Zelfspannende sneeuwkettingen gezocht

Hoi, ik ben op zoek naar zelfspannende sneeuwkettingen… Maat is 235/50/18. Lenen/huren/kopen maakt niet uit. Liefst 2e hands.
Ik kan niet zoveel 2e hands vinden. Komt dat door het formaat?

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Wellicht ook goed om te vermelden om wat voor soort auto het gaat. Ik kwam er namelijk achter dat ik op mijn auto alleen kon werken met loopvlak kettingen (wat overigens een dure grap is).

waarom heb je kettingen nodig, dooit overal

Wellicht ook goed om te vermelden om wat voor soort auto het gaat. Ik kwam er namelijk achter dat ik op mijn auto alleen kon werken met loopvlak kettingen (wat overigens een dure grap is).

Danny076 op 3 jan 2020 16:28

Oh is dat zo? Goed dat je het zegt. Het gaat om een Renault Kadjar.

Ja dat weet ik Marski maar ik wil toch het risico niet nemen.

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Ik heb de Pewag Servo 9. Eenmaal goed omgelegd spant deze zichzelf al rijdend. Op YouTube zijn de nodige instructiefilmpjes. Ik heb ze zelf voor mijn qashqai via marktplaats.
Voor jouw maat moet je de RS9 77 hebben. Staat nu op MP voor € 60,00 in Harmelen. Doe er je Voordeel mee.

*bericht bewerkt door Gustl op 03 jan 2020 18:22

Maggi Trak sneeuwkettingen TRAK 217, top kettingen maar wel aan de prijs.

https://www.winparts.nl/onderstel-aandrijving/banden-toebeho…

Groeten, Harald

winterbanden?

@Marski als je niks zinnigs hebt toe te voegen kun je beter niks zeggen 🤦

Pewag servo 9 is een uitstekende keuze, ik meen beste uit de test van de ANWB. Heb ze zelf gehad, omleggen gaat prima, wel even thuis oefenen.

Ik moest ook aan de loopvlakkettingen, heb de Rud Centrax op marktplaats gekocht. Omleggen is inderdaad een fluitje van een cent.

thuis oefenen inderdaad zoals elisabeth101 zegd, in nederland lukt dat wel, in praktijk heb je ze niet nodig als je winterbanden hebt en als je kunt rijden! en anders wacht je maar tot de weg sneeuw vrij is gemaakt

Ik heb ook pewag met kleine schakels (is in sommige gevallen ook nog een optie). Was destijds ook in de aanbieding bij anwb. Best prima om om te leggen en paar weken terug voor het eerst hun dienst kunnen bewijzen.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 03 jan 2020 18:31

Ik kan even voor je zoeken maar heb als het goed is nog wel gewone sneeuwkettingen voor de kadjar. Heb ook nog dakdragers.

Ik ben nu op zoek naar kettingen voor een xc60 245/45/20, maar nagenoeg niet te vinden.

Ik heb de Pewag Servo 9. Eenmaal goed omgelegd spant deze zichzelf al rijdend. Op YouTube zijn de nodige instructiefilmpjes. Ik heb ze zelf voor mijn qashqai via marktplaats.
Voor jouw maat moet je de RS9 77 hebben. Staat nu op MP voor € 60,00 in Harmelen. Doe er je Voordeel mee.

Gustl op 3 jan 2020 17:53

Ik heb op de ze gereageerd. Maar goed, er zijn wel meer soorten toch? Ik heb toch geen loopvakkettingen nodig?

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

thuis oefenen inderdaad zoals elisabeth101 zegd, in nederland lukt dat wel, in praktijk heb je ze niet nodig als je winterbanden hebt en als je kunt rijden! en anders wacht je maar tot de weg sneeuw vrij is gemaakt

Marski op 3 jan 2020 18:27

Dat is nog eens goed advies, wachten tot de weg sneeuwvrij is gemaakt

thuis oefenen inderdaad zoals elisabeth101 zegd, in nederland lukt dat wel, in praktijk heb je ze niet nodig als je winterbanden hebt en als je kunt rijden! en anders wacht je maar tot de weg sneeuw vrij is gemaakt

Marski op 3 jan 2020 18:27

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/82ba28023de0eff1bc1bd2d4...

