Sneeuwpret kleine kinderen in kunstsneeuw?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Binnenkort gaat onze familie een weekje naar Winterberg. In het ergste geval ligt er geen verse sneeuw, en moeten de volwassenen het qua skiën met kunstsneeuw doen.
Mijn vraag gaat over de kleine kinderen (4 jaar): Is er in de kunstsneeuw ook iets voor hun te doen? Mijn zoontje is een beetje een mietje, als ik dat zo mag zeggen, en die ga ik dus geen skiles laten doen, en met een slee van een piste af gaat hem ook niet worden. Maar als er een speelveldje is of iets dergelijks, dan vind hij dat vast wel leuk, en zal ik daar qua kleding rekening mee moeten houden.

Alvast bedankt voor het meedenken!

In Winterberg ben ik niet bekend, maar ik ken wel mensen die daar vaak heen gaan met kleine kinderen. Met sneeuw is het heel leuk natuurlijk, maar anders kan je kijken of er mooie wandelingen zijn. Als hij daar van houdt. Ik zou verder een bal mee nemen en veel speelgoed 😉

Mijn zoon was op die leeftijd verre van een lefgozertje ha ha! Maar, sleeën en een beetje glijden op ski’ s vond hij boven mijn verwachting toch leuk. Twee à drie uurtjes en dan lekker aan de chocomelk 😉 Misschien toch eens proberen…Maar anders is er in de buitenlucht vast veel te doen. Springkussen ofzo.

Ik ken alleen het Landalpark, daar is een (kleine) speeltuin buiten. Maar die wordt niet besneeuwd.
Verder zou ik, zoals @mukkie ook aangeeft wel de skispulletjes meenemen. Voor hetzelfde geld vindt hij het geweldig.

@Sietske als de situatie een beetje blijft zoals hij nu is kan je in Neuastenberg op de Tenne sleeen. Deze sledehelling is met kunstsneeuw besneeuwd en speciaal voor spelen in de sneeuw en wat sleeen. Met een dun sneeuwdek als deze hebben ze het liefst niet dat er op normale pistes gelopen wordt omdat dit funest is voor de sneeuw.

Born to Ride

Plaats een reactie