Skidepot Sankt Anton?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Hoi!

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Sankt Anton, maar verblijf in Flirsch dus elke dag met de skibus. Dat vind ik geen probleem want dat deden we vorige jaren bij andere grote gebieden ook. We laten onze spullen dan altijd in een skidepot (locker), maar ik kan hier bijna niets over vinden in Sankt Anton… Alleen Ski Alber kom ik tegen.

Weet iemand of dit er is? En ik zie 2 gondels omhoog, Galzig en Nasserein. Welke kun je dan het beste pakken en waar dus een skidepot boeken? Bedankt alvast!

Vanuit Flirsch kom je eerst langs Nasserein met de bus.
Ski depots zijn er inderdaad, bij beide liften.

Bij Galzig kun je nog kiezen tussen een paar liften (Galzig, Rendl, stoeltjeslift) om het gebied in te gaan. Eventueel ook voor de apres ski wat makkelijker.

Als de apres ski belangrijk is bedenk wel dat de skidepots om 18u dicht gaan. Hier hadden wij wel last van als we in de Mooserwirt stonden afgelopen december :)

Als de apres ski belangrijk is bedenk wel dat de skidepots om 18u dicht gaan. Hier hadden wij wel last van als we in de Mooserwirt stonden afgelopen december :)

Daffie op 5 jan 2020 14:52

Ah goeie! Ik hou namelijk wel van een of twee avondjes après ski. Kun je ook anders bij de mooserwirt komen dan per ski? Of dat niet? Want dan breng ik eerst gewoon mijn ski’s en schoenen weg?

Vanuit Flirsch kom je eerst langs Nasserein met de bus.
Ski depots zijn er inderdaad, bij beide liften.

Bij Galzig kun je nog kiezen tussen een paar liften (Galzig, Rendl, stoeltjeslift) om het gebied in te gaan. Eventueel ook voor de apres ski wat makkelijker.

SkiTirol op 5 jan 2020 14:46

Bedankt!

Wij startten bij Nasserein. Is lekker rustig. Daar is gewoon een skidepot.

Als de apres ski belangrijk is bedenk wel dat de skidepots om 18u dicht gaan. Hier hadden wij wel last van als we in de Mooserwirt stonden afgelopen december :)

Daffie op 5 jan 2020 14:52

Ah goeie! Ik hou namelijk wel van een of twee avondjes après ski. Kun je ook anders bij de mooserwirt komen dan per ski? Of dat niet? Want dan breng ik eerst gewoon mijn ski’s en schoenen weg?

Marie90 op 5 jan 2020 15:40

In dat geval zou ik iets zoeken bij de liften in St Anton.

Als de apres ski belangrijk is bedenk wel dat de skidepots om 18u dicht gaan. Hier hadden wij wel last van als we in de Mooserwirt stonden afgelopen december :)

Daffie op 5 jan 2020 14:52

Ah goeie! Ik hou namelijk wel van een of twee avondjes après ski. Kun je ook anders bij de mooserwirt komen dan per ski? Of dat niet? Want dan breng ik eerst gewoon mijn ski’s en schoenen weg?

Marie90 op 5 jan 2020 15:40

Je zou terug naar boven kunnen lopen. Is een meter of 300 omhoog.

Dan smaakt dat biertje extra lekker.

Nee, omhooglopen naar Mooserwirt is niet realistisch. Via de piste is te steil (en verboden), buitenom via de weg is het al snel een half uur.

De Moos heeft een ski depot ;-)

*keep cool and relax...*

Nee, omhooglopen naar Mooserwirt is niet realistisch. Via de piste is te steil (en verboden), buitenom via de weg is het al snel een half uur.

Wunderkammer op 5 jan 2020 16:47

Bus 3 rijdt naar de Mooserwirt/Krazykangeroo/Taps tot 19:30. Dit is een busrit van circa 5 min vanaf het busstation. Vanaf de bushalte is het nog ongeveer 10 min lopen. Deze bus rijdt vanaf 1930 tot 01:00 elk uur als ‘nachtbus’.
De Basecamp beneden aan de Piste is ook een leuk alternatief om te gaan apres skiën.

Op verschillende plekken in st. Anton zijn locaties om jou spullen op te slaan. Het zijn de skiverhuurshops waar je het beste terecht kunt. En er zijn nogal veel verschillende skishops in Sankt Anton. Naast de Galzig skilift is een skishop (Alber Sport) met een mooie ruimte voor opslag. Met kluisjes e.d.

Nee, omhooglopen naar Mooserwirt is niet realistisch. Via de piste is te steil (en verboden), buitenom via de weg is het al snel een half uur.

Wunderkammer op 5 jan 2020 16:47

Bus 3 rijdt naar de Mooserwirt/Krazykangeroo/Taps tot 19:30. Dit is een busrit van circa 5 min vanaf het busstation. Vanaf de bushalte is het nog ongeveer 10 min lopen. Deze bus rijdt vanaf 1930 tot 01:00 elk uur als ‘nachtbus’.
De Basecamp beneden aan de Piste is ook een leuk alternatief om te gaan apres skiën.

Op verschillende plekken in st. Anton zijn locaties om jou spullen op te slaan. Het zijn de skiverhuurshops waar je het beste terecht kunt. En er zijn nogal veel verschillende skishops in Sankt Anton. Naast de Galzig skilift is een skishop (Alber Sport) met een mooie ruimte voor opslag. Met kluisjes e.d.

Lolopalooza op 8 jan 2020 19:05

Ah er is dus wel een bus! Dat klinkt goed. Dan kan ik dus evt wel eerst naar het depot en met de bus weer omhoog. Super bedankt voor de info! En Basecamp hou ik ook in gedachten.

Jullie hadden het over MooserWirt /Krazy Kanguruh en daar te komen.
Neem gewoon een Taxi voor 10 Euro voor max 6 personen wordt je voor de deur afgezet.
Wel zo makkelijk. Dan maar een drankje minder!

Met de bus/taxi omhoog naar Mooserwirt…dan mis je toch wel het hoogtepunt: dronken in het donker het laatste stukje naar beneden skiën 🙃

Plaats een reactie