Bootfitter Groningen

Hi,
Na een aantal jaren mijn skischoenen te hebben gebruikt, waar ik altijd zeer pijnlijke schenen aan over hield, wil ik nieuwe boots aanschaffen.
Ik woon in de provincie Groningen.
Kan iemand mij advies of tips geven over goede bootfitters in het Noorden?
(
Alvast dank voor de reacties.
Groetjes Inge

Vrienden van ons hebben heel goede ervaringen met Skistore Swing in Heerenveen. Zelf geen ervaring mee mbt skischoenen omdat we ze de laatste keer in Chamonix hebben gekocht en daar laten fitten.

Winter is coming

Een bekende van mij heeft goede ervaring met Snowlimits in Groningen.

*bericht bewerkt door Siard op 05 jan 2020 18:15

Stay frosty

Daka Groningen.

Wellicht Herqua in Hoogeveen, wordt ik altijd prima geholpen.

Herqua in Hoogeveen is ook mijn tip!

Bergen + Sneeuw = ❤

Snowlimits en Swing zijn de enige die ook iets anders kunnen dan thermofitten.

Wij zijn bij Snowlimits geweest, in principe prima maar je merkte wel dat het een haast klus was waardoor de schoenen beter zijn gaan zitten maar nog niet zoals het hoort.

Dank voor de reacties. Van Snowlimits had ik al het idee dat dit een goede optie was.
Iemand ook bekend met Twin seasons?

@inge# fijne zaak. Heb er al twee snowboards gekocht en ze nemen de tijd en geven kundig advies. En breng mijn spullen daar altijd voor onderhoud. Ik weet echter niet hoe hun bootfitting skills zijn, hoewel ze wel zo’n thermo ding hebben staan.

Bergen + Sneeuw = ❤

Dank voor de reacties. Van Snowlimits had ik al het idee dat dit een goede optie was.
Iemand ook bekend met Twin seasons?

Inge# op 5 jan 2020 21:00

Twin seasons is een prima zaak maar bootfitting gaat niet verder dan een paar Fischers in de oven zetten. Voor sommigen een prima oplossing maar dat is geen bootfitting.

Ik heb goede ervaringen met twinseasons. Afgelopen voorjaar mijn eigen skischoenen daar aangeschaft, omdat mijn huur schoenen me zo tegen waren gevallen (dat was mijn eerste keer op ski’s). Daarbij goed en kundig geholpen, ze hebben de juiste maat uitvoerig met me uitgezocht. Ik had in de huur schoenen last van de voorvoet, omdat mijn voet daar breed is. Hier hadden ze dus extra stukjes ingeplaatst voor het fitten. Daarna had ik daar geen drukpunten meer.
Later tijdens mijn indoor rolbaan lessen (stuk of 20) had ik het idee dat ik het lastig vond scheendruk te geven, mede omdat ik normaal op hakken van 8-10cm loop en ik denk dat ik qua pees- en spierlengte iets heb op moeten geven, terug gegaan naar twinseasons. Na wat speurwerk online met de vraag: of ze misschien mijn hakhoogte iets konden verhogen en konden zorgen dat de schoenen iets strakker sloten om mijn enkel (heb dan wel weer dunne enkels). Dat hebben ze gedaan en zo ware het heb ik direct in de rolbaan les daarna parallel uit kunnen voeren! Ik mocht altijd terug komen voor andere aanpassingen. Dus ik heb er geen slechte ervaringen mee!

Plaats een reactie