When life gets too complicated.... SKI

thuis oefenen inderdaad zoals elisabeth101 zegd, in nederland lukt dat wel, in praktijk heb je ze niet nodig als je winterbanden hebt en als je kunt rijden! en anders wacht je maar tot de weg sneeuw vrij is gemaakt

Marski op 3 jan 2020 18:27

Ook hier niemand zit op deze opmerkingen te wachten, net als in verschillende andere topics. Lees even de forumregels door aub.
En dit is je eerste en enige waarschuwing.

Click. Click. Peace

laatste waarschuwing, objectief zijn mag niet, als je anders bent dan de moderator, lig je eruit, veel succes nog hoor. wat is er mis met dit bericht.

Dit heeft niets met objectiviteit te maken. Maar op bijdehante opmerkingen zit niemand te wachten in verschillende topics.

Click. Click. Peace

Zul je net zien dat diegene die ik nodig heb er niet meer op staan.
Nu gaan wij van 11 tot 18 jan, en het lijkt tot nu toe echt schitterend weer te worden. Dan toch de gok nemen om ze niet aan te schaffen? Kun je ze onderweg kopen?

*bericht bewerkt door Jools op 05 jan 2020 12:17

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

@Jools

Ik hoop maar voor jou dat het NIET : “Eigen schuld, dikke bult.” wordt.

Born to run. B.S.

Ik heb slechts 2x met al mijn wintersporten kettingen nodig gehad, maar ik wil nooit het risico lopen. Het weer kan snel omslaan, koop ze gewoon. Onderweg kopen wordt denk ik als het een vrij afwijkende maat is alleen maar lastiger om te vinden.

Ja is zo. Ik heb nu het plan om ze gewoon bij de anwb te kopen. Als we ze dan niet gebruiken kan ik ze altijd terug brengen.

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Ja is zo. Ik heb nu het plan om ze gewoon bij de anwb te kopen. Als we ze dan niet gebruiken kan ik ze altijd terug brengen.

Jools op 5 jan 2020 13:28

Gewoon kopen die dingen, maakt op de totale uitgave % geen bal uit. Sneeuwkettingen in Flachau moet je echt pech hebben met je hotel, vorig jaar tijdens het seeuwdumpje ook zonder kettingen kunnen rijden. Dit jaar zit ik daar ook in die week en wordt het dus een zonnetje daar, veel plezier.

.

Ik ben nu op zoek naar kettingen voor een xc60 245/45/20, maar nagenoeg niet te vinden.[post]robmaas202 op 3 jan 2020
18:54[/post][/quote]

Als je deze maat sneeuwkettingen zoekt kom je ook in de loopvlak kettingen terecht, zijn er genoeg te vinden en aardig aan de prijs.

https://www.winparts.nl/onderstel-aandrijving/sneeuwkettinge…

https://www.wieldoppen.nl/sneeuwkettingen-maggi-trak-4x4-suv…

Groeten, Harald

Ik kan even voor je zoeken maar heb als het goed is nog wel gewone sneeuwkettingen voor de kadjar. Heb ook nog dakdragers.

Ik ben nu op zoek naar kettingen voor een xc60 245/45/20, maar nagenoeg niet te vinden.

robmaas202 op 3 jan 2020 18:54

Enkel loopvlakettingen mogen op de XC60. Ik heb zelf gelukkig net een 2dehands ongebruikt Volvo setje op de kop kunnen tikken. Gewone kettingen liggen achter het wiel en trekken je remleidingen stuk.

Plaats een reactie