Sneeuwsokken als alternatief voor sneeuwkettingen

Omdat mijn sneeuwkettingen kapot gingen, moest ik ineens wat nieuws zoeken. De Sherpa in La Toussuire verkocht geen sneeuwkettingen, maar sneeuwsokken, een soort hoezen die je over de wielen trekt. Ik vond het een ideaal alternatief, heel erg makkelijk, ik had er prima grip mee.

null

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? En mag je ze overal gebruiken?

Wanneer er een beetje sneeuw ligt kan het wat extra grip geven. Zodra het ijzig word: levensgevaarlijk. Kettingen grijpen zich vast in ijs, die sokken glijden er zo overheen. Zeker in de afdaling, je zal maar net opgevroren water in een haarspeldbocht hebben wanneer je smorgens vroeg na je vakantie richting huis gaat… Ik moet er niet aan denken brrr…

Born to Ride

Recent nog aan de orde geweest. Is (was?) bijv. In Oostenrijk niet toegestaan.

Hen48

Het is zeker geen vervanging van de ketting. Alleen als hulp bij wegrijden gebruiken, verder niet.

Je mag de sokken gebruiken totdat de lokale autoriteiten je verplichten om sneeuwkettingen om te leggen, anders mag je niet verder rijden

Ik heb ze een paar jaar geleden een keer gekocht. Vooral omdat ik het wel makkelijk omdoen vond. Ze werkten prima toen ik de berg op moest. Maar na een paar dagen waren ze al kapot.
Dus ik heb toch maar weer sneeuwkettingen gekocht.

Peter Pos

http://sneeuwkettingen-online.nl/product-categorie/sneeuwket…

Werkt even makkelijk en wel overal wettelijk bruikbaar.

*bericht bewerkt door Benn op 03 jan 2020 22:11

Plaats een reactie