Frankrijk in Jan. (Bus, Appartement, Skipas ~ €220-250) 2-4 pers.

Hi Wintersporters,

Ik heb (weer) zin om op wintersport te gaan, maar aangezien dit mijn derde skireis van het jaar gaat worden hoeft het van mij niet te duur.
In Frankrijk zijn prima accommodaties voor €220-250 p.p. en dit is inclusief busreis + skipas (o.b.v. 2-4 personen).

Het zou natuurlijk leuk zijn om met een wat grotere groep te gaan, maar als ik 1 reisgenoot vind is dat voor mij ook al voldoende.

Ik ben zelf 22, gevorderde skiër (in het verleden ook gesnowboard) die echt gaat om te genieten van het alpineskiën zelf.
Opzoek ben ik naar iemand die ook passie voor skiën of snowboarden heeft en zin heeft om ergens eind januari nog te vertrekken. Leeftijd e.d. maakt mij dan ook niet uit.

Als je interesse hebt; stuur gerust een persoonlijk bericht of laat een reactie achter.

See you on the mountain.

Dag Pow,

ik ben zeer geïnteresseerd.
Heb je al iets concreet op het oog?
Voor mij mag het een (mid)week of short-ski (do avond-ma morgen) zijn.
250€ inclusief bus, logies en skipas lijkt me wel heel goedkoop (zeker als maar met 2 personen).

Dirk - LIVE unITed

Van welke regio ben je?

Dirk - LIVE unITed

Dag Pow,

ik ben zeer geïnteresseerd.
Heb je al iets concreet op het oog?
Voor mij mag het een (mid)week of short-ski (do avond-ma morgen) zijn.
250€ inclusief bus, logies en skipas lijkt me wel heel goedkoop (zeker als maar met 2 personen).

DirkG op 4 jan 2020 18:51

Hi Dirk,

Zowel Sunweb (en Bizztravel, dat ook onder de Sunweb Groep valt) hebben een aardig aanbod met vertrek tussen 10-25 Jan.
Ik heb daarbinnen geen specifieke reis op het oog (aanbod met 4 personen is weer wat ruimer dan met 2 personen).

De prijzen zijn inderdaad erg goedkoop (vaak zit er nu ook nog is 10-22% vroegboekkorting bovenop) maar niet ongebruikelijk: bekijk maar eens de volgende links https://bit.ly/2sQ5jur (Sunweb) & https://bit.ly/39yHnwd (Bizztravel).

See you on the mountain.

Een short-ski dus (3 dagen skiën), maar op zich prima voor mij.
Zijn wel povere skigebiedjes (ben in beide al geweest denk ik, waar ik overal gezeten heb weet ik al lang niet meer), maar voor 3 dagen geen probleem.
Heb al een aantal keer met SunWeb gereisd en was steeds tevreden.
Ik ben van Kortenberg (tussen Brussel en Leuven), opstap in Leuven of Maastricht.

Dirk - LIVE unITed

Ik heb ook wel interesse! 27 jaar, ervaren skiër die vooral meters wil maken. Woonachtig in Maastricht, dus opstap daar zou ideaal zijn. Mijn voorkeur zou hebben om geen overlap te hebben met begin van februari i.v.m. werk…

*bericht bewerkt door JobbH op 04 jan 2020 22:56

Beste Pow,
Graag ga ik met je mee om samen lol te trappen. Normaal ga ik altijd alleen maar gezien de kosten. Is het altijd voordeliger om met z’n 2-en te boeken.
Ik ben een fanatiek boarder. En doe s’morgens graag het poortje open om ze savonds weer als laatste te kunnen sluiten.
Ik zou komende zaterdag 11 Jan of 18 Jan kunnen vertrekken. Het liefste reis ik met de bus omdat je dan nog iets wat kunt slapen onderweg. En tegen die prijs kun je zelf niet rijden.
Mijn naam is Kurt
Ik woon tegen Breda aan
Ben een snowboarden op en of piste geen funpark.
Leeftijd 47
Hou van koken maar ergen een keer wat eten is prima.
Een biertje drinken prima.
Maar vrijheid blijheid.
Graag zie ik of van andere een reactie

.

*bericht bewerkt door Slaaplekker op 05 jan 2020 01:07

.

