Weeromstandigheden in de paasvakantie

Hoe is de sneeuw en het weer tegen het einde van het seizoen en les Sybelles. Wij gaan de eerste week van april en hopen op nog wat goede sneeuw. Iemand hier ervaring mee?

*bericht bewerkt door ElienDC95 op 04 jan 2020 17:38

Het is algemeen bekend dat de paashaas niet van sneeuw houdt. Daarom ligt paaseiland ook in een sneeuwarme zone.

@ElienDC95 De sneeuwsituatie is afhankelijk van de sneeuwval gedurende het seizoen, de temperaturen en eventuele regenbuien. April is nog erg ver weg. Daarnaast is het nogal skigebied afhankelijk, dus als je dat niet specificeert is er absoluut niets zinnigs over te zeggen (niet dat dat nu wel gaat).

Heb fantastische skiweken meegemaakt begin april, maar heb me ook wel eens af gevraagd waarom het betreffende gebied überhaupt de moeite nog deed open te blijven…

maart en geheel april zijn top, zeker wanneer een een flink gletsjergebied pakt.

Tukker(ik)

In de eerste week van april ligt er in Les Sybelles 30 cm. in het dal en 1,2 meter op de top.
Aan het begin van de week is het licht bewolkt en af en toe wat zon. Vanaf woensdag kan er wat sneeuw vallen.

Annoying skiers since 2003

In de eerste week van april ligt er in Les Sybelles 30 cm. in het dal en 1,2 meter op de top.
Aan het begin van de week is het licht bewolkt en af en toe wat zon. Vanaf woensdag kan er wat sneeuw vallen.

sterko op 4 jan 2020 18:00

Top! Ik ben om. Heb net geboekt… :)

Om iets minder cynisch te zijn en wat directer: Wat een kansloze vraag. :-P

When life gets too complicated.... SKI

@sterko
Volgens mij zal woensdag de zon ook nog wat schijnen.
Wanneer enkele pistes gesloten zijn krijg je wel gratis tickets om te zwemmen in de plaatselijke rivier.

Verder denk ik dat @Bennie ook een beetje gelijk heeft.

Born to run. B.S.

Begin april staat in de Franse alpen de zon al aardig hoog aan de hemel. Als dan ook de wind vrij warm is krijg je als je pech hebt papsneeuw. Als je geluk hebt is er een voor de tijd van het jaar een koudere wind. Maar hou er rekening mee dat de laatste jaren de weerrecords sneuvelen. Het kan dus ook heel warm worden voor de tijd van het jaar en misschien wel regen. Gewoon afwachten dus of gokken en hopen dat het goed uitvalt.

0 weken actief, troll of onwetend

Jonge Jonge weer lekker beantwoordt door enkele.
Er wordt gewoon gevraagd of er iemand ervaring heeft met les Sybelles begin april.

Jonge Jonge weer lekker beantwoordt door enkele.
Er wordt gewoon gevraagd of er iemand ervaring heeft met les Sybelles begin april.

GeJe op 4 jan 2020 20:11

Er wordt letterlijk gevraagd hoe de sneeuw en het weer is. Daar kan niemand een zinnig woord over zeggen.

Annoying skiers since 2003

Jonge Jonge weer lekker beantwoordt door enkele.

Er wordt gewoon gevraagd of er iemand ervaring heeft met les Sybelles begin april.

GeJe op 4 jan 2020 20:11

Er wordt letterlijk gevraagd hoe de sneeuw en het weer is. Daar kan niemand een zinnig woord over zeggen.

sterko op 4 jan 2020 21:21

Nee, natuurlijk niet, maar moet je dan iemand belachelijk maken omdat ze één woordje (normaalgezien is dat woord) is vergeten schrijven?

Qua muggenziften kan dat tellen…

Beetje tussen de regels doorlezen zeg maar.
Op sneeuwhoogte.nl kan je volgens mij kijken naar de historie qua sneeuwval etc.

@ElienDC95 - ken het gebied zelf niet. Op deze site kan je wel één en ander terugvinden over de sneeuwsituatie in April voor Les Sybelles. Wat nadelig zou kunnen zijn is dat het gebied relatief laag ligt voor die periode (1500-2500), het ligt niet zo diep in de Alpen (scheelt een paar graden) en veel pistes liggen op het zuiden waardoor de voorjaarszon er aan zal knabbelen. Veel zal afhangen van het weer op dat moment en dan vooral de zon. Hoge bewolking die de zon wat dempt zou ideaal zijn.
Ideale condities zullen eerder schaars zijn, maar da's geen ramp. Het is in de periode ook erg rustig. Hoog blijven (>2000m) en de noordflanken opzoeken in de namiddag en verder wat bredere allround ski's huren waarmee je in de zwaardere sneeuw nog altijd goed kan skiën.

*bericht bewerkt door Hupla op 05 jan 2020 14:09

@sterko
Volgens mij zal woensdag de zon ook nog wat schijnen.
Wanneer enkele pistes gesloten zijn krijg je wel gratis tickets om te zwemmen in de plaatselijke rivier.

Verder denk ik dat @Bennie ook een beetje gelijk heeft.

dan58 op 4 jan 2020 18:45

Nee joh woensdag is meestal de slechtste dag van de week met het weer 🙈

Plaats een reactie