik zou zeggen: ga er zelf eens kijken @Hulst.
Eenmaal daar geweest… ;)

Aftellen maar!

@DSvier. Knap dat je de tijd hebt gevonden je belevenissen zo uitgebreid te beschrijven. Ik ken het hele Dolomietengebied helemaal niet, maar ga je verslagen thuis nog eens rustig nalezen.

Hulst op 24 jan 2020 21:57

En daarna boeken. Je moet hier ooit geweest zijn (in de praktijk betekent dat doorgaans dat je heel vaak gaat komen ;)).

Ben ervan overtuigd dat het een prachtig gebied is, maar ik ben helemaal verknocht aan Les Trois Vallees. We gaan straks rijden.

Hen48

En daarna boeken. Je moet hier ooit geweest zijn (in de praktijk betekent dat doorgaans dat je heel vaak gaat komen ;)).

DSvier op 25 jan 2020 07:13

Oneens, in Frankrijk zijn de pistes veel beter!!!

(er wordt veels te veel promotie gemaakt, @DSvier, je geeft zelf al aan dat het steeds drukker wordt, niet handig ;-) )

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

40 jaar geleden hoorden we nooit andere Nederlanders op de piste in Alta Badia 😉 Ik kende niemand die “helemaal” naar Italië reed… Nu steeds meer en niet zonder reden.

40 jaar geleden hoorden we nooit andere Nederlanders op de piste in Alta Badia 😉 Ik kende niemand die “helemaal” naar Italië reed… Nu steeds meer en niet zonder reden.

mukkie op 25 jan 2020 08:12

Maar zo ver is het ook helemaal niet. Frankrijk is in veel gevallen verder weg. Afgelopen winter in 9,5 uur terug gereden vanuit Carezza (14:00 vertrek) naar Zutphen. Kun je niets van zeggen…

@DSvier. Knap dat je de tijd hebt gevonden je belevenissen zo uitgebreid te beschrijven. Ik ken het hele Dolomietengebied helemaal niet, maar ga je verslagen thuis nog eens rustig nalezen.

Hulst op 24 jan 2020 21:57

Ik ben L3V fan maar na 1x Dolomieten vraag ik mij sterk af of ik nog vaak in Frankrijk ga komen de komende jaren @Hulst ;)

*bericht bewerkt door Harm op 25 jan 2020 08:25

(er wordt veels te veel promotie gemaakt, @DSvier, je geeft zelf al aan dat het steeds drukker wordt, niet handig ;-) )

Unit106 op 25 jan 2020 08:00

Drukker met Oosteuropeanen. Ik heb niet het gevoel dat die hier meelezen.

Overigens ook wel steeds meer Nederlanders, maar nog steeds is dat een hele kleine groep.

Maar je hebt gelijk: houden zo!

@DSvier. Knap dat je de tijd hebt gevonden je belevenissen zo uitgebreid te beschrijven. Ik ken het hele Dolomietengebied helemaal niet, maar ga je verslagen thuis nog eens rustig nalezen.

Hulst op 24 jan 2020 21:57

Ik ben L3V fan maar na 1x Dolomieten vraag ik mij sterk af of ik nog vaak in Frankrijk ga komen de komende jaren @Hulst ;)

Harm op 25 jan 2020 08:25

Je hebt je profiel er al op aangepast :)

Aftellen maar!

@DSvier: ik hoop op mooie foto’s vandaag. Cortina is prachtig. Ook net zo’n eigen sfeer als Civetta. Anders maar ook lekker.

Aftellen maar!

(er wordt veels te veel promotie gemaakt, @DSvier, je geeft zelf al aan dat het steeds drukker wordt, niet handig ;-) )

Unit106 op 25 jan 2020 08:00

Drukker met Oosteuropeanen. Ik heb niet het gevoel dat die hier meelezen.

Overigens ook wel steeds meer Nederlanders, maar nog steeds is dat een hele kleine groep.

Maar je hebt gelijk: houden zo!

DSvier op 25 jan 2020 08:43

Heb me daar vorig jaar maart ook over verbaasd, maar absoluut geen last van gehad. Heel veel Tsjechen en Polen in de Zuidelijke Dolomieten (omgeving Moena) toen…

Je hebt je profiel er al op aangepast :)

Matthieu op 25 jan 2020 09:37

Yup. Mijn favo land was al Italië (gedurende alle seizoenen behalve de winter), maar nu ook in de winter en daar gaat het op deze site tenslotte om… ;)

Ben ervan overtuigd dat het een prachtig gebied is, maar ik ben helemaal verknocht aan Les Trois Vallees.

Hulst op 25 jan 2020 07:24

Het zijn allebei mooie gebieden. Je kunt natuurlijk ook afwisselen.
Zelf ben ik vorige week in Alta Badia geweest en ga over een paar weken naar Les Menuires.

Annoying skiers since 2003

Ik weet niet hoe het met mogelijkheden voor wandelaars gesteld is in de Dolomieten. Ik heb 3 wandelaars in mijn gezelschap en die kunnen in Trois Vallees met de wandelpas zowat overal komen waar ik skiënd kan komen en dat is voor onze groep wel essentieel.

Hen48

Ik weet niet hoe het met mogelijkheden voor wandelaars gesteld is in de Dolomieten. Ik heb 3 wandelaars in mijn gezelschap en die kunnen in Trois Vallees met de wandelpas zowat overal komen waar ik skiënd kan komen en dat is voor onze groep wel essentieel.