*bericht bewerkt door Slaaplekker op 05 jan 2020 01:08

Beste Pow,
Graag ga ik met je mee om samen lol te trappen. Normaal ga ik altijd alleen maar gezien de kosten. Is het altijd voordeliger om met z’n 2-en te boeken.
Ik ben een fanatiek boarder. En doe s’morgens graag het poortje open om ze savonds weer als laatste te kunnen sluiten.
Ik zou komende zaterdag 11 Jan of 18 Jan kunnen vertrekken. Het liefste reis ik met de bus omdat je dan nog iets wat kunt slapen onderweg. En tegen die prijs kun je zelf niet rijden.
Mijn naam is Kurt
Ik woon tegen Breda aan dus stap in Eindhoven op.
Ben een snowboarden op en of piste geen funpark.
Leeftijd 47
Hou van koken maar ergens een keer wat eten is prima.
Een biertje drinken prima.
Maar vrijheid blijheid.
Graag zie ik of van andere een reactie

Allemaal prima voor mij.
Wel liever niet de 2de mogelijkheid (Résidence La Crête du Berger), want op 1000m van de liften!

Dirk - LIVE unITed

@JobbH en @Slaaplekker ; tof dat jullie zin hebben om mee te gaan. Ik stuur jullie later vandaag even een PM.
@JobbH : sowieso zal de reis beginnen en eindigen voor februari, dus met het ook op werk moet dat goed komen.

*bericht bewerkt door Pow! op 05 jan 2020 10:22

See you on the mountain.

M.b.t. de opstapplaatsen: zoals @DirkG al aangaf in een PM staat er op de site van Sunweb het volgende over verschillende op- of uitstapplaatsen:

“Het komt voor dat reizigers op verschillende plaatsen willen op- en/of uitstappen. Sunweb kan dan niet garanderen dat alle reizigers in dezelfde bus geplaatst worden. Het komt voor dat er meerdere bussen naar 1 bestemming gaan.”

Op basis hiervan lijkt het mij dan ook aannemelijk dat dit mogelijk is, maar, in het boekingsproces zelf zie ik geen optie om de op- en uitstapplaats voor iedere individueel te selecteren.

Ik ga daarom even met Sunweb contact opnemen hoe dit precies zit en zal de reactie op deze thread posten.

See you on the mountain.

Gaat dit dan om een 3 daagse reis of langer?

Het gaat dan gewoonlijk om een 5-daagse reis (donderdag tot en met maandag).
Donderdagavond vertrekken en maandagmorgen terug. 3 dagen skiën: vrijdag-zaterdag-zondag. Ik had de vraag over verschillende opstapplaatsen ook al gesteld aan SunWeb, heb bericht gehad dat ik een antwoord krijg binnen 2 werkdagen.

Dirk - LIVE unITed

Intussen antwoord gehad van Sunweb in verband met de opstapplaatsen:
Beste Dirk,

Bedankt voor je bericht en interesse in Sunweb.

Dit is mogelijk! Je kunt online reserveren voor één opstapplaats. In de opmerkingen kun je aangeven voor welke personen er de opstapplaats gewijzigd kan worden. Veel plezier met boeken!

TIP!
Heb je nog vragen? Kijk dan eens op onze FAQ’s of de Reisinfo. Hier vind je allemaal handige informatie.

Namens Sunweb wens ik je een hele fijne dag toe.

Met vriendelijke groeten,

Iris

Dirk - LIVE unITed

Intussen antwoord gehad van Sunweb in verband met de opstapplaatsen:
Beste Dirk,

Bedankt voor je bericht en interesse in Sunweb.

Dit is mogelijk! Je kunt online reserveren voor één opstapplaats. In de opmerkingen kun je aangeven voor welke personen er de opstapplaats gewijzigd kan worden. Veel plezier met boeken!

TIP!
Heb je nog vragen? Kijk dan eens op onze FAQ’s of de Reisinfo. Hier vind je allemaal handige informatie.

Namens Sunweb wens ik je een hele fijne dag toe.

Met vriendelijke groeten,

Iris

DirkG op 6 jan 2020 20:27

Ik kreeg inderdaad een soortgelijke reactie van Sunweb, dus dit is mogelijk.

See you on the mountain.

Hi Pow,
ik poste dat het short-ski was, maar blijkbaar is het toch een week. Ik denk dat ik verstrooid was wegens de benaming van de eerste residentie (in Valfréjus), want daarin staat ‘short ski’.

Dus toch 8 of 10 dagen?!

Dirk - LIVE unITed

Welke data gaat het dan precies over?

Plaats een reactie