Tips voor Last Minute Short ski

Ik ben aardig door het skivirus bevangen geraakt en heb eigenlijk geen zin om te wachten tot eind februari. Met mijn vrouw net plannen gemaakt om de kinderen volgend weekend bij opa en oma te parkeren en 3 dagen te gaan skieen. We willen dan zaterdag overdag rijden, zondag maandag en dinsdag skiën en dinsdag eind van de dag weer terugrijden. We gaan in februari naar SHLF, dus nu is een ander gebied wel leuk. Ik zie op sunweb Kaprun en Gerlos voorbij komen die niet al te duur zijn, SFL lijkt me leuk maar daar vind ik niet veel lastminute voor een redelijke prijs. Maar wie heeft er voor mij andere tips om Iets leuks te vinden. Voordeel van sunweb is dat skipassen erbij in zitten.

Qua afstand is Montafon goed te doen voor een paar dagen.

Voor shortski’s voor stelletjes, in januari, waarbij de afstand er toe doet zijn het eigenlijk altijd dezelfde usual suspects:

  • Kleinwalsertal
  • Zugspitze Arena
  • Montafon
  • Damuls, Mellau, Warth, Schrocken

Zwitserland zou qua afstand in principe met een aantal gebieden misschien ook wel kunnen.

Ik ben zelf half december voor een shortski in Wagrain geweest, maar reed op woensdag en zondag. Zaterdag is dat al drukker en doe je er denk ik snel 2 uur langer over dan bovenstaande bestemmingen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Chatel (Portes du Soleil) is ook snel te bereiken via Zwitserland. Ik heb dat met 's nachts rijden vanuit Landgraaf eens binnen 6 uur gedaan.

Ik ga deze tips uitzoeken, bedankt alvast.

Overigens kunnen we ook op zondag weg, zaterdag scheelt gewoon in de hoeveelheid dagen die ik ervoor vrij neem. Maar als het nu ook druk is op de wegen op zaterdag dan zou dat ook een goede optie zijn.

Overigens kijk ik niet op een uurtje meer of minder reistijd. Als het dan maar wel lekker skieen is met een goede accomodatie voor een “leuk laten we nog even skieen” bedrag

Wij hebben al in Ski Arlberg (St Anton of Zürs), Ischgl en SFL een shortski gedaan, allemaal binnen een redelijk tijd aan te rijden

En welke is het beste bevallen.

Ik lees ook twee keer een tip over montafon. Maar dat bestaat uit meerdere plaatsen. Weke wordt aangeraden voor twee gemiddelde skiërs zeg maar niveau 5/6

*bericht bewerkt door marklit op 05 jan 2020 12:33

We zijn eruit, we gaan naar Fiss, zondag t/m dinsdag.

Zaterdag rijden we erheen, in duitsland vlak voor de grens een overnachting, daar lekker vroeg weg en zondag om 0900 op de piste. Dinsdag tot een uurtje of 15 skieen en dan direct in de auto weer terug.

*bericht bewerkt door marklit op 05 jan 2020 14:38

Plaats een reactie