Hulst op 25 jan 2020 17:16

In stoeltjes liften worden alleen gebruikers met skies toegelaten. Er zijn in de Dolomieten veel stoeltjes liften waardoor wandelaars niet overal kunnen komen.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Dag 24: Faloria

Met een volle accu om 7.40u aangereden naar Cortina d’Ampezzo. Om 8.15u was ik ter plaatse bij de parkeerplaats van de gondel uit de 70-er jaren die je naar het gebied Faloria brengt.

Cortina herbergt immers twee gebieden. Het meest bekend is het modernere deel waar de Cortina Classic gehouden wordt op de Olympia piste. Dit deel heet Tofana. Vandaag dus naar het wat oudere deel, waar ook een olympische afdaling ligt, en wel de piste waar de reuzenslalom werd gehouden. Gewonnen door Toni Sailer, die overigens alle drie de disciplines won in 1956 en wiens naam voortleeft vanwege het kledingmerk.

Afijn, genoeg historie. Enkele minuten voor 8.30u stond ik te wachten om met de lift naar boven te gaan. De Italianen waren niet onder de indruk. Ondanks dat de lift om 8.30u officieel vertrekt gingen de poortjes pas om 8.45u open. Rare jongens, die ‘Romeinen’.

Boven aangekomen direct de olympische afdaling gedaan. Een hele bijzondere piste die kronkelt over de berg en ook een grillig verloop heeft.

Faloria is een gebied bestaand uit twee bergen en het grootste deel is waar de olympische piste is gelegen. Het is meteen ook een gebied met veel zwarte pistes (5), 8 rode pistes en maar 1 blauwe (ergens verstopt en heel klein). Het gebied is dus volstrekt ongeschikt voor een beginner. En erg leuk voor als je wat uitdaging zoekt, want dat vind je hier wel.

De eerste uren hier mijzelf vermaakt met alle afdalingen. Wel viel goed op dat het kouder was en bovendien was het volledig bewolkt (alleen het laatste uurtje liet de zon zich zien).

Op zeker moment over gegaan op de andere berg. Die bestaat uit een lange rode afdaling, twee korte rode afdalingen en een (vermoedelijk korte) blauwe afdaling… en wat ik denk dat de meest uitdagende piste is van de Dolomieten: Forcella Staunies. Alleen: die is al een aantal jaren niet meer bereikbaar omdat de lift daar naartoe zelfs voor Italiaanse begrippen niet meer veilig is. ;)

Daar een beetje geskiet en daarna bovenaan een Polenta met gegrilde kaas genomen. Tsjonge, wat ligt dat zwaar op de maag. Onder het eten de winnende race van Mayer kunnen kijken, alsmede Jansrud zijn race gezien, die na een goed begin toch niet ook de DH wist te winnen.

Na de lunch nog even in dit deel gebleven en daarna weer terug naar het andere deel.

Om 16.30u sluiten de liften in het gebied, maar al om 16.00u werd duidelijk gemaakt dat ik terug moest naar de gondel, want de Italianen vonden het welletjes. Toch vreemd dat ze daar de openings- en sluitingstijden on the fly bepalen.

Daarna snel door naar mijn hotel, lekker midden in het centrum. Want je kan zeggen wat je wil van Cortina (oude liften, druk, duur, poenerig, enz.), maar ik ken geen skidorp waar zoveel normaal (dus niet op alcohol gebaseerd) leven in zit.

Over het poenerige gesproken: natuurlijk zie je hier mensen gaan skiën met een Ferrari, Maserati of Lamborghini… maar helaas kon ik mijn camera niet op tijd trekken, want jawel: de Lotus van James Bond rijdt hier rond, inclusief de ski’s achterop. Alleen, niet de originele, want in de film die deels in Cortina is opgenomen was de Lotus bordeauxrood en deze was wit. Desondanks, leuk om te zien.

Voordat ik het vergeet: de foto’s.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/5bd2f08faebb3af620389670...
https://cdn.wintersport.nl/forum/26/b951718227cecf264ef0a23e...
https://cdn.wintersport.nl/forum/26/c0f9db38d41ebad33e2f45be...
https://cdn.wintersport.nl/forum/26/fad3f835371931a6f4206e62...
https://cdn.wintersport.nl/forum/26/5c5a96955d66e36b0a1650fa...
https://cdn.wintersport.nl/forum/26/dc749e857b6bb1c326902191...

In stoeltjes liften worden alleen gebruikers met skies toegelaten. Er zijn in de Dolomieten veel stoeltjes liften waardoor wandelaars niet overal kunnen komen.

Unit106 op 25 jan 2020 18:31

Dat is toch niet waar. Er zijn genoeg stoeltjesliften waar ook wandelaars in mogen.

Verder is het enorm gebiedsafhankelijk. Het ene gebied biedt wel ruime mogelijkheden voor wandelaars, het andere gebied niet.

Nog geen nieuwe lift bij Staunies? Zonde. De oude had een bijzonder middenstation.
Verder nog steeds de oude gondel vanuit Cortina. Roestige bakjes haha. Maar wat een uitzichten daar.

*bericht bewerkt door Matthieu op 25 jan 2020 19:56

Aftellen maar!

Aangereden, lang niet gehoord. Brabo 😂

@DSvier ik loop weer niet warm voor die rare dot puree met smeerkaas, dan zie ik liever een tartiflette😋

LA NORMA😍☃️

Aangereden, lang niet gehoord. Brabo 😂

DrPhil op 25 jan 2020 19:58

Niet alle Brabanders in 1 zin benoemen…
Verder kunde de groeten uit Brabant krijgen, kut😁

LA NORMA😍☃️

Aangereden, lang niet gehoord. Brabo 😂

DrPhil op 25 jan 2020 19:58

In Brabant wordt heel wat aangereden. Ik denk dat schadeherstelbedrijven daar goede zaken doen.

Annoying skiers since 2003

Plaats een reactie